Gino Rossi, firma, która powstała jeszcze w latach 90., zamyka swoje sklepy. Ale nie zniknie całkowicie z rynku, bowiem sprzedaż przenosi się zarówno do internetu, jak i do salonów CCC. Dotychczas Gino Rossi posiadało ponad 40 sklepów firmowych, znajdujących się w kraju i za granicą.


Gino Rossi istnieje już od blisko 30 lat, a w szczytowym momencie firma warta była niemal 300 mln zł. Jednak w późniejszych latach napotkała spore problemy finansowe. W 2019 roku straty sięgały 90 mln zł. W 2019 roku firmę przejęło CCC, które teraz zgodnie z przyjętym planem optymalizacji części biznesu zdecydowało się na zamknięcie stacjonarnych sklepów pod szyldem Gino Rossi. Wciąż jednak produkty pod tą marką będą dostępne. Będzie można je zakupić zarówno w sklepach CCC, jak i na stronie internetowej.
Przeczytaj także
- Nie widzimy przyszłości dla sklepów o charakterze butikowym – powiedział Karol Semik, dyrektor rozwoju CCC dla Business Insidera. Jednak, jak podkreślił, w internecie marka cieszy się dużą popularnością. Udział sprzedaży produktów Gino Rossi na stronie CCC wyniósł już ponad 10 proc., a jej wolumen rdr wzrósł 13-krotnie. Natomiast na platformie eobuwie.pl sprzedaż marki wzrosła o ponad 75 proc. rdr.
Do likwidacji przeznaczono wszystkie sklepy stacjonarne, a więc 40 punktów, które znajdują się zarówno w kraju, jak i za granicą. Jak wynika z zapowiedzi, ta część biznesu ma być wygaszana stopniowo.
Ostatni gasi światło. Te marki zdecydowały o opuszczeniu Polski w 2020 roku
Koronawirus, upadłość czy skupienie się na innych regionach - w 2020 roku sporo przedsiębiorstw poinformowało o opuszczeniu polskiego rynku. Od gigantów handlowych poprzez usługi bankowe do producenta motoryzacyjnego czy sieci siłowni. Podsumowując kończący się rok, przygotowaliśmy zestawienie firm i marek, które już zniknęły albo niebawem znikną z Polski.
BG