GP: Polskie produkty podbijają unijne rynki

Po niemal czterech miesiącach od wejścia Polski do Unii Europejskiej pojawiają się pierwsze podsumowania wpływu akcesji na polskie przedsiębiorstwa i brane. Z analiz tych wynika, że na akcesji, w pierwszym jej okresie, najbardziej zyskała branża spożywcza – informuje „Gazeta Prawna”. Ale do krajów UE coraz więcej sprzedajemy także mebli, drewna, sprzętu AGD, odzieży i materiałów budowlanych.

Polskie produkty spożywcze (m.in. mięso, mleko, owoce i warzywa) wciąż są o około 30% tańsze, niż w krajach starej Unii Europejskiej. Jednak zwyżki ich cen na rynku krajowym po 1 maja spowodowały, że w Polsce spadł na nie popyt. To powoduje, że krajowi producenci chętniej sprzedają je poza granice kraju.

Dzięki wejściu do UE zniknęło wiele barier administracyjnych, które wcześniej znacznie utrudniały eksport towarów za granicę. Najszybciej skorzystały z tego duże firmy, które już wcześniej eksportowały swoje wyroby do krajów UE. Wiele z nich podpisało już bezpośrednie kontrakty na dostawy towarów.

M.D.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne