REKLAMA
TYLKO U NAS

Zysk netto Dębicy w pierwszym półroczu wzrósł do 62,2 mln zł

2017-09-11 09:00
publikacja
2017-09-11 09:00

Zysk netto Firmy Oponiarskiej Dębica w pierwszym półroczu 2017 r. wzrósł do 62,2 mln zł z 57,9 mln zł przed rokiem.

Zysk netto Dębicy w pierwszym półroczu wzrósł do 62,2 mln zł
Zysk netto Dębicy w pierwszym półroczu wzrósł do 62,2 mln zł
/ Michelin.pl

Zysk operacyjny wzrósł do 58,1 mln zł z 55,6 mln zł.

Przychody z kolei wzrosły do 994,7 mln zł z 905,3 mln zł.

Sprzedaż do podmiotów z grupy Goodyear wyniosła 901,5 mln zł, czyli o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jednostkowe koszty produkcji wzrosły o 13,3 proc.

"Wzrost nastąpił głównie w kosztach materiałów w wyniku wzrostu cen surowców" - napisano w raporcie.

O 35,5 proc. niższe były koszty sprzedaży i ogólnego zarządu za pierwsze półrocze. Wyniosły one 26,4 mln zł.

Wynikało to m.in. z niższych kosztów bonusów, obniżki kosztów wsparcia regionalnego i oszczędności kosztów reklamy radiowej i internetowej.

Działalność finansowa przyniosła zysk w wysokości 0,3 mln zł wobec 0,7 mln zł straty w I półroczu 2016 roku.

W okresie styczeń-czerwiec 2017 r. działalność operacyjna wygenerowała ujemne przepływy pieniężne w wysokości 30,9 mln zł.

W samym II kwartale 2017 roku zysk netto spadł do 17,5 mln zł z 29 mln zł w II kw. 2016 r., zysk operacyjny do 15 mln zł z 25,5 mln zł, a przychody wzrosły do 471 mln zł z 453,6 mln zł.

"Potencjał rynkowy, według badania Europool, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, był w II kwartale br. niższy we wszystkich segmentach w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016. Natomiast po całej I połowie 2017 r. można było zaobserwować wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych w Polsce (o 6,8 proc.) i Europie Środkowo-Wschodniej (8,2 proc.) oraz znaczący wzrost sprzedaży opon do samochodów ciężarowych w Europie Zachodniej (o 7,7 proc.), która jest dla nas głównym rynkiem sprzedaży tego produktu" - poinformował cytowany w komunikacie Leszek Szafran, członek zarządu spółki.

"Pomimo trudniejszych warunków rynkowych w II kwartale, w całym półroczu skutecznie - o 10,3 proc. - zwiększyliśmy sprzedaż do podmiotów niepowiązanych" – dodał. (PAP Biznes)

morb/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki