REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

GP: Polskie produkty podbijają unijne rynki

2004-08-25 08:03
publikacja
2004-08-25 08:03
Po niemal czterech miesiącach od wejścia Polski do Unii Europejskiej pojawiają się pierwsze podsumowania wpływu akcesji na polskie przedsiębiorstwa i brane. Z analiz tych wynika, że na akcesji, w pierwszym jej okresie, najbardziej zyskała branża spożywcza – informuje „Gazeta Prawna”. Ale do krajów UE coraz więcej sprzedajemy także mebli, drewna, sprzętu AGD, odzieży i materiałów budowlanych.

Polskie produkty spożywcze (m.in. mięso, mleko, owoce i warzywa) wciąż są o około 30% tańsze, niż w krajach starej Unii Europejskiej. Jednak zwyżki ich cen na rynku krajowym po 1 maja spowodowały, że w Polsce spadł na nie popyt. To powoduje, że krajowi producenci chętniej sprzedają je poza granice kraju.

Dzięki wejściu do UE zniknęło wiele barier administracyjnych, które wcześniej znacznie utrudniały eksport towarów za granicę. Najszybciej skorzystały z tego duże firmy, które już wcześniej eksportowały swoje wyroby do krajów UE. Wiele z nich podpisało już bezpośrednie kontrakty na dostawy towarów.

M.D.
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Unia Europejska

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki