InPost rozpoczął współpracę z platformą e-commerce Packeta - podała czeska spółka w komunikacie prasowym.


"Widząc, jak bardzo zmienia się polski rynek e-commerce, staramy się reagować i odpowiadać na jego potrzeby. Rozszerzenie naszej oferty i nawiązanie strategicznej współpracy z InPostem, a tym samym wyjście do klientów indywidualnych, to kolejny krok w naszym rozwoju na polskim rynku. Chcemy wspierać zarówno polskie e-sklepy, jak indywidualnych konsumentów i zaoferować im możliwość otrzymywania zagranicznych przesyłek w niskiej cenie – powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Justyna Andreas, dyrektor zarządzająca spółki Packeta Poland.
Packeta rozpoczęła we wrześniu ub. r. rozpoczęła ekspansję na polskim rynku. Globalna platforma dla e-commerce na początku działalności zaoferowała polskim e-sklepom możliwość wysyłania przesyłek do zagranicznych odbiorców. Teraz, dzięki nawiązaniu współpracy z InPostem rozszerza swoją działalność o obsługę klientów indywidualnych. Będą oni mogli odbierać i zwracać przesyłki z zagranicznych e-sklepów w Paczkomatach InPost.
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna. W ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadczy kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 9.000 własnych punktów odbioru, 92.000 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32.000 sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. (PAP Biznes)
epo/ osz/