Najchętniej kupujemy używane Volkswageny i Audi

Serwis otoMoto.pl przedstawia dane dotyczące trendów panujących na rynku wtórnym samochodów osobowych. Obyło się bez większych niespodzianek - najczęściej poszukiwanymi w I półroczu 2011 roku przez Polaków pojazdami były wciąż auta niemieckie. Najchętniej kupujemy używane Volkswageny i Audi.

Niezmiennie od kilku już lat, rekordy popularności wśród Internautów poszukujących samochodu na rynku wtórnym bije Volkswagen, którego dotyczyło w pierwszym półroczu tego roku blisko 3 mln wyszukań przez użytkowników serwisu otoMoto.pl. Zarówno pod względem liczby zamieszczanych ogłoszeń sprzedaży, jak wysyłanych zapytań do bazy ofert, prym wiodą trzy flagowe modele niemieckiego producenta - Golf, Passat i Polo.

- Volkswageny, a w szczególności Golf i Passat, należą do liderów sprzedaży na rynku aut nowych w swoich segmentach na kontynencie europejskim. Nie dziwi zatem ich duża podaż również i na rynku wtórnym - mówi Wojciech Traczyk, redaktor naczelny serwisu mojeauto.pl, należącego do serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. - Nasi rodacy poszukując dla siebie auta używanego, eksplorują wszystkie niemal kraje Europy, stąd bardzo często w zasięgu ich wzroku przewijają się oba najbardziej popularne Volkswageny. Oczywiście nie tylko stąd wynika ten fenomen Golfa i Passata. Od wielu lat oba te modele posiadają bardzo dużą renomę wśród polskich kierowców, jako auta wysoce niezawodne i to bez względu na rok produkcji czy przebieg. Niska awaryjność, połączona z dużą dostępnością części zamiennych, oryginalnych i tzw. zamienników, powodują, że ich koszty eksploatacji są stosunkowo nieduże. A dodatkowo, przy starszych rocznikowo egzemplarzach, których nie trzeba podłączać do specjalistycznych urządzeń, samemu można dokonywać mniej skomplikowanych napraw - dodaje Traczyk.

Chcesz kupić auto, a brakuje ci pieniędzy? Sprawdź ofertę kredytów na samochód


Dużą popularnością cieszyło się również Audi - wśród najczęściej wyszukiwanych aut znalazły się aż trzy należące do tej niemieckiej marki modele - A4, A6 i A3. - Swoja popularność używane modele Audi w dużej mierze zawdzięczają popularności Volkswagenów. W końcu obie te marki należą do jednego koncernu, a tym samym zbudowane są w większości na bazie tych samych podzespołów. Wielu posiadaczy Volkswagenów chcących przesiąść się na lepszy model, stawia właśnie w pierwszej kolejności na modele marki Audi. Za nieznacznie większe pieniądze, dostaną oni znacznie wyższy komfort, jakość wykonania, a także bogatsze wyposażenie. Dlatego nie ma się też co dziwić, że wiele osób zdecydowanie woli kilkuletnie auta z wyższej półki, niż nowe, prosto z salonu, auta z niższych klas i słabiej wyposażone - komentuje popularność Audi Wojciech Traczyk.

Polacy kochają niemieckie samochody


Fakt ten potwierdzają dane opublikowane przez serwis otoMoto.pl, pokazujące, jakie samochody cieszą się największą liczbą wyszukań. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli, aż 9 to marki zza naszej zachodniej granicy. Oprócz samochodów VW i Audi, użytkownicy serwisu na rynku wtórnym bardzo często szukali odwiecznego rywala Golfa, czyli Opla Astry. Jeśli chodzi o BMW, nie zaskakuje pozycja serii 3 w pierwszej dziesiątce - to bardzo lubiane i cenione przez Polaków auto. Niespodzianką jest jednak obecność w zestawieniu modelu X5 - jako jedynego przedstawiciela segmentu luksusowych terenówek. X5 uplasował się wyżej nie tylko od popularnej „trójki”, ale też Audi A3 i Skody Octavii. Ta ostatnia od lat jest liderem w Polsce, jeśli chodzi o sprzedaż na rynku samochodów nowych, jednak w tym zestawieniu pojawiła się dopiero na 8. miejscu.

Tab. 1


10 najczęściej wyszukiwanych modeli samochodów w I półroczu 2011 roku
1.Volkswagen Golf
2.Volkswagen Passat
3.Audi A4
4.Volkswagen Polo
5.Opel Astra
6.Audi A6
7.BMW X5
8.Skoda Octavia
9.BMW 320
10.Audi A3


Co w sieci krąży?


Porównując I półrocze 2010 i 2011 roku, pierwsza piątka najczęściej wystawianych na sprzedaż marek pozostała bez zmian - oprócz Volkswagena, najchętniej sprzedawane na stronach otoMoto.pl były Opel, Ford, Renault i Audi. W tym samym czasie, serwis otoMoto.pl odnotował duży spadek w rankingu Fiata, który w zeszłym roku uplasował się na 6 miejscu, a w tym roku spadł na ostatnią pozycję top 10 najczęściej wystawianych na sprzedaż marek. Z rankingu wypadła Toyota, a na 7 miejscu w zestawieniu pojawiła się nieobecna w zeszłym roku w pierwszej dziesiątce Skoda.

Octavia i Fabia znalazły się również w zestawieniu 10 najczęściej oferowanych na sprzedaż modeli. Czołowa trójka sprzedawanych w I połowie 2011 roku modeli również nie uległa zmianie w stosunku do I półrocza 2010 roku. Na czele wciąż utrzymuje się Opel Astra (3 pozycja), ale Opel Vectra odnotował mocny spadek - z 4 na 8 miejsce. Z zestawienia wypadł zupełnie Opel Corsa.

10 marek samochodów najczęściej oferowanych na sprzedaż w serwisie otoMoto.pl10 modeli samochodów najczęściej
oferowanych na sprzedaż w serwisie
otoMoto.pl
I półrocze 2010I półrocze 2011I półrocze 2010I półrocze 2011
1.VolkswagenVolkswagen1.Volkswagen GolfVolkswagen Golf
2.OpelOpel2.Volkswagen PassatVolkswagen Passat
3.FordFord3.Opel AstraOpel Astra
4.RenaultRenault4.Opel VectraFord Focus
5.AudiAudi5.Audi A4Skoda Octavia
6.FiatBMW6.Ford FocusAudi A4
7.BMWSkoda7.Ford MondeoFord Mondeo
8.Mercedes-BenzMercedes-Benz8.Opel CorsaOpel Vectra
9.PeugeotPeugeot9.Renault MeganeSkoda Fabia
10.ToyotaFiat10.Renault LagunaRenault Megane


Średnie ceny najbardziej popularnych modeli


Spośród najczęściej wystawianych na sprzedaż modeli VW i Opla - Golfa i Astry, najwięcej oferowano egzemplarzy z 2001 roku. Więcej trzeba było zapłacić za Golfa - średnio 17,3 tys. zł, przy czym za Astrę życzono sobie średnio niecałe 14 tys. zł. Analogicznie, modele trzy lata starsze kosztowały 12,6 tys. zł za Golfa i 8,8 tys. za Astrę. Ciekawostką jest, że większy VW Passat z 1998 roku kosztował niewiele więcej niż Golf z tego samego roku - średnio 13,3 tys. zł. Za model z 2001 roku sprzedający życzyli sobie średnio 20 tys. zł.

Spośród modeli aut najchętniej wystawianych w serwisie w I półroczu bieżącego roku, najmłodsza była Skoda Octavia. Najczęściej sprzedawane roczniki to 2006 i 2007 - średnia cena ofertowa wyprodukowanych w tych latach modeli to odpowiednio 32 tys. zł i 36,7 tys. zł.

Kupujemy stare, ale jare


Według doniesień Samar, średni wiek samochodu jeżdżącego po polskich drogach to 12 lat. Dane serwisu otoMoto.pl nie wskazują, aby coś miałoby się w tej kwestii zmienić - w I połowie 2011 roku, na rynku wtórnym odnotowano największą podaż samochodów wyprodukowanych w latach 1998-2002.



Najczęściej szukamy samochodów z silnikami o pojemności 1.9 i 2.0. Zdecydowanie więcej pojawia się zapytań o diesle - były one wyszukiwane dwa razy częściej, niż silniki benzynowe. - Pojemność silnika w przedziale do 2 litrów jest najczęściej wyborem kompromisowym, pozwalającym na zredukowanie kosztów użytkowania auta - komentuje Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. - Moce uzyskiwane przez takie motory umożliwiają stosunkowo komfortową podróż i przyzwoite osiągi, przy zużyciu rozsądnych ilości paliwa. Na taki wybór wpływa z pewnością również fakt, że przy silniku o pojemności większej niż 2000 cm3 wzrasta koszt ubezpieczenia samochodu. Kupując kilkunastoletni samochód trzeba także brać pod uwagę możliwość jego serwisowania i napraw. Dlatego rolę przy decyzji o wyborze wielkości silnika będzie odgrywać także dostępność i koszt części zapasowych. Im popularniejsze silniki, tym koszt części zamiennych będzie niższy, a ich dostępność - większa.

/ otomoto.pl
Źródło: Informacja prasowa

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~motofan

od dawna wiadomo że golfy i passaty to typowe samochody dla ludzi na wsi oraz w małych miasteczkach, mercedesy dla cyganów BMW - nowe dla nowobogackich stare- dla chłopców ze wsi (Bryka Młodego Wieśniaka). ludzie z klasą nigdy nie jeździli ,,niemcami" a samochodami na poziomie jak: jaguar, land rover, lexus, aston martin, jeżeli chodzi o marki popularne to nic nie przebije japończyków: honda,subaru, toyota suzuki, no i francuzy - najlepiej zabezpieczona blacha wg wszystkich możliwych rankingów nie ważne czy renault, peugeot czy citroen.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~mario

Ja kupiłem 11 mies. temu Golfa V 5 lat kupiony w polskim salonie.Proszę mi wierzyć że jest to najgorszy samochód jaki miałem a co roku auto zmieniam.Tak często jak się psuje to aż trudno w to uwierzyć.Nawet bagażnik mu się popsuł żenujące są te niemieckie samochody

! Odpowiedz
0 0 ~CTR

Golfy były dobre kiedyś,proste konstrukcyjnie i niezawodne,sam myślałem nad kupnem R32,ale znalezienie czegoś w dobrym stanie to porażka.
Trafiłem na Hondę i nie żałuję-fajne osiągi,dość prosta budowa-dwie poduszki powietrzne,prawie zero zbędnych gadżetów (dzięki temu jest lekki),części w porównaniu do aut typu Subaru lub Mitsubishi są bardzo tanie,przy spokojnej jeździe potrafi spalić nawet 7 litrów,co jest rewelacją na 200 konny silnik.
Wady-bardzo delikatny lakier-można sobie poradzić z tym problemem nakładając powłokę kwarcową CQuartz,bardzo dużo aut po ciężkich dzwonach i zaniedbanych,duży odsetek kradzieży na części.
A tu jeszcze ciekawe filmiki,jak to auto po lekkich modach jedzie:
http://www.youtube.com/watch?v=BmE1O52lnSM
http://www.youtube.com/watch?v=kY6MXZYigh0
http://www.youtube.com/watch?v=kUHO8BbMeig&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=a_lVxDhP0rw&feature=related

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~CTR

Ja kupiłem Hondę Civic Type-R EP3 ze Szwajcarii i jestem zachwycony tym autem,znikomy przebieg,jedna ze 100 sztuk na świecie wypuszczonych w limitowanym kolorze,nienagannie pracująca 6-biegowa skrzynia i wolnossący dwulitrowy 200-konny silniczek dają radochę,trzyma się drogi jak gokart,oczywiście można wrzucić trochę siana i zrobić franka pod 300 kucy i więcej,ale mnie wystarcza seria-można się już poganiać z niektórymi motocyklami,tu macie filmik,jak te autka się zbierają:
http://www.youtube.com/watch?v=3YHR0ZOCv9I
A co do aut,to trzeba szukać rodzynków,które są zdecydowanie droższe od tych ulepów z allegro,jak ktoś szuka igły za cenę szrota,to mamy to,co mamy,zdrowe auta kosztowały zawsze dużo,a wiele dobrze utrzymanych sportowych modeli aut z lat 90-tych i poczatku 20 wieku,typu Ford Sierra Cosworth,Celica Carlos Sainz,Golf 4 R32,Subaru Impreza czy Mitsubishi Lancer Evolution kosztuje od kilkudziesięciu tysięcy wzwyż,a u nas by chcieli za kilkanaście tysięcy kupować,zamontować gaz i potem jeździć,aż się rozpadnie :).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~gość

jest dobrze policzona na moto.nonilix.eu

! Odpowiedz
0 0 ~Radush

To jest właśnie największy problem Polaków. Wolą kupować samochody używane, wyeksploatowane, z cofniętymi licznikami, powypadkowe, bo to przecież "Niemce". A ja powiem wam że te niemieckie samochody nie odstają już od konkurencji. Kupcie nową Pandę, nowe Punto i wtedy sprawdźcie czy tylko tamte samochody są dobre. Fiat robi naprawdę świetne samochody, i widać to po tym, co kupują ludzie w salonach. Ale niestety, Polska, kraj stereotypów...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~maverick

ten ranking (najpopularniejsza dziesiątka) pasuje jak ulał do hasła: "10 nabardziej wieśniackich wozideł III RPpl" gołodupców i zakompleksionych zbieraczy złomu.

!
Polecane
Najnowsze
Popularne