Ambra chce wypłacać dywidendę - poinformował podczas czatu z inwestorami wiceprezes spółki Piotr Kaźmierczak.


"Osiągnęliśmy najniższy historycznie poziom zadłużenia, stąd też perspektywy wypłaty dywidendy są dobre. Chcielibyśmy, ażeby nasza spółka utrzymała wyróżniającą się pozycję, jeżeli chodzi o ciągłość wypłaty dywidendy i jej atrakcyjność" - zapowiada wiceprezes.
Zadłużenie grupy na koniec 2020 roku spadło o 35,8 proc. do 54 mln zł głównie dzięki niższym poziomom zapasów rdr.
Za rok 2019/2020 Ambra wypłaciła 0,7 zł dywidendy na akcję.
Kaźmierczak przewiduje, że Capex grupy powinien wynosić średniorocznie około 16 mln zł w najbliższych latach.
"Nie pracujemy obecnie nad akwizycjami. Nie rozpatrujemy również akwizycji przede wszystkim pod kątem +okazji cenowych+. Decydującym kryterium jest tu dopasowanie potencjalnego celu do strategii rozwoju na poszczególnych rynkach naszej działalności. Jeżeli pojawią się cele pasujące do naszej strategii, to na pewno je wnikliwie przeanalizujemy" - powiedział.
Dodał, że Ambra kontynuuje w tym roku inwestycje w zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej.
Ambra poinformowała w raporcie półrocznym, że rentowność marży na sprzedaży w pierwszym półroczu 2020/2021 r. spadła o 1,8 punktu procentowego głównie ze względu na wyższy kurs EUR/PLN oraz zmianę struktury sprzedaży. Rentowność zysku brutto na sprzedaży pozostała na podobnym poziomie jak w porównywalnym okresie poprzedniego roku obrotowego dzięki niższym o 5,2 mln zł wydatkom marketingowym.
"Od 1 stycznia wdrażane są podwyżki cen naszych produktów na rynku polskim" - powiedział prezes spółki Robert Ogór.
Skonsolidowane przychody na głównych rynkach działalności Ambry w I półroczu roku obrotowego 20120/2021 wzrosły o 6,9 proc. rdr do 384,5 mln zł. Na skutek pandemii zmniejszyła się sprzedaż do gastronomii, jednak grupa zanotowała wzrost w innych kanałach dystrybucji.
W pierwszym półroczu 2020/21 udział rynku polskiego w przychodach netto ze sprzedaży wyniósł 71,1 proc., rumuńskiego 16,6 proc., a Czech i Słowacji 11,5 proc.
Zysk z działalności operacyjnej był wyższy o 2,1 mln zł, czyli o 3,8 proc. rdr i wyniósł 58,2 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 2 proc. do 35 mln zł.
Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Ambra pod marką Centrum Wina/ Distillers Limited prowadzi też w Polsce ponad 30 sklepów specjalistycznych i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.(PAP Biznes)
epo/ asa/