Wyciekło ponad 3 mln danych klientów Fortum, wśród nich m.in. numer dowodu
osobistego, PESEL oraz numer telefonu.
Wyciekły dane osobowe klientów Fortum, zawartych w umowach sprzedaży energii elektrycznej i gazu. W sieci 16 kwietnia br. dostępny był plik z blisko 3,38 mln rekordów, wśród nich:
- imię i nazwisko,
- adres,
- numer telefonu,
- PESEL,
- informacje o umowie,
- numer dowodu osobistego.
- W ubiegłym tygodniu doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych klientów Fortum Marketing and Sales Polska SA (…) Dostęp do danych został niezwłocznie zablokowany i rozpoczęliśmy wewnętrzne dochodzenie. O wycieku powiadomiliśmy prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Jesteśmy gotowi do współpracy z władzami, aby w pełni wyjaśnić tę sprawę. Klientów prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na możliwe próby nieuprawnionego użycia danych. Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności – czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Fortum.
Wyciek nie dotyczy danych klientów innych spółek grupy Fortum, informuje portal niebezpiecznk.pl. Dane osobowe klientów krążące w sieci mogły trafić w niepowołane ręce. O tym, jak postępować w przypadku kradzieży tożsamości pisaliśmy tutaj.
Fortum Marketing and Sales Polska SA zajmuje się sprzedażą energii elektrycznej, gazu oraz "inteligentnych" rozwiązań dla domu.
DF


























































