Internetowy Dom Handlowy S.A. zajmuje się prowadzeniem działalności e-commerce pod marką sklepkolekcjonera.pl w ramach którego oferuje artykuły kolekcjonerskie, takie jak: numizmatyka, pióra, zapalniczki i inne ciekawe kolekcje.
Strategia rozwoju spółki zakłada osiągnięcie do roku 2013 pozycji lidera wśród sklepów internetowych w Europie Środkowo – Wschodniej. Pierwszym krokiem do jej realizacji jest sfinalizowanie transakcji zakupu od spółki Zakupy.com 100% udziałów spółki zależnej ECOMMERCE PARTNER sp. z o.o., która jest właścicielem trzech sklepów internetowych:
* Mareno.pl – działa od 2003 roku i obecnie posiada w swoim asortymencie blisko 100 000 tytułów książkowych;
* ezabawki.pl – sprzedaje zabawki renomowanych producentów od 2000 roku;
* edvd.pl – oferuje muzykę oraz filmy na nośnikach CD, DVD oraz Blue Ray.
Strony podpisały w sprawie objęcia udziałów w spółce ECOMMERCE PARTNER sp. z o.o. list intencyjny w dniu 1 lutego b.r., natomiast realizacja transakcji zaplanowana jest na koniec marca.
„Sklepy należące obecnie do ECOMMERCE PARTNER stanowią znakomite uzupełnienie naszej oferty. Przeprowadziliśmy wśród naszych klientów badania, które pokazały duże zainteresowanie zakupami przez Internet również produktów takich jak właśnie książki, płyty, filmy czy zabawki. Liczymy na to, że dzięki konsolidacji sklepów internetowych uzyskamy dostęp do szerszego grona odbiorców, którym będziemy mogli zaproponować korzystną ofertę w postaci programu lojalnościowego, który będzie obejmował wszystkie sklepy należące do grupy” - komentuje Łukasz Bartczak, prezes zarządu INTERNETOWEGO DOMU HANDLOWEGO S.A. Do końca 2010 roku spółka zamierza poszerzyć ilość sklepów posiadanych w portfelu do ok. 10. Przedmiotem zainteresowania IDH S.A. jest przejęcie istniejących sklepów, które znajdują się w trudnej sytuacji finansowej, natomiast oferują produkty pozwalające na osiągnięcie wysokiej marży, bądź też stworzenie nowych. INTERNETOWY DOM HANDLOWY S.A. posiada rozbudowane zaplecze informatyczne, które pozwala na implementację rozwiązań stosowanych w platformie sklepkolekcjonera.pl do pozostałych sklepów. „Zarządzanie wieloma sklepami internetowymi przez jedną spółkę pozwoli nam na centralizację działań informatycznych, księgowych i marketingowych celem optymalizacji kosztów operacyjnych, logistycznych i magazynowych” – dodaje Łukasz Bartczak.
Spółka na realizację planów rozwoju planuje pozyskać od inwestorów ok. 4 mln zł. Obecnie prowadzone są rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Zgodnie z harmonogramem prac, debiut spółki na rynku NewConnect planowany jest na koniec drugiego kwartału b.r. „Dzięki dodatkowemu kapitałowi, który chcielibyśmy zebrać w trybie oferty prywatnej, będziemy dysponować środkami, które pozwolą nam zarówno na objęcie udziałów w kolejnych projektach, jak i na weryfikację i uatrakcyjnienie oferty przejmowanych sklepów” – wyjaśnia Łukasz Bartczak, prezes zarządu INTERNETOWEGO DOMU HANDLOWEGO S.A.
PMA Invest sp. z o.o., która prowadzi obecnie działalność pod nazwą INTERNETOWY DOM HANDLOWY S.A., powstała w maju 2009 roku, natomiast działalność operacyjną rozpoczęła we wrześniu wraz z uruchomieniem platformy sprzedażowej sklepkolekcjonera.pl. W IV kwartale 2009 roku przychody netto ze sprzedaży wynosiły 1,2 mln zł, jednak ze względu na wysokie wydatki inwestycyjne spółka w tym okresie poniosła stratę w wysokości 50 tys. zł. Prognozy finansowe na ten rok zakładają osiągnięcie przez spółkę przychodów netto ze sprzedaży w wysokości 12 mln zł i ok. 0,2 mln zł zysku netto.
Źródło:Informacja prasowa