REKLAMA
TYLKO U NAS

Wymieniasz opony na zimowe? ADAC wybrał najlepsze i najgorsze

Marcin Kaźmierczak2025-09-26 08:10redaktor Bankier.pl
publikacja
2025-09-26 08:10

Czas na wymianę opon na zimowe zbliża się nieuchronnie. Kilkadziesiąt najpopularniejszych „zimówek” zostało sprawdzonych w testach ADAC. Sprawdzian przeszły także zyskujące na popularności tańsze, chińskie „zimówki”. Oto najlepsze i najgorsze opony zimowe według niemieckiego automobilklubu ADAC.

Wymieniasz opony na zimowe? ADAC wybrał najlepsze i najgorsze
Wymieniasz opony na zimowe? ADAC wybrał najlepsze i najgorsze
fot. Imageforge / / Shutterstock

Choć do przymrozków i średniej temperatury w ciągu dnia poniżej 7 stopni pozostała jeszcze chwila, to ostatnie chłodniejsze dni zaczęły skłaniać kierowców do myślenia o nadchodzącej wielkimi krokami wizycie u wulkanizatora. Część z nich wcześniej będzie musiała wybrać nowe „zimówki”. Z odpowiedzią, które mogą zapewnić największy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy przybywa niemiecki ADAC.

Wyników nie można uznać za optymistyczne. Spośród 31 przetestowanych kompletów opon, tylko sześć otrzymało ocenę dobrą, dziesięć zadowalającą a parametry czterech zostały uznane za wystarczające, by zapewnić zimą bezpieczną jazdę. W skrócie, jedna trzecia uznana została za niegodne polecenia.

ADAC przetestował opony w rozmiarze 225/40 R18. Sprawdzana była przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni oraz w warunkach zimowych. Na końcowy wynik w 70 proc. złożyło się bezpieczeństwa jazdy a w 30 proc. trwałość ogumienia i całkowity koszt jego eksploatacji. Jak to w niemieckich szkołach - im niższa ocena, tym lepszy wynik.

Najlepsze zimowe opony według ADAC

Wśród sześciu najlepiej ocenionych kompletów znalazły się opony marek: Goodyear, Michelin, Bridgestone, Dunlop, Hankook i Continental.

Najlepsze i najgorsze opony zimowe w teście ADAC

Model

Bezpieczeństwo jazdy – łączna nota

Zachowanie na suchej nawierzchni

Zachowanie na mokrej nawierzchni

Zachowanie na ośnieżonej nawierzchni

Goodyear UltraGrip Performance 3

2,0

2,5

1,8

2,2

Michelin Pilot Alpin 5

2,1

1,9

2,3

2,1

Bridgestone Blizzak 6

2,2

2,1

2,1

2,5

Dunlop Winter Sport 5

2,4

2,5

2,4

2,4

Hankook Winter i*cept evo3 W330

2,6

2,3

2,3

2,6

Continental WinterContact TS 870 P

2,7

2,4

2,7

1,9

Nokian Tyres Snowproof P

2,8

2,8

2,7

2,8

Momo W-20 North Pole

2,7

2,4

2,7

2,8

Ceat WinterDrive

3,0

3,0

2,9

2,0

Matador MP93 Nordicca

3,2

3,2

3,0

2,6

Uniroyal WinterExpert

3,3

2,2

2,8

2,4

Fulda Kristall Control HP2

3,4

3,4

2,8

2,5

Semperit Speed-Grip 5

3,3

3,3

2,1

2,6

GT Radial WinterPro 2 Sport

3,3

3,3

3,1

2,8

Giti GitiWinter W2

3,5

3,5

2,6

3,2

Point S Winter S

3,6

3,6

2,8

2,5

Firestone Winterhawk 4

3,6

3,6

2,6

2,2

Maxxis Premitra Snow WP6

3,7

3,7

3,0

2,9

Apollo Aspire XP Winter

4,1

4,1

2,6

2,7

Radar Dimax Winter

4,6

3,4

4,6

2,3

Nankang Winter Activa 4

5,2

4,8

3,0

5,2

Landsail Winter Lander

5,3

4,0

2,6

5,3

Petlas SnowMaster 2 Sport

5,3

5,3

3,4

5,1

Imperial Snowdragon UHP

5,4

2,9

5,4

3,1

Tomket Snowroad Pro 3

5,5

3,9

5,5

2,6

Star Performer Stratos UHP

5,5

3,5

5,5

2,7

Goodride SW608

5,5

3,6

5,5

3,6

Evergreen EW66

5,5

4,8

5,5

4,7

CST Medallion Winter WCP1

5,5

3,5

3,0

5,5

Syron Everest 2

5,5

5,0

5,5

1,4

Źródło: ADAC

Najlepiej na suchej drodze poradziły sobie opony Michelin Pilot Alpin 5. Opony te były również najskuteczniejsze w zimowych warunkach. Na mokrej bezkonkurencyjny okazał się komplet Goodyear UltraGrip Performance 3.

Z uwagi na najmniejsze ścieranie opony Goodyear gwarantowały także największy przewidywany przebieg (ok. 76 tys. km) i generowały najmniejszy hałas, choć w tej kategorii dobrze wypadły także znacznie tańsze komplety. Za najbardziej wydajne uznane zostały „zimówki” Dunlop Winter Sport 5.

Najgorsze zimowe opony według ADAC

Wśrod najgorzej ocenionych znalazło się sporo chińskich marek: Nankang, Landsail, Goodride, Evergreen, Tomket i Syron. Co istotne, w ich przypadku wadą okazała się nie tyle sama skuteczność hamowania w zimowych warunkach, co odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni lub bezpieczeństwo podczas jazdy na suchej drodze a od wielu lat ciepłe zimy w Polsce pokazują, że to równie ważny atrybut.

Dla porównania, auto jadące po mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h, wyposażone w zwycięskie opony Goodyear zatrzymało się po 31 metrach. Samochód, który miał założone najgorzej oceniony komplet firmy Synron Everest 2, po 31 metrach wciąż poruszał się z prędkością 45 km/h. Spośród chińskich marek test, z oceną zadowalającą, przebrnęły opony Momo i Matador.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki