REKLAMA

Kolejna marka wycofuje się z galerii handlowych

2021-02-16 09:00
publikacja
2021-02-16 09:00

Gino Rossi, firma, która powstała jeszcze w latach 90., zamyka swoje sklepy. Ale nie zniknie całkowicie z rynku, bowiem sprzedaż przenosi się zarówno do internetu, jak i do salonów CCC. Dotychczas Gino Rossi posiadało ponad 40 sklepów firmowych, znajdujących się w kraju i za granicą.

Kolejna marka wycofuje się z galerii handlowych
Kolejna marka wycofuje się z galerii handlowych
fot. Vytautas Kielaitis / / Shutterstock

Gino Rossi istnieje już od blisko 30 lat, a w szczytowym momencie firma warta była niemal 300 mln zł. Jednak w późniejszych latach napotkała spore problemy finansowe. W 2019 roku straty sięgały 90 mln zł. W 2019 roku firmę przejęło CCC, które teraz zgodnie z przyjętym planem optymalizacji części biznesu zdecydowało się na zamknięcie stacjonarnych sklepów pod szyldem Gino Rossi. Wciąż jednak produkty pod tą marką będą dostępne. Będzie można je zakupić zarówno w sklepach CCC, jak i na stronie internetowej.

- Nie widzimy przyszłości dla sklepów o charakterze butikowym – powiedział Karol Semik, dyrektor rozwoju CCC dla Business Insidera. Jednak, jak podkreślił, w internecie marka cieszy się dużą popularnością. Udział sprzedaży produktów Gino Rossi na stronie CCC wyniósł już ponad 10 proc., a jej wolumen rdr wzrósł 13-krotnie. Natomiast na platformie eobuwie.pl sprzedaż marki wzrosła o ponad 75 proc. rdr.

Do likwidacji przeznaczono wszystkie sklepy stacjonarne, a więc 40 punktów, które znajdują się zarówno w kraju, jak i za granicą. Jak wynika z zapowiedzi, ta część biznesu ma być wygaszana stopniowo.

Ostatni gasi światło. Te marki zdecydowały o opuszczeniu Polski w 2020 roku

Koronawirus, upadłość czy skupienie się na innych regionach - w 2020 roku sporo przedsiębiorstw poinformowało o opuszczeniu polskiego rynku. Od gigantów handlowych poprzez usługi bankowe do producenta motoryzacyjnego czy sieci siłowni. Podsumowując kończący się rok, przygotowaliśmy zestawienie firm i marek, które już zniknęły albo niebawem znikną z Polski.

BG

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
qwertas
Pandemia obnażyła krótkowzroczność marek odzieżowych i obuwniczych. Trzeba było otwierać więcej sklepów na ulicach handlowych w kamienicach. Natomiast większość z nich istnieje w 100% praktycznie w centrach handlowych, zero dywersyfikacji poskutkuje falą zamknięć sklepów w centrach handlowych.
kris74keh
W ubiegłym roku swoje salony w Polsce otworzyło dziesięć nowych marek zagranicznych. Przeważały wśród nich marki z branży modowej. Długo wyczekiwanym debiutem była irlandzka sieciówka Primark, która w II połowie 2020 roku otworzyła sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Kolejne sklepy mają powstać w Poznaniu i Katowicach. Inni debiutanci W ubiegłym roku swoje salony w Polsce otworzyło dziesięć nowych marek zagranicznych. Przeważały wśród nich marki z branży modowej. Długo wyczekiwanym debiutem była irlandzka sieciówka Primark, która w II połowie 2020 roku otworzyła sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Kolejne sklepy mają powstać w Poznaniu i Katowicach. Inni debiutanci z branży modowej to American Vintage, Falconeri i Urban Outfitters w Warszawie oraz Ulla Popken w Gdańsku. W stolicy powstał również butik kosmetyczny Beauty Armani. Austriacki sklep z wyposażeniem domu Momax otworzył się pod Wrocławiem, natomiast flagowy salon Carl Hansen & Son z duńskimi meblami zainaugurował działalność w Hotelu Warszawa
janekmaly
szkoda, coraz mniejszy wybór sklepów... Kazar też planuje ograniczyć ilość sklepów

Powiązane: Koronawirus a gospodarka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki