Moonlit planuje wydanie dziewięciu gier do końca 2021 roku, a jeszcze w tym roku planuje ogłosić dwa kolejne projekty. Spółka posiada środki na produkcje zapowiedzianych gier, rozważa natomiast emisję akcji jako formę finansowania kolejnych tytułów - podali przedstawiciele Moonlit podczas środowej konferencji.


Spółka podała w środę plan wydawniczy, który zawiera dziewięć produkcji z premierami przewidzianymi do końca 2021 roku. Osiem tytułów ma trafić na komputery PC, a ponadto spółka pracuje nad mobilną wersją gry "Thief Simulator" na licencji grupy PlayWay, która jest właścicielem 24 proc. akcji Moonlit.
14 listopada do sprzedaży na platformie dystrybucji cyfrowej Steam, w formie tzw. wczesnego dostępu, ma trafić wyprodukowana przez Moonlit gra "Deadliest Catch", realizowana na licencji programu telewizyjnego stacji Discovery. Będzie to pierwsza samodzielna produkcja Moonlit - do tej pory firma wykonywała prace na zlecenie innych studiów.
Przedstawiciele Moonlit poinformowali, że wydawca gry, Ultimate Games, pokrył całość kosztów produkcji i marketingu. Przełoży się to na wyższy udział firmy wydawniczej w zyskach z gry.
Liczba graczy oczekujących na zakup "Deadliest Catch" w sklepie Steam, według danych z 11 września, przekraczała 45 tys. Gra ma być promowana przez Discovery w formie reklam telewizyjnych przez około dwa miesiące od premiery.
Wśród pozostałych projektów zarząd Moonlit wskazywał na środowej konferencji, poza "Deadliest Catch", na dwa istotne tytuły: "Model Builder", symulator sklejania modeli, który ma trafić do graczy w drugiej połowie 2020 roku, oraz "Baikonur", gra z gatunku survival simulator, z premierą zaplanowaną na druga połowę 2021 roku.
Prezes Michał Gardeła podał, że spółka posiada środki na produkcję wszystkich zapowiedzianych tytułów. Do końca roku Moonlit planuje jednak poinformować o dwóch kolejnych projektach i w związku z tym rozważa emisję akcji.
"Żadne decyzje nie zapadły, ale rozważamy emisję. Myślimy, że po publikacji nowych projektów, zainteresowanie nimi będzie tak duże, że nie byłoby problemu z pozyskaniem finansowania" - powiedział Gardeła.
W czerwcu 2018 roku Moonlit pozyskał z oferty publicznej 1,74 mln zł netto - wyemitowano 1 mln nowych akcji po cenie emisyjnej w wysokości 2 zł. Nowe papiery stanowiły 20 proc. kapitału zakładowego Moonlit.
Na koniec czerwca tego roku spółka posiadała 583 tys. zł gotówki. Saldo środków pieniężnych skurczyło się w drugim kwartale o ok. 250 tys. zł.
Moonlit działa od ponad czterech lat - na początku działalności spółka koncentrowała się na wykonywaniu prac zleconych przez zewnętrzne studia produkujące gry, współpracując m.in. z firmami z grupy PlayWay oraz Bloober Team. Od 2018 roku Moonlit tworzy również autorskie produkcje.
Spółka od czerwca 2019 roku jest notowana na rynku NewConnect. (PAP Biznes)
kuc/ osz/