Firma Google zajęła pierwsze miejsce w tegorocznej edycji raportu BrandZ Top Global 100 opracowanego przez firmę badawczą Millward Brown.
W porównaniu z zeszłym rokiem, wartość marki Google wzrosła o 40 proc., podczas gdy Apple straciło 20 proc., spadając na drugie miejsce w rankingu.
Kolejne dwa miejsca zajmują IBM i Microsoft. Branża technologiczna to aż 30 proc. całkowitej wartości marek ujętych w raporcie. Wartość marek tych firm wzrosła średnio o 16 proc. od zeszłego roku.
Zestawienie pierwszych 10 miejsc w rankingu BrandZ Top Global 100
Miejsce | Marka | Zmiana wartości | Zmiana miejsca |
1 | 40 proc. | 1 | |
2 | Apple | - 20 proc. | -1 |
3 | IBM | - 4 proc. | 0 |
4 | Microsoft | 29 proc. | 3 |
5 | McDonald's | - 5 proc. | -1 |
6 | Coca-Cola | 3 proc. | -1 |
7 | Visa | 41 proc. | 2 |
8 | at&t | 3 proc. | -2 |
9 | Marlboro | -3 proc. | -1 |
10 | amazon.com | 41 proc. | 4 |
Źródło: millwardbrown.com
Mateusz Gawin, Bankier.pl