NFZ: pacjenci zadowoleni z usług

NFZ opublikował wyniki przeprowadzonego pod koniec 2015 roku Badania Satysfakcji Pacjenta Podstawowej Opieki Zdrowotnej, w którym wzięło udział 35 tys. osób. Ponad połowa respondentów pozytywnie odniosła się do niemal wszystkich zagadnień, których dotyczyła ankieta.

NFZ: pacjenci zadowoleni z usług
NFZ: pacjenci zadowoleni z usług (FORUM)

NFZ podsumował wyniki badania oceniającego poziom zadowolenia z usług Podstawowej Opieki Zdrowotnej. W programie wzięło udział 35 tys. pacjentów ze wszystkich województw, którzy co najmniej raz w roku korzystali z poradni POZ (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej). W ramach badania ubezpieczeni wypełnili anonimową ankietę online na stronie internetowej NFZ oraz w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w stacjonarnych oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia.

Pacjenci w skali 1-5 ocenili poziom zadowolenia z udzielanych świadczeń zdrowotnych. Najwyższa ocena "5" została wskazana przez 39,34% ankietowanych, "4" 24,69%, "3" 19,02%, ocenę "2" wybrało 10,19%, natomiast "1" wskazało 6,77% badanych.

Ministerstwo Zdrowia chce więcej pieniędzy. Składka wzrośnie?

Ministerstwo Zdrowia chce więcej pieniędzy. Składka wzrośnie?

Minister zdrowia stwierdził, że jest zwolennikiem wzrostu nakładów na służbę zdrowia do co najmniej 6% PKB. Kłopot w tym, że Polacy na ochronę zdrowia wydają już więcej. To, o czym mówi minister dotyczy państwowego sektora medycznego, a sam wzrost nakładów prawdopodobnie oznaczać będzie zwiększenie składki zdrowotnej.

53,09% osób wskazało, że uzyskało pomoc w dniu zgłoszenia, natomiast co piąty uzyskał ją z jednodniowym opóźnieniem. 56,63% pacjentów wysoko oceniło również łatwość dodzwonienia się do rejestracji telefonicznej, a 60,66% było zadowolonych z dostępności do badań zlecanych przez lekarza POZ. Mniej niż 20% badanych wskazywało w tych pytaniach negatywne odpowiedzi.

54,33% ankietowanych odpowiedziało twierdząco na pytanie czy w sposób zrozumiały otrzymali informację na temat stanu ich zdrowia, a 29,28% wybrało odpowiedź „raczej tak”. Wyniki badania wskazały również na fakt, że dla pacjentów najważniejszym podczas korzystania ze świadczeń jest profesjonalizm personelu medycznego, a także czas oczekiwania na uzyskanie pomocy.

Weronika Szkwarek

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~hhok

Skandal, skandal i ludzka tragedia! Dodzwonić się do rejestracji nie ma szans. Pierwsza wizyta do kardiologa 6 miesięcy, następna wizyta 8 miesięcy. Pytanie, jak lekarz może skutecznie leczyć pacjenta w takich odstępach czasowych. REJESTRACJA PO ŚMIERĆ :)
POZ nastawił się na biznes a nie na leczenie. Na dzień dobry ....serwuję pytanie..... wizyta płatna od zaraz, na NFZ czas wyczekiwania kilka miesięcy. Tak wygląda dobrobyt prywatyzacji, tylko dla kogo?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~obserwator

Propaganda lepsza niż za Gierka...Służba zdrowoia , system emerytalny , prawa pracownicze W Krainie Tuska-Kaczyńskiego i kolesiostwa z PoPisu to jeden wielki skandal i hańba..

! Odpowiedz
0 1 ~bookbis

NFZ wzieło 35 tys ankietowanych, - to ci co jak wyszli zywi i szybko od lekarza to ci zadowoleni?!!!v

! Odpowiedz
0 4 ~pacjentka

Zapomnieliście dopisać - badanie przeprowadzone w sejmie ,wśród naszych posłów.
Przyjdzcie z tymi ankietami pod przychodnię w której ostatnio czekałam za numerkiem do lekarza rodzinnego od PIĄTEJ RANO i zapytajcie o dwa słowa na temat służby zdrowia to usłyszycie RUKWA MAĆ.

! Odpowiedz
0 8 ~Dona

SKĄD TE DANE !!!!!! NFZ sam przeprowadził ankiety - DOBRE !!!
podam przykład : członek mojej rodziny obłożnie ciężko chory na wizytę domową oczekiwał zawsze
kilka dni - w 2015 r otrzymał skierowanie do szpitala na oddział rehabilitacyjny z realizacją przyjęcia na 2017 rok.Po wizycie u ordynatora że krewny nie dożyje tej daty usłyszałam że ludzie z takim
rozpoznanie długo żyją.Niestety w październiku 2015 zmarł. NFZ-ecie wsadź sobie te badania gdzieś
- to zwykła lipa .Znam ludzi którzy na operację dostali termin na 2021 rok.
KONIECZNIE TRZEBA ZROBIĆ ANKIETY W CAŁEJ SŁUŻBIE ZDROWIA - ankiety wypadną tragicznie.
Nasze państwo nie troszczy się o obywateli skoro umierają nie doczekawszy się miejsca w szpitalu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~Zorrrrrro

Dotyczy POZ czytać ze zrozumieniem

! Odpowiedz
0 5 ~szkodaslow

oo oproszę jaka manipulacja - większa niż za kła tłuszcza tuskowego :/
nawet jesteśmy zadowoleni z ponad rocznego czekania na wizyte u wracia :/

! Odpowiedz
0 0 ~szefuf

To nie manipulacja, oni po prostu robili to statystycznie wśród pacjentów. Jeśli emeryci to 80% pacjentów, to w porównaniu z tym co mieli 30 lat temu lub jak ktoś stary - z tym co mieli na zesłaniu na Syberii, to praktycznie luksusy.

Proponuje przeprowadzić takie samo badanie ale wśród ludzi w wieku produkcyjnym z warunkiem: "korzystał Pan/Pani ze służby zdrowia w zachodniej Europie i może Pan/Pani porównać".

Zobaczymy jakie wtedy będą wyniki :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 6 ~Ktoś

A dlaczego tych 35tyś ankietowanych było zatrudnionych w NFZ???
Ale na serio:
1.53,09% osób wskazało, że uzyskało pomoc w dniu zgłoszenia, natomiast co piąty uzyskał ją z jednodniowym opóźnieniem - czyli po prostu dostali się do lekarza
2. 56,63% pacjentów wysoko oceniło również łatwość dodzwonienia się do rejestracji telefonicznej - ani ja ani nikt z moich znajomych tego nie potwierda. Dodzwonic się jets tak łatwo jak wygrac 6-kę w totka
3. 60,66% było zadowolonych z dostępności do badań zlecanych przez lekarza POZ - dostępne są tylko te miesiące wyczekiwania...
4. Mniej niż 20% badanych wskazywało w tych pytaniach negatywne odpowiedzi - spokojnie to byli martwi bądz uchodzcy ;)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~Zorrrrrro

To proszę zmienić przychodnię. Badania z POZ można wykonać zwykle na następny dzień

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne