Firma odzieżowa H&M zapowiedziała zmniejszenie liczby sklepów o 250 na całym świecie – informuje Wirtualna Polska. Ma to być odpowiedź na wzrost popularności zakupów przez internet.


Dobrze znana w Polsce szwedzka sieć odzieżowa H&M w dalszym ciągu boryka się ze spadkiem sprzedaży. Choć po wiosennym tąpnięciu wyniki z miesiąca na miesiąc są lepsze, we wrześniu sprzedaż nadal była o 5 proc. niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dodatkowo, pandemia koronawirusa sprawiła, że spora część klientów przekonała się do kupowania odzieży przez internet. Tym samym część placówek sieci stała się zbędna.
Firma zamierza więc inwestować w rozwój sprzedaży internetowej, kosztem sklepów stacjonarnych. W najbliższym czasie ich liczba zostanie zredukowana o ok. 5 proc. Fizycznie na całym świecie zamkniętych zostanie 350 placówek, jednak firma planuje także otwarcie 100 nowych. W efekcie liczba sklepów netto spadnie o 250 w 2021 roku. Ile sklepów ubędzie w Polsce, na razie nie wiadomo.
W ubiegłym roku H&M zamknął 166 sklepów, z czego 50 w Europie. Z kolei w czerwcu o likwidowaniu swoich placówek poinformowała hiszpańska firma Inditex, właściciel marek Zara, Pull&Bear i Bershka. Zgodnie z zapowiedziami Hiszpanów, liczba punktów na całym świecie zostanie zredukowana o ok. 1200 do niespełna 7 tys.
MKZ

Bezpieczny kredyt 2% - najważniejsze fakty
Na czym polega? Kto może skorzystać? Ile kredytu można dostać? Co z wkładem własnym? Czy dopłaty można stracić? Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl