REKLAMA

Małe sklepy RTV/AGD podgryzają gigantów

2011-09-26 05:31
publikacja
2011-09-26 05:31

26.09. Warszawa (PAP/Media) - Gdy cała branża RTV/AGD notuje spadki sprzedaży, lokalne sieci działające w mniejszych miejscowościach sprzedają więcej nawet o 20 proc. Mniejsza powierzchnia to niższe koszty i tańsze towary - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Lokalne sieci dysponują przeważnie sklepami o powierzchni 100 - 200 mkw. To kilka razy mniej niż w przypadku tych należących do dużych sieciowych graczy, takich jak RTV Euro AGD, Saturn czy Media Markt.

Dzięki małej powierzchni klienci odwiedzający sklep przestają być anonimowi. Mniejsza powierzchnia sklepu to też mniejsze koszty działalności, na które wpływ mają czynsze za wynajem powierzchni handlowej czy magazynów.

Dlatego wiele lokalnych sieci może sobie pozwolić na dostawy zakupionego towaru gratis. W efekcie finalna cena towaru zrównuje się, a czasem bywa nawet niższa niż w dużych sieciach handlowych.

"Producenci coraz bardziej cenią sobie współpracę z mniejszymi sieciami, przez co chętniej uwzględniają sugerowane przez nich upusty na zamówiony sprzęt" - dodaje Bożena Andrzejewska z Wielkopolskiej Spółki Handlowo-Usługowej Domar.(PAP)

tpo/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~obs
Duże sklepy to ogromna administracja i tam należy szukać kosztów. Przykładowy Domar to relikt PRL-u.

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki