Redakcja Bankier.pl ponownie otrzymuje sygnały o problemy z podwójnym księgowaniem operacji bankowych w banku BGŻ BNP Paribas. Instytucja zapewnia, że jutro rano księgowanie na rachunkach klientów powinno być poprawne.


O problemach z wypłatą środków poinformowała Bankier.pl czytelniczka będąca klientem banku BGŻ BNP Paribas. – Od wczoraj nie można wypłacić pieniędzy z konta BGŻ. Mimo że saldo pokazuje się dodatnie, dostępna kwota 0,00. Dzwoniąc na infolinię, awarii zgłosić nie można. Na wysłany e-mail odpowiedzi żadnej. Pani w dostępnym punkcie nie ma podglądu na klientów BGŻ i każe iść do oddziału w poniedziałek. A klient jak nie miał dostępu do własnych pieniędzy, tak drugi dzień nie ma i nikogo to nie obchodzi – żali się czytelniczka.
Możliwość wystąpienia problemów z podwójnym księgowaniem operacji potwierdza pracownik infolinii BGŻ BNP Paribas. Jak twierdzi, leżący po stronie operatora kartowego problem mógł spowodować, że niektórzy klienci widzą obecnie na koncie nawet ujemne saldo. Pracownik banku zaznaczał jednak, że bank nie otrzymuje dziś nowych powiadomień od klientów, a problemy występujące w przeszłości powinny zostać już rozwiązane. Na kontach klientów, u których nadal występowałyby problemy, sytuacja powinna się unormować jutro wraz z pierwszym księgowaniem środków w banku. Jeśli po 8:00 środki na koncie nadal będą błędnie zaksięgowanie, należy skontaktować się z infolinią BGŻ BNP Paribas.
Wszystko wskazuje na to, że to dalszy ciąg problemów BGŻ BNP Paribas, o których pisaliśmy w piątek rano. W czwartek klienci dawnego banku BNP Paribas. – 23 czerwca 2016 r. miało miejsce zdublowanie transakcji dokonanych kartami debetowymi klientów dawnego BNP Paribas Banku Polska. Wszystkie błędne księgowania zostały skorygowane. Informujemy, że nie ma potrzeby składania reklamacji z tego tytułu – informowało wtedy redakcję Bankier.pl biuro prasowe Banku. O oficjalny komentarz poprosiliśmy i tym razem - opublikujemy odpowiedź, gdy ją otrzymamy.
Mijający tydzień był pechowy dla działających w Polsce banków. Kilka z nich mierzyło się z poważną awarią, o czym szczegółowo pisaliśmy we wtorek.
Aktualizacja - godz. 19:59
Magdalena Ostrowska z biura prasowego BGŻ BNP Paribas poinformowała, że bank nie potwierdza, aby podobne problemy ponownie występowały w weekend.
mwc