REKLAMA

Cherrypick Games przeznaczy środki od Kuuhubb na rozwój oraz spłatę zadłużenia

2020-10-21 10:30
publikacja
2020-10-21 10:30

Cherrypick Games planuje przeznaczyć środki z ugody z fińskim Kuuhubb na dalszy rozwój oraz spłatę części zadłużenia. Do końca roku firma chce złożyć w KNF prospekt związany z przenosinami na rynek główny GPW - poinformował PAP Biznes prezes Marcin Kwaśnica. Spółka skupia się na produkcji dwóch gier typu pasjans, które mają zadebiutować do końca roku.

Cherrypick Games przeznaczy środki od Kuuhubb na rozwój oraz spłatę zadłużenia
Cherrypick Games przeznaczy środki od Kuuhubb na rozwój oraz spłatę zadłużenia
fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

Cherrypick Games i Kuuhubb podpisały 7 października ugodę, w ramach której fińska spółka zapłaci polskiemu producentowi gier łącznie ok. 2,6 mln euro zaległego wynagrodzenia za prawa do gry mobilnej "My Hospital" sprzedane w 2018 roku. Dwa dni później Cherrypick Games otrzymał od Finów pierwszą ratę wysokości 750 tys. euro.

Prezes Kwaśnica poinformował, że pieniądze od Kuuhubb trafią na rozwój studia, przy czym zatrudnienie i liczba projektów nadal mają być zwiększane stopniowo. Obecnie spółka zatrudnia 23 osoby oraz współpracuje z kilkoma podwykonawcami.

"Zatrudnienie w naszej spółce zwiększamy stopniowo, mamy kilka otwartych ofert pracy. Nie planujemy istotnego zwiększania zatrudnienia, chcemy rosnąć organicznie i angażować nowe osoby w zależności od zapotrzebowania. Obecnie rozwijamy zespół zajmujący się grą przygotowywaną wspólnie z Huuuge Games" - powiedział PAP Biznes prezes.

Dodał, że za płatności od Finów Cherrypick Games planuje też spłacić częściowo zadłużenie (na koniec czerwca spółka miała 1,9 mln zł kredytu w Banku Millennium oraz 0,2 mln zł subwencji z PFR). Prezes pytany natomiast o ewentualną dywidendę odpowiedział, że firma nie podjęła jeszcze takiej decyzji.

Prospekt emisyjny spółki związany z przenosinami na rynek główny GPW ma trafić do KNF w tym roku.

"Od dwóch tygodni aktualizujemy dokument. Część z tych działań została zrealizowana przed wstrzymaniem prac w zakresie przejścia na główny rynek" - powiedział prezes.

Kwaśnica poinformował, że Cherrypick Games koncentruje się na produkcji dwóch gier typu pasjans na urządzenia mobilne, w których dostrzega największy potencjał. Są to "Solitaire Adventure Journey", tworzony we współpracy z wydawcą Huuuge Games oraz wersja e-sportowa "Solitaire TriPeaks Blitz", nad którą Cherrypick Games pracuje z amerykańską firmą Skillz.

"Obie gry znajdują się w soft-launchu, przy czym wersja e-sportowa trafiła do tej fazy dwa tygodnie temu. W obu przypadkach wskaźniki KPI gier przekraczają poziomy, które zakładaliśmy i są dla nas zadowalające" - powiedział prezes.

Spółka podtrzymuje, że premiera "Solitaire Adventure Journey" nastąpi w tym roku.

"Zarówno my, jak i Huuuge Games, jesteśmy bardzo zadowoleni z 'Solitaire Adventure Journey', niemniej jednak dajemy sobie czas na dopracowanie produkcji. Plan jest taki, aby w tym roku tę grę wydać, ale o szczegółach naszych działań będziemy informowali na bieżąco" - powiedział Kwaśnica.

"Plan zakładał premierę pod koniec października lub na początku listopada, jednak to zależy od uwarunkowań rynkowych i od tego, jak do tej kwestii podejdą Google i Apple, którzy mają promować naszą grę w swoich sklepach" - dodał.

Wersja pasjansa przeznaczona na amerykańską platformę Skillz, która trafiła do testów później niż "Solitaire Adventure Journey", również jest bliska debiutu.

"Wersja e-sportowa niekoniecznie musi wyjść później - nie musimy w jej przypadku testować tradycyjnych metod monetyzacji, co zabiera dużo czasu w przypadku zwykłych gier mobilnych. Już niebawem uruchomimy turnieje na prawdziwe pieniądze. Oznacza to, że jesteśmy już blisko globalnego wydania gry" - powiedział prezes.

Amerykańska firma Skillz umożliwia konkurowanie w grach mobilnych na prawdziwe pieniądze - zgodnie z informacjami ze strony internetowej Skillz korzystanie z platformy jest legalne w większości stanów w USA oraz części innych krajów. Producenci, którzy udostępniają swoje gry na platformie, tak jak Cherrypick Games, otrzymują prowizję od "wejściówek" graczy do turniejów.

"E-sport mobilny rozwija się bardzo szybko, a ponad 60 proc. graczy to kobiety. Solitaire natomiast to jeden z najbardziej popularnych typów gier mobilnych dla pań, obok innych karcianych tytułów. Na początku wydawało nam się to nietypowe, by tworzyć tego rodzaju grę w formule e-sportowej, jednak Skillz przekonał nas do tego, pokazując jak wygląda przekrój demograficzny graczy i ich preferencje" - powiedział Kwaśnica.

Dodał, że wygrane w turniejach organizowanych w grach mobilnych są wielokrotnie wyższe niż w innych turniejach e-sportowych, np. w popularnej grze na komputery PC "League of Legends".

Pierwszą, testową grą polskiego studia na Skillz było "Touchdown Hero". Obecnie, poza pasjansem, w Cherrypick Games trwają prace nad grą "Golf Hero", która nie będzie dostępna w tradycyjnej formie i trafi tylko na amerykańską platformę e-sportową. Tytuł ma zadebiutować w drugiej połowie lutego lub w marcu przyszłego roku.

"Rozpoczęliśmy też pre-produkcję dwóch kolejnych gier, które wkrótce ogłosimy. Są to również tytuły e-sportowe” - powiedział prezes.

Spółka pracuje też nad debiutem swojej gry "My Spa Resort" w Chinach, wraz z chińskim partnerem YODO1. W ciągu dwóch tygodni mają rozpocząć się działania marketingowe.

"Wchodzimy z 'My Spa Resort' do Chin, ale robimy to nieco inaczej niż zazwyczaj - przebudowaliśmy monetyzację gry na reklamową, co pozwala nam bez certyfikacji wydać grę w Chinach na oba systemy, przy czym na początku skupiamy się na iOS, bo jest to łatwiejsze w realizacji. W planie mamy też oczywiście wydać grę w kilku sklepach w systemie Android. Tydzień temu gra trafiła do szerszego soft-launchu na rynku chińskim" - powiedział prezes.

Dodał, że również na rynkach zachodnich gra ma obecnie zarabiać głównie na wyświetlaniu reklam, a nie na płatnościach od graczy, jak miało to miejsce do tej pory.

"Widzimy wzrosty przychodów 'My Spa Resort' na rynkach zachodnich, m.in. dlatego, że tam wersja gry jest już w większym stopniu monetyzowana przez reklamy" - powiedział.

Firma wraca też do produkcji "Crime Stories", która znajduje się w fazie testów (tzw. soft launch).

"W ostatnim czasie prace nad grą były wstrzymane w pewnym zakresie, ponieważ czekaliśmy na środki od Kuuhubb. Mamy w planach rozpocząć szeroko zakrojone działania user aquisition dla tej gry. Premiera tytułu odbędzie się w II połowie przyszłego roku" - powiedział prezes.

Cherrypick Games skupia się na produkcji gier mobilnych, ale w przyszłym roku chce powrócić do pomysłu tworzenia również tytułów na konsolę Nintendo Switch.

"Nie chcemy robić zbyt wielu projektów jednocześnie, ponieważ organizacja nie jest do tego przygotowana i staramy się gospodarować zasobami firmy w rozsądny sposób" - powiedział Kwaśnica.

Spółka planuje zaprezentować w pierwszym kwartale przyszłego roku stronę internetową ze swoim produktem dla osób zajmujących się transmitowaniem (tzw. streamowaniem) gier, o roboczej nazwie "CherryStream". System, tworzony od 2017 roku, ma umożliwiać interakcję między osobą transmitującą grę komputerową (streamer) i publicznością. Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 2,8 mln zł w ramach konkursu GameINN ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Cherrypick Games to producent gier na urządzenia mobilne.

Spółka jest od 2017 roku notowana na rynku NewConnect.

Łukasz Kucharski (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki