![]() |
Poprawiono też nieco pracę układu kierowniczego i wyciszenie wnętrza stosując w tym drugim przypadku nowe materiały tłumiące. Jak zapewnia producent, pneumatyczne zawieszenie jeszcze lepiej tłumi teraz nierówności drogi, a jego modyfikacje pozytywnie wpłynęły na zachowanie się samochodu na drodze.
Nowością jest 6-cylindrowy, widlasty silnik benzynowy o pojemności 2,8 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka ozwija moc 210 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 280 Nm i jest dostępny od 3000 do 5000 obr./min. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów multitronic dającą możliwość ręcznego wyboru jednego z siedmiu przełożeń.
![]() |
Gama silników Audi A8 obejmuje ponadto znane już diesle 3,0 l/233 KM i 4,2 l/326 KM oraz benzynowe jednostki 3,2 l/260 KM; 4,2 l/350 KM; 5,2 l/450 KM (w wersji S8) i 6,0 l/450 KM. Wersje z silnikami wysokoprężnymi standardowo mają napęd na obie osie. Podobnie jest w przypadku aut z jednostkami benzynowymi poza 3,2 l i wspomnianą 2,8 l.