REKLAMA

Apple i Amazon wracają na Twittera. Musk przygotował promocję

Jacek Misztal2022-12-06 11:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2022-12-06 11:00

Dzień bez Twittera to dzień stracony. Elon Musk walczy o przychody nowego nabytku i przygotował promocję, na którą skusiły się już Amazon i Apple.

Apple i Amazon wracają na Twittera. Musk przygotował promocję
Apple i Amazon wracają na Twittera. Musk przygotował promocję
fot. Sergei Elagin / / Shutterstock

Po zmianie właściciela i wręcz rewolucji — zwolnieniu tysięcy pracowników, a później proszeniu ich o powrót, po przywróceniu konta byłego prezydenta USA Donalda Trumpa czy zamieszaniu z Twitter blue, które kosztowało firmę farmaceutyczną Eli Lilly miliardy dolarów sympatia niektórych firm do Twittera osłabła. 

By zachęcić marketerów do powrotu na platformę, Elon Musk wymyślił promocję — wydajesz 500 tys. dolarów na reklamę, a drugie tyle dostajesz gratis. Jest jednak haczyk — maksymalnie można zyskać 1 mln dolarów — informują Wirtualne Media.

Według danych firmy Pathmatics z końca listopada, przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. Z kolei w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce przychody reklamowe Twittera spadły rdr o 15 proc. Zaś czołowe koncerny marketingowe (m.in. Omnicom Group) od początku listopada rekomendowały swoich klientom wstrzymanie aktywności reklamowych na platformie.

Najwięksi powracają, a Musk dziękuje

Bez reklam topnieją przychody, a o ich wzrost musi walczyć Musk. W II kwartale 2022 r. przychody Twittera zmniejszyły się o 1 proc. do 1,18 mld dolarów i to pomimo wzrostu liczby użytkowników serwisu o 16,6 proc. do 237,8 mln. Znacznie wzrosły koszty platformy — o 31 proc.rdr, co miało znaczny wpływ na wynik netto. Ten zmalał z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty. Zwolnienia pracowników w pewnym stopniu miały wpłynąć na poprawę rentowności Twittera.

W ostatnich dniach odwrót od reklamy na Twitterze zatrzymał się. Miliarder poinformował, że do aktywności reklamowej na Twitterze w pełni powróciło Apple — największy marketer na platformie.

Do reklamowania się na Twitterze powrócił także Amazon, który przeznacza na ten cel ok. 100 mln dolarów rocznie. Powód chwilowego zaprzestania reklamowania koncernu Bezosa miał być prozaiczny — wykryto luki bezpieczeństwa we własnej platformie służącej do zarządzania kampaniami reklamowymi.

Czy to wystarczy, by zwiększyć zyski, odzyskać dobre imię i dalej rozwijać platformę? To się okaże. Jednak promocyjna oferta może skusić część przedsiębiorstw do powrotu do reklamowania się na Twitterze.

Długa saga przejęcia Twittera

Zakup Twittera przez Elona Muska to prawdziwa saga, pełna zwrotków akcji. Miliarder o planach kupna Twittera poinformował w kwietniu. Wcześniej dywagowano o możliwości założenia przez Muska własnego portalu społecznościowego Jednak po kwietniowych rewelacjach rozpoczął się prawdziwy rollercoster.

W maju Musk poinformował o wstrzymaniu się z zakupem platformy. Jak wówczas argumentował: "umowa na Twitterze tymczasowo wstrzymana w oczekiwaniu na szczegóły potwierdzające obliczenia, czy spam/fałszywe konta rzeczywiście stanowią mniej niż 5 proc. użytkowników".

Na początku lipca zaś wypowiedział umowę o przejęciu Twittera z powodu „fałszywych i wprowadzających w błąd” informacji o firmie. W październiku Musk znowu zmienił zdanie i jednak zgodził się zakup Twittera, ale zgodnie z warunkami pierwotnej oferty, która opiewała na 44 mld dolarów.

Ostatecznie z końcem października transakcja kupna platformy została sfinalizowana. Pojawiając się po raz pierwszy w siedzibie Twittera jako właściciel, wszedł do budynku, wnosząc w rękach umywalkę.

Elon Musk. Od katalogów do lotów kosmicznych - jak stał się jednym z najbogatszych na świecie?

Apologeci porównują go do Thomasa Edisona czy Andrew Carnegiego. Krytycy twierdzą, że to egocentryk, który wygrywa przede wszystkim dzięki dobremu PR-owi. Nie można jednak zaprzeczyć temu, że Elon Musk, cokolwiek byśmy o nim sądzili, potrafi jak nikt inny wcielać w życie pomysły, które na pierwszy rzut oka wydają się całkowicie niemożliwe. Liderem rankingu najbogatszych ludzi na świecie nie zostaje się bowiem przypadkowo.  

JM

Źródło:
Jacek Misztal
Jacek Misztal
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu newsroom, absolwent ekonomii oraz przedsiębiorczości i finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Wśród zainteresowań można wymienić geopolitykę, rynki finansowe oraz kino. Telefon: 71 712 92 09

Tematy
MINI pełne dobrych ofert.

MINI pełne dobrych ofert.

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Powiązane: Media społecznościowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki