Grupa LPP zakłada w roku obrotowym 2020/21 dwucyfrowy wzrost przychodów i poprawę zysku operacyjnego - podała spółka w prezentacji. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć o 16 proc. rdr, planowany CAPEX to ok. 1,12 mld zł.
Wśród szans na 2020/21 grupa LPP wymienia: świetne kolekcje wszystkich marek (dodatnie LFL w każdej z marek), dalszy rozwój e-commerce na nowych rynkach, dostosowanie cen do zmienności kursów walut oraz RFID w pełni wdrożone w Reserved, działające w Cropp, House i Mohito.
Wyzwania to - według spółki - zmienność i poziom walut USD, RUB, UAH i EUR, rosnące koszty pracy oraz dalsze ograniczenia handlu w niedziele w Polsce.
Grupa LPP zakłada wzrost powierzchni w roku obrotowym 2020/21 o 16 proc. wobec 15 proc. wzrostu w roku 2019/20.
Sieć grupy LPP miałaby liczyć na koniec stycznia 2021 r. 1.432,4 tys. m kw. wobec 1.238,8 tys. m kw. na koniec stycznia 2020 r.
Grupa planuje wejście na jeden nowy rynek ze sklepami własnymi, do Macedonii Północnej w drugiej połowie 2020 r.
Na koniec 2020/21 roku salony marki Reserved powinny znajdować się w 26 krajach.
LPP poinformowało, że celem na 2020/21 rok jest nacisk na rozwój mniejszych marek: Sinsay (planowany wzrost powierzchni o 72 proc. rdr), House i Cropp, selektywny wzrost powierzchni w Polsce, kontynuacja wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią) oraz przyspieszenie rozwoju powierzchni w rejonie CIS (kraje Wspólnoty Niepodległych Państw).
Z prezentacji spółki wynika, że jej celem na 2020/21 jest też udział e-commerce w sprzedaży grupy na poziomie 20 proc.
Planowany CAPEX grupy LPP w ciągu 12 miesięcy roku 2020/21 to ok. 1,12 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 22 proc. rdr.
Planowane wydatki na sklepy w tym okresie to ok. 760 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 200 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.
Spółka podała w prezentacji, że w roku 2021/22 CAPEX ma wynieść 1,22 mld zł (w tym 600 mln zł na sklepy, a 500 mln zł na logistykę), a rok później 710 mln zł (w tym 500 mln zł na salony, a 160 mln zł na logistykę).
Łącznie, przez trzy lata, od roku 2020-21 do 2022/23, grupa planuje wydać na inwestycje 3,05 mld zł. 1,86 mld zł pochłonąć mają inwestycje w salony, 180 mln zł inwestycje w biura, 860 mln zł wynieść mają wydatki na logistykę, a 150 mln zł na pozostałe cele, w tym IT.
Inwestycje mają być finansowane ze środków własnych, kredytów i planowanej emisji obligacji w wysokości 300 mln zł.
Planowany capex w roku obrotowym 2019/20 (13 miesięcy) to ok. 920 mln zł.
Grupa LPP obniżyła cel marży dla 13-miesięcznego roku 2019/20 o 1 p.p., do 52-53 proc. Jak podano, obniżenie celu marży wynika z szybszego rozwoju sieci Sinsay. Podtrzymany został cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. (PAP Biznes)
pel/