REKLAMA
PORTFEL GWIAZD

Wybory 2011 - podano wyniki ze 100 proc. obwodów

2011-10-11 06:20
publikacja
2011-10-11 06:20
Znamy już wyniki wyborów parlamentarnych ze 100 proc. obwodów. Według danych opublikowanych przez PKW zwyciężyła w nich Platforma Obywatelska zdobywając 39,18 proc. głosów. Największa partia opozycyjna – Prawo i Sprawiedliwość - zyskała poparcie 29,89 proc. wyborców.

Niespodziewanie trzecie miejsce na podium zajął Ruch Palikota, na który głosowało dokładnie 10,02% wyborców. W sejmie znajdzie się jeszcze PSL z poparciem 8,36 proc. i SLD, dla których wynik 8,24 proc. jest wyborczą porażką. Grzegorz Napieralski zapowiedział przyspieszone zwołanie Kongresu SLD. Nie będzie starał się o reelekcję na stanowisku przewodniczącego. Poniżej prezentujemy zbiorcze wyniki ze 100 proc. obwodów:

Platforma Obywatelska 39,18 proc.
Prawo i Sprawiedliwość 29,89 proc.
Sojusz Lewicy Demokratycznej 8,24
Ruch Palikota 10,02 proc.
Polskie Stronnictwo Ludowe 8,36 proc.
Polska Jest Najważniejsza 2,19 proc.
Senat został zdominowany przez PO i PiS, które wprowadzą łącznie 94 senatorów. Platforma Obywatelska zyskała 63 miejsca w Senacie, natomiast PiS będzie reprezentowało 31 senatorów. Z pozostałych trzech senatorskich foteli, dwa zajmą przedstawiciele PSL, a jeden Obywatele do Senatu. Do pełnej setki brakuje jeszcze trójki kandydatów - jako niezależni dostali się Marek Borowski, Włodzimierz Cimoszewicz i Kazimierz Kutz.


Wizualizacja wyników wyborów do Sejmu (PKW)



Wizualizacja wyników wyborów do Senatu (PKW)




Tak relacjonowaliśmy kolejne godziny po wyborach w Bankier.pl:



14:25 Bartosz Turek: Skończy się Rodzina na swoim

Możemy się spodziewać spadku cen mieszkań, ale nie tak spektakularnego, by każdy Polak mógł sobie pozwolić na własne M4 - mówił w studiu Bankier.tv Bartosz Turek, Home Broker. Będzie łatwiej dostać pozwolenie na budowę - tak zapowiadała większość partii, ale takie postulaty od dawna są wpisywana w obietnice wyborcze - może coś zmienią, ale nie wiadomo czy na lepsze. Można się za to spodziewać likwidacji Rodziny na swoim, ale Polacy dostaną coś w zamian.



14:00 Rybiński dla Bankier.TV: Idzie kryzys, czas na reformy

Jeśli dalej będzie tak, jak w ostatnich latach, nie czeka nas nic dobrego. Idą bowiem ciężkie czasy. Mam nadzieję, że zamiast kontynuacji rządów PO będzie poważna refleksja i seria reform przygotowujących nas do kryzysu.

13:05 Marcin Mróz: Jakieś obietnice trzeba złożyć

Kiedy trwa kampania wyborcza, jakieś obietnice trzeba złożyć - powiedział Marcin Mróz, główny ekonomista BNP Paribas dla Bankier.tv.

12:45 Prezydent spotka się z premierem o godzinie 13


12:31 Napieralski nie będzie się ubiegał o reelekcję

Podczas konferencji prasowej szef SLD Grzegorz Napieralski podziękował swoim wyborcom za oddany głos, zapowiedział także, że podczas najbliższych wyborów władz partii nie będzie ubiegał się o stanowisko szefa.

12:05 Wyniki z 99,18 proc. obwodów

Platforma Obywatelska 39,19 proc.
Prawo i Sprawiedliwość 29,88 proc.
Sojusz Lewicy Demokratycznej 8,25
Ruch Palikota 10 proc.
Polskie Stronnictwo Ludowe 8,36 proc.
Polska Jest Najważniejsza 2,19 proc.

12:03 Słaby wynik Rostowskiego

Jacek Rostowski zdobył w okręgu warszawskim jedynie 1,04 proc. poparcia.

11:57 Jedyna na świecie transseksualna posłanka

Do Sejmu dostała się Anna Grodzka, z Ruchu Palikota. Polska będzie miała jedyną transseksualną posłanką na świecie - podkreślają media zagraniczne.

11:48 Kolejne komentarze internautów:



11:15 Wiceminister Radosław Stępień: Mamy nadpodaż projektów nad funduszami

Mamy nadpodaż projektów nad funduszami, mamy dużo gotowych projektów czekających na realizację- powiedział wiceminister infrastruktury Radosław Stępień w studiu Bankier.tv. - Zarząd PKP PLK musi w optymalny sposób pozyskiwać i wykorzystywać fundusze. Cena dostępu do infrastruktury występuje wszędzie, chcielibyśmy, żeby wybór pomiędzy transportem koleją, a samochodem wynikał z ceny - dodał.

11:12 Tusk zdystansował rywali

Z danych cząstkowych PKW wynika, że premier Donald Tusk zdystansował swoich rywali zarówno w stolicy jak i w całym kraju. Dostał 141 tys. głosów, co przekłada się na wynik 35 proc. poparcia. Zaraz za nim Jarosław Kaczyński z 86 tys. głosów (21 proc.). Trzeci Janusz Palikot z 9 proc. poparcia (36 tys. głosów).

11:00 Kto do senatu?

PO uzyskała 62 mandaty senatorskie, PiS 31 mandatów, PSL 2 mandaty. 5 mandatów trafi do innych partii - to wyniki z 93 proc. obwodów.
Bogdan Klich z wynikiem ok. 73 tys. głosów dostał się do senatu. Włodzimierz Cimoszewicz, startujący jako kandydat niezależny, wchodzi do senatu z poparciem 48 proc. w swoim okręgu - podała PKW. Mandat otrzymują też: Kazimierz Kutz, Marek Borowski, Bogdan Borusewicz, Beata Gosiewska, Jarosław Obremski, Józef Pinior.

10:40 Jolanta Fedak nie dostanie się do Sejmu


9833

10:31 Jarosław Ryba, analityk Bankier.pl

Przed Polską jest bardzo duże wezwanie - chodzi o wprowadzenie Polski do strefy euro, decyzja powinna zapaść już w tej chwili, w którym kierunku idziemy. Odpowiada mu Krzysztof Kolany, główny analityk Bankier.pl: Uważam, że rząd nie podejmie decyzji - tak mówili wszyscy od ministra finansów po samego premiera. Do strefy euro się nam nie spieszy, bo tam jest kryzys. Rząd będzie się bał podjąć decyzję, nie jest to dobry czas i to wymagałoby dostosowania po stronie fiskalnej. Pamiętajmy, że nie spełniamy też kryterium fiskalnego.

10:10 Porażka Cezarego Grabarczyka

Ministra infrastruktury w wyborach pokonał nawet... John Godson, o prawie 5 tys. głosów. Trzykrotną przewagę nad Grabarczykiem zdobył Krzysztof Kwiatkowski.

10:07 Internauci komentują sytuację:




10:05 Wyżnikiewicz dla B.tv: Rząd musi zadbać o finanse

W pierwszej kolejności rzad powinien zająć się sferą finansów publicznych i sprawą rozwiązania zadłużenia - powiedział Bohdan Wyżnikiewicz w studiu Bankier.tv. Na szczęście mamy mechanizm hamulcowy i mam nadzieję, że rząd nie będzie przy tym majstrował - dodał.

9:55 Niemieckie media o wynikach wyborów

Polacy nagrodzili mądrą politykę Tuska - napisano w komentarzu na stronach internetowych publicznej telewizji ARD. Autor tekstu ocenia, że głosując tylko na Platformę Obywatelską, wyborcy mogli zapobiec politycznemu chaosowi i międzynarodowej izolacji kraju. Komentator dodaje, że wynik wyborów to korzyść nie tylko dla Polski, ale i całej Unii Europejskiej. ... Więcej

9:46 Wyniki wyborów służą złotemu

Zwycięstwo Platformy Obywatelskiej oraz wynik Polskiego Stronnictwa Ludowego pozwala oczekiwać, że w polskim rządzie nie dojdzie do wielu zmian i dotychczasowa koalicja będzie utrzymana. Informacja została dobrze przyjęta przez rynek. Warszawska giełda zareagowała wzrostami na początku notowań, a WIG 20 rósł ponad 1 proc. ... Więcej

9:45 Grzegorz Napieralski poda się do dymisji?

Myślę, że w tym tygodniu Grzegorz złoży dymisję i zaczną się przygotowania do kongresu partii - powiedziała wiceprzewodnicząca SLD Katarzyna Piekarska w studiu TVN24.

9:20 Internauci komentują sytuację:





08:52 PKW podała wyniki z 93 proc. obwodów

PO - 38 proc. - 206 mandatów
PiS 30 proc. - 157 mandatów
PJN 2 proc.
SLD 8 proc. - 26 mandatów
Ruch Palikota 9,9 proc. - 40 mandatów
PSL 8,55 proc. - 30 mandatów
Mniejszość niemiecka - 1 mandat

Poza Sejmem znalazły się PJN, na które głos oddały 2,18 procent wyborców, Nowa Prawica z 1,06 i PPP z 0,56 procent. Z informacji PKW wynika, że frekwencja wyniosła 48, 63 procent. Więcej...

08:40 4,81 proc. Polaków oddało nieważny głos

Najwięcej nieważnych głosów do tej pory oddano w Elblągu - 7,36 proc.

07:30 SLD ma kłopoty, Napieralski niskie poparcie

Grzegorz Napieralski uzyskał jedynie 6,5 proc. poparcia, wg 73,68 proc. protokołów. Bartosz Arłukowicz uzyskał 27,13 proc., a Joachim Brudziński 10,53 proc. W poprzedniej kadencji SLD miało w Sejmie 43 mandaty, według dzisiejszych wyników mogą liczyć na 28.

06:27 PKW podała wyniki z 63 proc. obwodów

Cząstkowe dane Państwowej Komisji Wyborczej (PKW) zebrane z 63,74% komisji wyborczych, wskazują, że zwycięstwo w niedzielnych wyborach parlamentarnych odniosła Platforma Obywatelska (PO), uzyskując 37,47% głosów, zaś na drugim miejscu uplasowało się Prawo i Sprawiedliwość (PiS) z 30,61% poparcia, podała PKW w komunikacie w poniedziałek nad ranem. Więcej...

23:18 Platforma wygrała w 11 województwach

Platforma Obywatelska uzyskała przewagę nad Prawem i Sprawiedliwością w 11 województwach, PiS miało przewagę w pozostałych pięciu - wynika z sondażowego wyniku wyborów według TNS OBOP.

10 października na Bankier.tv będziemy na żywo komentować gorącą sytuację po niedzielnych wyborach. Do rozmowy zaprosiliśmy wiele znanych osobistości ze świata polityki i biznesu oraz analityków Bankier.pl. Program na żywo poprowadzą Anna Drozd i Tomasz Jaroszek.

23:15 Olejniczak: Sytuacja jest kryzysowa

Sytuacja jest tak kryzysowa, że zbierzemy się jako byli i obecny przewodniczący partii i trzeba o tym usiąść i porozmawiać. Potrzebny jest czas na refleksję i czekamy co przewodniczący w sprawie kampanii wyborczej nam powie - powiedział były szef SLD a obecnie europoseł Wojciech Olejniczak.

22:50 Kwaśniewski: To mogą być ostatnie wybory, podczas których SLD znalazło się w sejmie


To dość smutny dzień dla SLD. Sojusz musi w swoim gronie zastanowić się, dlaczego wynik jest tak słaby, jak minięto się z oczekiwaniami społecznymi i wyciągnąć z tego wnioski - powiedział w TVN24 w rozmowie z Moniką Olejnik Aleksander Kwaśniewski.



22:00 PiS zwyciężyło wśród Polonii amerykańskiej

W Stanach Zjednoczonych w wyborach do Sejmu i Senatu zdecydowane zwyciężyło Prawo i Sprawiedliwość. Partia Jarosława Kaczyńskiego wyraźnie wygrała w Chicago i Nowym Jorku. Platforma Obywatelska odniosła sukces w Waszyngtonie i Los Angeles. ...Więcej

21:09 Schetyna: Powinniśmy kontynuować koalicję


Jeżeli potwierdzą się wyniki sondaży, powinniśmy kontynuować koalicję Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego - powiedział Grzegorz Schetyna w studio TVN24.

21:51 Frekwencja wyborcza wg TNS OBOP wyniosła 47,7 proc.


21:50 Prezydent pogratulował zwycięzcom

- Walka się skończyła, jutro musimy razem pracować dla naszej ojczyzny - przemawiał do Polaków prezydent Bronisław Komorowski. - Mam nadzieję, że wspólnym wysiłkiem jak najszybciej stworzymy koalicję większościową i rząd. Jest to potrzebne ze względu na stabilność w Polsce, ale także ze względu na naszą prezydencję w UE. Zaproszę wszystkich przedstawicieli partii do konsultacji na temat zarówno koalicji większościowej, jak i współdziałania.

21:45 Pawlak przemawia do wyborców

- To dobry wynik, bo czas kryzysu nie ułatwia kontynuacji - powiedział szef PSL. - Koalicja z PO jest możliwa, ale to wymaga poważnego zastanowienia, bo wyniki otwierają różne możliwości dla PO. W tych okolicznościach ważne jest, jakie decyzje będą zapadały w środowisku PO. Dlatego wolę zachować powściągliwość

21:43 Napieralski o wynikach wyborów

- Warto po tych wyborach przeprowadzić rzetelną debatę o demokracji, bo nie może być tak, że jedna siła jest dyskryminowana - powiedział po ogłoszeniu wyników szef SLD Grzegorz Napieralski.

Osiągnięcia gospodarcze
partii politycznych

21:40 Kaczyński: W Warszawie będziemy mieli Budapeszt

Trzeba sobie powiedzieć tak: zdecydowanie znaczna część społeczeństwa - nie wiemy jeszcze jaka, ale duża - uznała, że tak jak jest, jest dobrze - rozpoczął swoje przemówienie Kaczyński. - Jestem, proszę państwa, głęboko przekonany, że przyjdzie taki dzień, kiedy nam się uda, że będziemy mieli w Warszawie Budapeszt. Prędzej czy później zwyciężymy, bo po prostu mamy rację - dodał.

21:20 Tusk dziękuje wyborcom

Wierzę, że te następne cztery lata będą lepsze, szybsze, że będą takie, o jakich marzyliśmy, kiedy Platforma powstała. Dziękuję wszystkim wyborcom, także tym, którzy na nas nie zagłosowali. Przez następne cztery lata będziemy pracować dla was wszystkich - mówił Donald Tusk. - Pamiętacie ten moment cztery lata temu, kiedy z wielką radością przyjęliśmy pierwsze wyniki wyborów. Chcę podziękować wszystkim Polakom, że znowu potwierdzili, iż tamte chwile miały głęboki sens.

21:10 Palikot składa "ślubowanie"

- Ten wynik to jest wielka wspaniała nadzieja na przyszłość - mówił Janusz Palikot po ogłoszeniu wyników sondażowych. - My ludzie Ruchu Palikota zobowiązujemy się być wierni idei nowoczesnego, świeckiego, społecznego, obywatelskiego i przyjaznego państwa - mówił przywódca Ruchu Palikota wraz ze swoimi ludźmi. - A za cztery lata wygramy - dodał.

21:00 PO zdobyła prawie 40 proc. głosów


Platforma Obywatelska zdobyła 39,6 proc. głosów, zaraz za nią uplasował się PiS z wynikiem 30,1 proc., a na trzecim miejscu - Ruch Palikota z wynikiem 10,1 proc. - wynika z sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP dla TVP i TVN24.

Wyniki pozostałych partii:
8,2 proc. Polskie Stronnictwo Ludowe
7,7 proc. Sojusz Lewicy Demokratycznej
2,2 proc. Polska Jest Najważniejsza
1,1 proc. Kongres Nowej Prawicy

Na podstawie tych głosów OBOP obliczył hipotetyczny rozkład mandatów:
212 - Platforma Obywatelska
158 - Prawo i Sprawiedliwość
39 - Ruch Palikota
27 - Polskie Stronnictwo Ludowe
23 - Sojusz Lewicy Demokratycznej.

Ważna wiadomość dla Janusza Palikota i jego Ruchu: z powyższych danych wynika, że Platforma ponownie jest w stanie utworzyć koalicję z Polskim Stronnictwem Ludowym.

Sondaż Homo Homini:
34,9 proc. Platforma Obywatelska
29,6 proc. Prawo i Sprawiedliwość
12,8 proc. Sojusz Lewicy Demokratycznej
9,9 proc. Polskie Stronnictwo Ludowe
8,6 proc. Ruch Palikota
2,3 proc. Polska Jest Najważniejsza
0,9 proc. Polska Partia Pracy
0,5 proc. Kongres Nowej Prawicy



Komentuje redaktor Bankier.pl, Mateusz Szymański:

Platforma Obywatelska dokonała czegoś, co w III RP nie udało się jeszcze nikomu - po 4 latach rządzenia wygrała wybory. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że koalicja PO-PSL będzie kontynuowana. Mimo zaskakująco dobrego wyniku Ruchu Palikota, parta ta ma zbyt niski potencjał koalicyjny - współpraca z PSL będzie kosztować Platformę dużo mniej.

Zaskoczeniem nie mniejszym niż ponad 10% Palikota jest fatalny wynik SLD. O kłopotach Sojuszu mówiło się od dawna, ale dopiero wybory pokazały, na ile jest on realny i poważny. W tej sytuacji pod znakiem zapytania staje przewodnictwo Grzegorza Napieralskiego, który mimo skuteczności w działaniach wewnątrzpartyjnych nie jest tak charyzmatyczną osobowością, która przyciągnie do SLD nowych wyborców.


19:00 Frekwencja o godz. 18:00 wyniosła 39,65 proc., podała PKW

W woj. dolnośląskim frekwencja wyniosła 37,84 proc., w kujawsko-pomorskim – 37,26 proc., w lubelskim 38,46 proc., w lubuskim – 35,43 proc. w łódzkim – 39,66 proc., w małopolskim – 42,36 proc. w mazowieckim – 46,35 proc. w opolskim – 33,48 proc., w podkarpackim – 39,11 proc. w podlaskim – 39,64 proc., w pomorskim – 41,33 proc., w śląskim – 40,31 proc., w świętokrzyskim – 36,15 proc., w warmińsko-mazurskim – 35,22 proc., w wielkopolskim – 39,26 proc., w zachodniopomorskim – 37,63 proc.


Źródło:
Tematy
Wyprzedaż Rocznika 2026. Hybrydowe SUV-y Forda
Wyprzedaż Rocznika 2026. Hybrydowe SUV-y Forda

Komentarze (51)

dodaj komentarz
~DanielDanielewicz
Tylko protest i bojkot, czyli presja społeczna może coś zmienić.Władza przestraszyła się bojkotu ojro 2012 i reprezentacji PZPN przez POLSKICH KIBICÓW i orzeł wróci na koszulki.Ja zbojkotowałem wybory, głównie z powodu złej oszukańczej proporcjonalnej ordynacji wyborczej i ogromnej manipulacji medialnej, głównie w tej tzw. TVP publicznej.Tylko protest i bojkot, czyli presja społeczna może coś zmienić.Władza przestraszyła się bojkotu ojro 2012 i reprezentacji PZPN przez POLSKICH KIBICÓW i orzeł wróci na koszulki.Ja zbojkotowałem wybory, głównie z powodu złej oszukańczej proporcjonalnej ordynacji wyborczej i ogromnej manipulacji medialnej, głównie w tej tzw. TVP publicznej.Nic nie stoi na przeszkodzie rozczarowanym wyborcom PO wybuczeć Tuska na najbliższym spotkaniu, tak jak zrobili to Rosjanie z Putinem.Trza coś robić, a nie dezerterować i uciekać z POlski, tym bardziej jeśli się popełniło ten błąd i głosowało na PeŁo.PeŁowiacy nie zostawiajcie po sobie kupy!!!.
~jou
No minął miesiąc i wyborcy PO mają już częsciowe odpowiedzi na swoje nadzieje, plany i ostrą krytykę wobec wyborców PiS:

1. Benzyna będzie w lutym w okolicy 8 zł
2. Leki za złotówkę znikną
3. Zostanie podniesiona składka ZUS (należy zapomnieć o reformach ZUS i KRUs)
4. Sikorski podobnie jak Jaruzelski i Stalin wziął
No minął miesiąc i wyborcy PO mają już częsciowe odpowiedzi na swoje nadzieje, plany i ostrą krytykę wobec wyborców PiS:

1. Benzyna będzie w lutym w okolicy 8 zł
2. Leki za złotówkę znikną
3. Zostanie podniesiona składka ZUS (należy zapomnieć o reformach ZUS i KRUs)
4. Sikorski podobnie jak Jaruzelski i Stalin wziął spawarkę i będzie spawał. Tym razem z "federacją" niemiecko-francuską.
5. Ponieważ spawanie ma już pierwsze rachunki, wykładmy 6 mld na zakupy dalszych materiałów spawalniczych. Opinie ekspertów o nieuniknionym upadku strefy euro ignorujemy, ponieważ ta sama strefa zapewnia nas, że pieniądze zwróci...
6. Nowe podatki w trybie pilnym. Na początek podatek od kopalin, pózniej VAT do 25%, po drodze mamy jeszcze projekt likwidacji zasiłków dla bezrobotnych.
7. Następuje radykalizacjia działan skarbowych i sądowniczych. Za chwilę Macierewicz dostanie wyrok, dzięki czemu zamknie się mu usta (To stara ubecka metoda zamykania przeciwników politycznych-świetnie działa, reszta się boi i milczy).

Jesteście szczęśliwi wyborcy PO?
Ja wiem że Tusk Netvork Vision mówi, że to kryzys jest winny a Tusk ratuje kraj.
Ja wiem, że wszystkiemu winien jest PiS i fakt, że jako jedyny przez półwiecze obniżył podatek dochodowy w Polsce i doprowadził tym do zapaści kraju. Telewizja mówi, że Tusk w ostatniej chwili zwiększył zadłużenie i uratował kraj od kaczyzmu.
Ale jak płacicie za kurczaka, czy zółty ser prawie 100% więcej niż 2 miesiące temu (zakładając, ze macie na benzynę żeby dojechać do sklepu), nie przychodzi wam myśl do głowy, że może jednak jest coś nie tak....?


A odpowiadając na pytanie autora wątku:
Sprawa jest bardzo prosta. Nie uważam, że na Palikota głosują sami ćwierć inteligenci.
Większość największych zbrodniarzy wojennych (np. nazistów) to byli wykształceni ludzie, podobnie jak częśc głosujących na NSDAP.

Palikot ma trzy rodzaje wyborców:
1. Młodzi ludzie, których wychowali się już po 1989 roku. Okres tranformacji to ogromne zubożenie edukacji i upadek autorytetów. W efekcie mamy pokolenie które nie ma kręgosłupa i etyki. MTV i Facebook nie zastąpią bowiem umiejętności swobodnego myslenie i świadomej oceny. Nie nauczą odpowiedzialności, relacji społecznych, patriotyzmu i wartości kulturowych, Młodzi ludzie błakają się w ciemości między fałszywie pojmowaną "eurpopejskością", laicyzacją, kultem pieniądza i brakiem kompasu. Głosowanie i wybory odbierają jak zabawę i w najlepszym razie oddając głos na najzabawniejszago kandydata, dając tym wyraz całkowitego braku wiedzy i pojęcia jakie konsekwencje przynosi ich zachowanie.
2. Ludzie ukształtowani. I to zarówno politycznie jaki i społecznie. Podejmują świadome decyzje. Mają pełną wiedzę i orientację kim jest Palikot. Wiedzą doskonale, że jego działania zapewnią (poza przednią zabawa) szansę na destabilizację i anarchię. I tego właśnie oczekują.
3. Podobnie jak z Tymińskim. Część niewykształcona społeczeństawa, która głosuje za obrazkami i demagogią (oddają głoś na spin doctora Palikota, PawłaTymochowicza). Wierzą w słowa Palikota podobnie jak płaczący ludzie po śmierci KIM DZON KHILA w jego boskość. Nieprawdopodobne, ale prawdziwe.
Silne nastroje antyklerykalne w Polsce to nie nowość, jednak w erze mediów nabrały szerszego rozmachu. Prawda jest jednak taka, że większość antysemitów nigdy nie spotkała żyda, ani nie doznała z jego strony krzywdy. Podobnie z "rządami kleru" to zjawisko niewidzialne, jednak w mediach postrzegane jako grożne i realne. A przy okazji wspaniale zajmujące czas antenowy i umysły TV zombie, odciągając ich od strasznej możliwości jaką jest samodzielne myślenie i ocena stanu tego państwa.
Zadziwiające jak niewielu ludzi zauważa, iż częśc kleru aktywnego w mediach mówi jednym głosem z rządem (krzyż, smoleńsk, podatki). Skoro więc "większośc" wybrała Tuska, a ten mówi jednym głosem z klerem to czy atakując go nie atakujecie "swoich"?)

W efekcie mamy w Sejmie osoby które nigdy nie powinny tam trafić. W partii palikota są osoby które nie spełniają podstawowych standartów jakie powinien spełniać poseł na Sejm RP.
Koszty tego będą bardzo duże.
Następujące dalsze osmieszanie tego urzędu i postępujące niszczenie jego godności zniechęci jeszcze więcej polaków do głosowania. To jeszcze bardziej oddali rządzacych od wyborców, niszcząc podstawowe zasady demokracji i w konsekwencji powodując jej degrengoladę. Samego wpływu na działanie Sejmu Palikot jego partia nie będzie miał żadnego (zresztą to nigdy nie było jego celem). Jego celem jest dobicie jak najkorzystniejszego targu na wynajęcie swoich głosów i czym większy będzie szum wokół niego tym cena będzei rosła. I to tyle, skończy się na bardzo mocnym zwiekszeniu środków na koncie lub wizytą prokuratury (przypominam, że Palikot juz miał sprawy karno-skarbowe w sprawie unikania podatków) i więzieniem (jeżeli przecholuje i za bardzo podbije cene). Mówiąc wprost do wyborców Palikota, wybraliśc kwintesencję tego z czym chcielibyście walczyć. Palikot musi być bowiem dwa razy bardziej radykalny, aby przebić swoich przeciwników. )
Pozdrawiam i radzę się uczyć na błądach na przyszłość.






~carol odpowiada ~jou
no PiS jest super mega miodzio...

"W efekcie mamy w Sejmie osoby
> które nigdy nie powinny tam trafić. W partii palikota są
> osoby które nie spełniają podstawowych standartów jakie
> powinien spełniać poseł na Sejm RP."

A w PiS-ie jest Agent Tomek i Tomaszewski...
Oni napewno mega świetnie
no PiS jest super mega miodzio...

"W efekcie mamy w Sejmie osoby
> które nigdy nie powinny tam trafić. W partii palikota są
> osoby które nie spełniają podstawowych standartów jakie
> powinien spełniać poseł na Sejm RP."

A w PiS-ie jest Agent Tomek i Tomaszewski...
Oni napewno mega świetnie nadają się do sejmu.

Kler zbiera tacę co niedzielę a nawet cześciej. To też jest dochód. Czemu w takim razie nie mają płacić podatku z tego tytułu?

Oświetlenie kościoła płaci urząd miasta w danym mieście (np. w moim). Te pieniadze mogly by byc przeznaczone na oświetlenie podstawówki albo na jakieś wyposażenie do tej placówki.

Ja nie jestem zadowolony z PO bo na nich nie głosowałem a głosowałem na podobno idiote palikota.

"4. Sikorski podobnie jak Jaruzelski i Stalin wziął spawarkę i będzie spawał. Tym razem z "federacją" niemiecko-francuską."-> jakbym słyszał Kaczyńskiego. Co wy macie z tym Hitlerem i Stalinem??!!


"1. Młodzi ludzie, których wychowali się już po 1989 roku. Okres tranformacji to ogromne zubożenie edukacji i upadek autorytetów. W efekcie mamy pokolenie które nie ma kręgosłupa i etyki. MTV i Facebook nie zastąpią bowiem umiejętności swobodnego myslenie i świadomej oceny. Nie nauczą odpowiedzialności, relacji społecznych, patriotyzmu i wartości kulturowych, Młodzi ludzie błakają się w ciemości między fałszywie pojmowaną "eurpopejskością", laicyzacją, kultem pieniądza i brakiem kompasu. Głosowanie i wybory odbierają jak zabawę i w najlepszym razie oddając głos na najzabawniejszago kandydata, dając tym wyraz całkowitego braku wiedzy i pojęcia jakie konsekwencje przynosi ich zachowanie. "-> nie oglądam MTV ani nie posiadam Facebooka, za to jestem młodym przedsiębiorcą który stara się pracując ciężko 50h tygodniowo i w wolnym czasie założyć własną firmę. Wiesz jak trudno w Polsce jest to zrobić??
Zagłosowałem na Palikota bo on jako jedyny rozumie jak to jest.
Narkotyki miękkie-> wszystko zalezy od wychowania. 1 po nie sięgnie. 2 nie.
Ludzie młodzi palą marihuanę bardzo często i w dużych ilościach.
Jeżeli Palikot by wprowadził legalizacje marihuanny to myślisz że ilość tych ludzi by się zwiększyła??
Ja nie sądzę. Człowiek i tak po to sięgnie jak chce. A przypomnij sobie sytuację jak była prohibicja w USA. To ludzie mimo zakazu i tak pili. Dlaczego?? Bo chcieli. Za to państwo otrzymało grube pieniądze z akcyz z marihuany.
"Większość największych zbrodniarzy wojennych (np. nazistów) to byli wykształceni ludzie, podobnie jak częśc głosujących na NSDAP. "-> obrażenie ludzi odmiennie głosujących od fanatyka PiS-u.
"5. Ponieważ spawanie ma już pierwsze rachunki, wykładmy 6 mld na zakupy dalszych materiałów spawalniczych. Opinie ekspertów o nieuniknionym upadku strefy euro ignorujemy, ponieważ ta sama strefa zapewnia nas, że pieniądze zwróci... "-> tutaj to mnie rozbawiłeś na maxa poprsotu. Ty wogóle wiesz gdzie te pieniądze idą??
Tu idą: Międzynarodowy Fundusz Walutowy, MFW (ang. International Monetary Fund, IMF) – międzynarodowa organizacja w ramach ONZ, zajmująca się kwestiami stabilizacji ekonomicznej na świecie. Dostarcza pomocy finansowej zadłużonym krajom członkowskim, które w zamian są zobowiązane do dokonywania reform ekonomicznych i innych działań stabilizujących."

działająca w ramach ONZ.... Czyli tam należą takie śmietanki gospodarcze jak Chiny, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Norwegia...
MFW jest wypłacalne w 1000000%. To nie będzie dawane do EBC (Europejski Bank Centralny) który jest chwiejny i nie wiadomo co z nim będzie. To będzie pożyczka z ładnym oprocentowaniem.
Dla PiS-u lepiej by było: Rozdajmy to... Niech w Polsce bedzie mleko i miód. Ale co dalej jak się pieniądze skończą??
Ja nie lubie TUSKA bo jego decyzje są absurdalne.
PiS mogło by być dobra partią, ale niestety nigdy nie będzie gdy tacy ludzie jeszcze istnieją....

Cała twoja wypowiedź to idealna propagnda PiS-u.

~jou odpowiada ~carol
Dnia 2011-12-21 o godz. 11:25 ~carol napisał(a):
> no PiS jest super mega miodzio...

Oczywiście, że nie jest idealne. Ale nie masz pola do dyskusji ze mną. To właśnie za ich rządów i niszczonego w mediach Ziobry ordynator odmówił przyjęcia łapówki, którą obligatoryjnie pobierał wcześniej i póżniej po 2007 roku. Co mnie
Dnia 2011-12-21 o godz. 11:25 ~carol napisał(a):
> no PiS jest super mega miodzio...

Oczywiście, że nie jest idealne. Ale nie masz pola do dyskusji ze mną. To właśnie za ich rządów i niszczonego w mediach Ziobry ordynator odmówił przyjęcia łapówki, którą obligatoryjnie pobierał wcześniej i póżniej po 2007 roku. Co mnie obchodzą te cyrki medialne? Fakty są takie, że lakarze bali się brać w łapę, bo się okazało, że nie są bezkarni, do czego byli wczesniej święcie przekonani.


A w PiS-ie jest Agent Tomek i
> Tomaszewski...
Oni napewno mega świetnie nadają się do
> sejmu.


Hmm, juz o tym pisałem. Znowu się opierasz jak część społeczeństwa na wizji prawdy jaką wyprodukowała telewizja. Ale fakty są takie
-Agent Tomek działał jako urzędnik państwowy i wykonywał swoje obowiązki
-Beata Sawicka na wielu nagraniach z własnej i nieprzymuszonej woli wypowiada żadania łapówek, powołuje się na układ w rządzie który załatwi spreparowaną prywatyzację, wskazuje konkretnr kwoty.
-Bierze wręczoną łapówkę i z reką w pieniądzach zostaje ujęta.
Możesz naprawdę pisać za TV całą epoepeję spłakanego przestępcy, nieszczęsliwie zakochanego. Mnie to nie obchodzi. Sawicka popełniła przestępstwo i powinna być ukarana jak każdy obywatel. Już widzę jak za łapówkę sąd ciebie uniewinnia, bo stwierdzisz, że robiłeś to z miłości.Przestępstwo=kara i żadne bzdury nie zmienią braku sprawiedliwości. A niszczenie Tomka było wpisane w wybielanie Sawickiej. Zastanów się wieć kogo bronisz, przestępcy?


Kler zbiera tacę co niedzielę a nawet cześciej. To
> też jest dochód. Czemu w takim razie nie mają płacić
> podatku z tego tytułu?

Otóz z tego samego powodu, dla którego Państwa na świecie nie pobierają podatków od akcji społecznych i charytatywnych (A u nas sms na cele społeczne jest obarczony haraczem VAT-u). Zrozum, że na tacę daje się z własnej woli. Kośció nie prowadzi działalności gospodarczej tylko duchową. Pojmij, że nie wszystko da się opodatkować. A realnie jesteś za tym żeby własnie tak zrobić.

Oświetlenie kościoła płaci urząd
> miasta w danym mieście (np. w moim). Te pieniadze mogly by
> byc przeznaczone na oświetlenie podstawówki albo na jakieś
> wyposażenie do tej placówki.

Mogłyby, ale nie są. Jako społeczen środki są przeznaczone nie tylko na kościół który spełnia ważną społecznie rolę (dla dużej części społeczeństwa), ale również na fundacje np. peopagujące antykoncepcję, Stowarzyszenia zrzeszające np. homoseksualistów itd. Srodki są dzielone i jak chcesz atakować kościół zaatakuj jeszcze proszę również wszystkich pozostałych którzy biorą z kasy miasta, wiesz tak po równo.

Ja nie jestem zadowolony z PO
> bo na nich nie głosowałem a głosowałem na podobno idiote
> palikota.
Podobno? Ja nie twierdzę, że Palikot jest idiotą. Uwarzam, że jest bardzo intyligentny i cwany. I uważam, że dba tylko o siebie co nie ma nic wspólnego z moim pojmowaniem roli posła jako przedstawiciele interesu społacznego.

Co wy macie z tym Hitlerem i Stalinem??!!
Masz braki w wiedzy szkolnej. Podstawowym dogmatem historii jet założenie, że należy ją znać, aby rozumieć własną tożsamość i ucząc się na błędach, nie powtarzać ich.
Nie ma w historii relacji polsko-niemieckich z ostatnich 500 lat karty która nie nacechowana byłaby zapędami i działaniami do pozbawienia nas wolności i niepodległości. Można oczywiście zakładać, że (podobnie jak dotąd niszczono eurosceptyków), że to patrzenie w przeszłość, świat się zmienił. Nitka north stramu to wypadek przy pracy a niemcy się tak zmienili, że możemy się spodziewać, że za chwilę oddadzą nam soje ziemie. Ale może jednak warto zachować asertywność i dystans, czakając na rozwój sytuacji? Może warto postawić na polityków którzy nie chodzą na spotkania z naszymi sąsiadami w pozycji klęczącej, prosząc o zwieszchnictwo? No wiesz, tak na wszelki wypadek nie zakładać, że nas nagle strasznie pokochali?

>Zagłosowałem na Palikota bo on jako jedyny......
........otrzymało grube pieniądze z akcyz z marihuany.


Odpowiem ci na podstawie liczb. Holandia wycofuje się legalizacji miękich narkotyków. Dlaczego? Ano głownie dlatego, że ty nie sądzisz a dane są takie, że ich powszechny dostęp spowoduje zwiększenie ich użytkowników (to są liczby). Przykład Holandii pokazuje, że liberalne podejście do miękkich narkotyków, automatycznie zwiększyło rynek i spożycie twardych (no wiesz, sam mówisz prohibicja-nie wolno, więc ludzie chcą. A twardych nie będzie wolno więc ludzie chcą....). Gdybyś się zainteresował opiniami ludzi pracujących z narkomanami wiedziałbyś jak bardzo są przeciwni legalizacji. Wiedzą jaka część ich podopiecznych nie umie się bronić przed uzależnieniem i dostęp w kiosku jointa ma im pomóc?. Co do akcyzy i podatków: świtny pomysł, na pewno uratuje naćpany bo naćpany ale jednaj budżet państwa.



> "Większość największych zbrodniarzy wojennych (np.
> nazistów) to byli wykształceni ludzie, podobnie jak częśc
> głosujących na NSDAP. "-> obrażenie ludzi
> odmiennie głosujących od fanatyka PiS-u.
Tak masz rację. Spróbuj zrozumieć, że nie możmy sobie wyobrazić świadomych procesów myślowych mogących doprowadzić do podejmowania takich decyzji. Ja do dziś nie mogę pojąć ludzi którzy głosowali na Kwaśniewskiego. Człowiek który sprzedał duszę i ciało komunie, był jej wysokim notablem na usługach reżimu (ministrem sportu) który zniewolił Polskę na pół wieku (policz ile ofiar śmiertelnych przyniósł komunizm) zostaje wybrany jej prezydentem. Stało się tak tylko dlatego, że brak było siły, która jak w innych krajach postkomuny, ustawowo uniemożliwiłaby kacykom objęcie funkcji publicznych w kraju który niszczyli. No ale u nas się udało to załatwić razem z lustracją.
Nie mogę się z tym spokojnie pogodzić, bo to jawna niesprawiedliwość.

Ty wogóle wiesz gdzie te pieniądze idą?
Dokładnie nie wiem, i co zabawne ty również nie, bo nikt tego nie wie. Szczegółów brak, zresztą Sikorskiemu wystarczył sam zarys żeby się na niego zgodzić. A to co napisałeś to dywagacje dziennikarzy. Brak struktur, ustaw i przepisów do przeprowadzenie takiej operacji,ale to temt na inną dyskusję.
.
Dla PiS-u lepiej by było:
> Rozdajmy to... Niech w Polsce bedzie mleko i miód. Ale co
> dalej jak się pieniądze skończą??
PiS nigdy nie rozdawał pieniędzy. Jast za to kilkanaście ustaw który to wydawanie powstrzymały. Masz inicjatywę wspólpracy z krajami ościennymi, którą gdyby ją nie zniszczyło PO dałoby na ogromną przewagę ekonomiczną w naszym regionie. Zablokowanie w UE renegocjowania umowy energetycznej postrzymało podwyzki enegii. Pierwsza decyzja Tsuka o wycofaniu veta, zaoowocowała podwyżkami które trwają do dzisiaj (już ok 150% srednio). Podpisana umowa z gazpromem Przez pawlaka powoduje zakup 10tysm3 gazu za cene 400$ przy cenie rynkowej 139$. Ba, jest związana na sztywno z cenami ropy, jej wzrost powoduje wzrost ceny gazu. Cały świat się pukał w głowę co my robimy podpisując tą umowę. Ale ty o tym przecież nie wiesz, bo TVN ci nie powiedział. Sprawdz wydania NYT z FT na temat Polski z 2008-2010 roku. Dowiesz się też co wolny świat mówi np. w sprawie wspólpracy Tuska z rosyjskimi słuzbami specjalnymi w latach 1993-96. Taka mała tajemnica poliszynela, zakopana w II raporcie z likwidacji WSI przez wyrok SN. Zrozumiesz od razu dlaczego zwolniono człowieka który zwrócił się do amerykanów o przekaz z satelity który nagrał "wypadek" w Smoleńsku, oraz dlaczego Macierewicz zostanie skazany.


Ja nie lubie TUSKA bo
> jego decyzje są absurdalne.
PiS mogło by być dobra partią,
> ale niestety nigdy nie będzie gdy tacy ludzie jeszcze
> istnieją....Cała twoja wypowiedź to idealna propagnda
> PiS-u.
No i coż ja ci mogę ospowiedzieć?
Zwróc uwagę np. co zrobiły media w sprawie Akcji "krzyż". Spowodowały, że są słowa klucze dla określenia "oszołomów z PiS-u"

To właśnie krzyż, ojczyzna, patriotyzm, Polak, wolność, niepodległość, wiara, honor

Każdy kto uważa się za Polaka i patriotę, niemal z automatu oznacza, że jest Pisiorem. A więc oszołomem, szaleńcem i niebezpiecznym ekstremistą. Nawet nie widzisz, że to już działa jak lokowanie produktu.
Widzisz cięzarówkę z mikołajem-coca cola
Słyszysz "prawie robi wielką róznicę"-widzisz piwo
Widzisz Hajzera-przed oczami masz markę proszku do prania
Widzisz świstaka.....itd

To samo masz wtłoczone jako automatyczne skojarzenia:
PiS=partia szaleńców narodowców (wszystko co robią i mówią jest szalone i niegodne uwagi, z góry)
Kaczyński= kurdupel z mega błędną wymową o niezrozumiałym przesłaniu, zionący nienawiścią do wszystkich, debil (to że jest profesorem znaczenia nie ma. Bartoszewski nie jest, ale media tak długo go tytułowały, aż 60% badanych uważało, że nim jest\9po co więc prawdziwe tytuły naukowe?|))
Krzyż= miejsce zebrań szalonych zdewociałych babć plujących na przechodniów

A teraz spojrzyj na PO
Tusk=mąż stanu. Niosący pokój i ciepło, pełen dobrych intencji przywódca. Nieagresywnie niszczący przeciwników (sic!)
Polska PO=druga zielona Irlandia, wyspa bez kryzysu. Teraz rochę zmieniła kolor, ale to wina tego zewnętrznego kryzysu
Podwyżki VAT,cen żywności, energi, paliwa, zwolnienia grupowe, bezrobocie w świecie PO=nieistotne, niewarte uwagi mediów szczególy które nie mogą zakłucić ogólnej "świętej" walki z obrzydliwym PiS-em który jest i tak wszystkiemu winien, walką z babciami pod krzyżem czy wsadzeniem Macierewiczów do więzienia.


Musisz zrozumieć i pogodzić się z faktem, że tylko niewielka różnica dała wygraną PO. A to oznacza, że równa zwolenikom głosującym na Platformę, jest grupa przeciwników tej partii. A to znacza, że niewielka ilość ludz zdecydowała o procentowym zdobyciu władzy. Nie spowodowała jednak zniknięcian równie silnej i licznej części która PO i jej działań nie akceptuje.







~Liber
a ja głosowałem na Nową Prawicę i mam prawo ponarzekać.
~widmo
ciekaw jestem czy PO ( na które głosowałem ) przeprowadzi jakąś reformę nie wymagam od nich cudów ale jak nic nie zrobią i tylko będą brali diety przez 4 lata to już na nich nie zagłosuję
~sibut
Polak przed szkodą i PO szkodzie GŁUPI !!! pisał dawno temu Jan Kochanowski
~janis
Koalicja PO - PSL będzie słaba, pełna wewnętrznych napięć. Czy Tusk zgodzi się na pomysł Fedak przekształcenia pod przykrywką emerytur obywatelskich ZUSu w KRUS bis ? Chyba na to za wcześnie. Prywatyzacja państwowych przedsiębiorstw polegająca na ich sprzedaży firmom niby prywatnym (np. Bolesław dla KGHM) jest już na ukończeniu,Koalicja PO - PSL będzie słaba, pełna wewnętrznych napięć. Czy Tusk zgodzi się na pomysł Fedak przekształcenia pod przykrywką emerytur obywatelskich ZUSu w KRUS bis ? Chyba na to za wcześnie. Prywatyzacja państwowych przedsiębiorstw polegająca na ich sprzedaży firmom niby prywatnym (np. Bolesław dla KGHM) jest już na ukończeniu, z funduszu demograficznego i OFE zostały resztki. Panie Rostowski - jak teraz żyć ? - powstaje dla rządu pytanie. Za 2 lata będziemy mieli znowu wybory.
~rad
zobzczcie proporcje mandatów. 460 posłow - 2 z mniejszosci, 39% PO daje 179 mandatów a nie 202, RP - 10% co daje 57 mandatów. Ludzie nauczcie sie liczyc

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki