REKLAMA

Zysk netto Carbon Studio w '19 wzrósł do 1,1 mln zł

2020-02-06 15:12
publikacja
2020-02-06 15:12
fot. whitelook / Shutterstock

Zysk netto Carbon Studio wzrósł w 2019 roku do 1,1 mln zł z 0,34 mln zł przed rokiem - podała spółka we wstępnych wyliczeniach. Studio planuje na drugi kwartał premierę gry "The Wizards - Dark Times", a na przełomie 2020 i 2021 roku zadebiutować ma gra osadzona w uniwersum "Warhammer:Age of Sigmar".

W czwartkowym komunikacie producent gier na urządzenia VR podał, że przychody w ubiegłym roku sięgnęły 2 mln zł, podczas gdy w 2018 roku sprzedaż wyniosła 0,88 mln zł.

Najważniejszym projektem spółki jest gra oparta na uniwersum "Warhammer: Age of Sigmar" brytyjskiej firmy Games Workshop. Tytuł ma trafić do sprzedaży na wszystkie główne platformy VR na przełomie 2020 i 2021 roku.

Przedstawiciele spółki poinformowali podczas czwartkowej konferencji, że nad grą osadzoną w świecie "Warhammera", pracuje kilkanaście osób. Łączne nakłady na produkcję i marketing gry mają wynieść ok. 2 mln zł i być sfinansowane ze środków pochodzących z emisji akcji, którą spółka przeprowadziła w maju ubiegłego roku. W promocji gry polską firmę ma wspierać Games Workshop.

W drugim kwartale tego roku ma odbyć się premiera gry "The Wizards - Dark Times", kontynuacji najpopularniejszej jak dotąd gry studia.

Nowe gry mają trafić na większość najpopularniejszych urządzeń VR - spółka nie chce zawierać z producentami gogli umów na wyłączność. Carbon Studio chce samodzielnie wydać swoje produkcje.

Jeszcze w lutym do sprzedaży na komputery PC ma trafić gra "Dreamo", której wydawcą jest Carbon Studio. Członek zarządu Aleksander Caban podał, że wersja pecetowa będzie testem przed wydaniem gry na platformy VR, co ma nastąpić w drugim kwartale. Spółka pracuje też nad kolejnymi umowami wydawniczymi.

Caban, potwierdził, że spółka planuje produkować jedną dużą grę rocznie.

W styczniu Carbon Studio ogłosił powołanie spółki zależnej, Iron VR, która ma zajmować się produkcja gier VR o niewysokich budżetach. Carbon Studio jest właścicielem 60 proc. akcji spółki Iron VR, pozostałe należą do osób fizycznych. Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR.

"Na razie kierujemy się w stronę finansowania prywatnego, ale rynek NewConnect nie jest wykluczony" - powiedział Caban.

Carbon Studio powstała w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika ze spółki The Farm 51. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy producentów VR i AR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole.

W 2018 roku przychody spółki wzrosły do 879 tys. zł z 370 tys. zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 340 tys. zł wobec straty na poziomie 438 tys. zł przed rokiem.

W grudniu 2019 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Od debiutu kurs akcji wzrósł o 71 proc. W czwartek o godz. 15.00, po ogłoszeniu wstępnych wyników za 2019 rok, giełdowa wycena producenta gier spada o 12 proc. (PAP Biznes)

kuc/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki