REKLAMA

Twarde lądowanie OLT Express

2012-07-27 08:17
publikacja
2012-07-27 08:17

16 odlotów z warszawskiego Lotniska Chopina oraz 14 przylotów do tego portu nie wykona w piątek linia OLT Express - poinformował PAP rzecznik portu Przemysław Przybylski. Przewoźnik w czwartek zawiesił wszystkie swoje rejsy regularne.


»UOKiK: pasażerowie OLT, składajcie reklamacje jak najszybciej
OPIS
źródło: OLT Express

"W czwartek wieczorem otrzymaliśmy oficjalną informację, że OLT Express zawiesza tymczasowo wszystkie swoje rejsy regularne. Przewoźnik zapowiedział, że wykona w piątek rano jeszcze dwa loty do stolicy: ze Szczecina oraz z Gdańska. Samolot ze Szczecina wylądował po 7 rano" - powiedział w piątek Przybylski.

» Złota wędka Amber Gold

Rzecznik portu dodał, że loty czarterowe zaplanowane przez OLT Express odbędą się zgodnie z planem.

W czwartek późnym wieczorem OLT Express na swojej stronie internetowej poinformował, że od piątku zawiesza wszystkie rejsy regularne, do odwołania. Tym samym wstrzymana została sprzedaż biletów lotniczych.

Zobacz też:
"Władze OLT oszukiwały pasażerów i swoich pracowników"

Przewoźnik poinformował, że wszystkim pasażerom, którzy kupili bilety na odwołane rejsy, przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletów. "Wszyscy pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center" - napisano na stronie spółki

Polecisz z Eurolotem i Wizzairem

Część pasażerów OLT Express już w czwartek po południu przejął Eurolot. Linie poinformowały, że pasażerowie odwołanych przez OLT Express lotów, którzy już wykupili bilety, mogą zgłosić się do Eurolotu z biletem na odwołany lot, a linia umożliwi zakup nowego biletu na połączenie liniami Eurolot w tej samej cenie.

Wizzair chce przewieźć pasażerów OLT Express taniej. Na stronie internetowej linii czytamy: "Linia Wizz Air uruchomiła dzisiaj możliwość rezerwacji biletów dla pasażerów linii OLT Express w cenie 89 PLN. Pasażerowie posiadający ważna bilet lotniczy na odwołane loty OLT Express obsługiwane przez Wizz Air (lista poniżej) mogą rezerwować przeloty przez call centre Wizz Air 0048 703 60 39 93. Na wylot należy przynieść oryginalny bilet OLT Express.

OLT zmylił swoich klientów

Wcześniej w ciągu dnia spółka informowała na swojej stronie internetowej najpierw o zawieszeniu tylko na czwartek swoich połączeń wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe typu ATR; potem przekazała, że od czwartku do końca sezonu letniego - 27 października - wstrzymuje wszystkie loty na tego typu samolotach. Dopiero późnym wieczorem przekazała, że zawiesza wszystkie swoje rejsy regularne. Dotyczy to również lotów wykonywanych przez Airbusy.


»Linie lotnicze padają jak muchy. OLT to nie wyjątek

Przewoźnik pytany w czwartek przez PAP o powody zawieszenia swoich lotów wykonywanych przez ATR, odpowiedział, że "jest to warunek inwestora, który jest zainteresowany wykupieniem udziałów w OLT Express" - napisała spółka w komunikacie przesłanym PAP. "Decyzja ta zapadła w wyniku rozmów z inwestorem, które miały miejsce +po konferencji+. ATR-y wypożyczane od innych przewoźników zaprzestały dla nas operacji" - przekazano. Z informacji ze strony przewoźnika wynika, że spółka ma dwa ATR-y.

» Prawa pasażera: odwołany lot

Jeszcze w środę dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski na konferencji prasowej zapowiadał, że wszystkie rejsy wykonywane ATR-ami będą zlikwidowane 11 sierpnia.

Spółka jeszcze w czwartek zapewniała, że loty samolotami odrzutowymi Airbus na trasach Gdańsk-Warszawa, Gdańsk-Kraków, Gdańsk-Katowice, Gdańsk-Wrocław, Warszawa-Rzeszów, Warszawa-Wrocław, Warszawa-Szczecin, są wykonywane bez zmian, według rozkładu.

OLT pod lupą Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Rzeczniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego Katarzyna Krasnodębska powiedziała w czwartek wieczorem PAP, że w najbliższych dniach urząd przeprowadzi kontrolę w OLT Express. "Będziemy chcieli sprawdzić, jaka jest sytuacja przewoźnika, szczególnie finansowa, i jakie plany ma spółka" - powiedziała. Dodała, że OLT Express nie przedstawił wciąż zatwierdzonego przez biegłego rewidenta sprawozdania finansowego za ub.r.. ULC we wtorek dał przewoźnikowi czas do końca lipca na dostarczenie dokumentu.

Krasnodębska przypomniała, że pasażerowie, którzy kupili bilety na odwołane rejsy OLT Express, powinni najpierw się udać do przewoźnika w celu zwrotu kosztów.


Na stronach internetowych krajowych portów lotniczych widnieje informacja, że pasażerowie z wykupionymi biletami tego przewoźnika, powinni skontaktować się z call center firmy. Numer kontaktowy to +48 58 735 55 55

OLT Express poinformował w środę, że od kwietnia do czerwca br. przewiózł ok. 320 tys. pasażerów. Samoloty były wypełnione średnio w ok. 70 proc. Z danych linii wynika, że w tym okresie uzyskały ponad 47 mln przychodu.

OLT Express działa od początku kwietnia. Na koniec października przewoźnik planował uruchomienie połączeń europejskich.

OLT Express powstał w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, wykorzystującą samoloty typu Airbus A320.

PAP, IAR, Bankier.pl, aop/ as/

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~VIP
poczekajcie za chwilke bedzie winna KNF, Tusk, media itd, tylko nie facet który już raz zdefraudował kase!! nigdy bym z nimi nie latał bowiem takie linie mogą oszczedzac na naszym bezpieczeństwie a zycie ma sie tylko jedno. Pozdrawiam
promualdo
Linie lotnicze -- jakiekolwiek -- nie są biznesem w który warto inwestować - ogromne koszty i niewielka marża. Jeśli AG "inwestowało" w OLT, to tylko świadczy o ich "wyczuciu" biznesu i bardzo wątpię, czy włożyli swoją kasę.

Swoją drogą dość ciekawe, że w ogóle "inwestowali", w schemacie Ponziego
Linie lotnicze -- jakiekolwiek -- nie są biznesem w który warto inwestować - ogromne koszty i niewielka marża. Jeśli AG "inwestowało" w OLT, to tylko świadczy o ich "wyczuciu" biznesu i bardzo wątpię, czy włożyli swoją kasę.

Swoją drogą dość ciekawe, że w ogóle "inwestowali", w schemacie Ponziego to zupełnie niepotrzebne... Raczej powinni się byli skupić na "marketingu" ;)

~gosc
i skonczyło sie rumakowanie..
~as
Teraz zapewne zamiast zwrotu za bilety, pasażerowie uzyskają certyfikaty na złoto inwestycyjne lub jednostki superatrakcyjnych funduszy złotowych A.G. :))
~exX
Obawiam sie ze laczenie problemow OLT i AG z presja i gra nie fair konkurencji to kolejna proba cynicznej manipulacji.
OLT ma kosmiczne problemy z tej prostej przyczyny ze nie jest rentowne (generuje ogromne straty) i dodatkowo nie wiadomo czy w ogole by kiedykolwiek bylo (a kasy potrzebnej by sie o tym dowiedziec nie ma). Koniec
Obawiam sie ze laczenie problemow OLT i AG z presja i gra nie fair konkurencji to kolejna proba cynicznej manipulacji.
OLT ma kosmiczne problemy z tej prostej przyczyny ze nie jest rentowne (generuje ogromne straty) i dodatkowo nie wiadomo czy w ogole by kiedykolwiek bylo (a kasy potrzebnej by sie o tym dowiedziec nie ma). Koniec i kropka. Pomysl na biznes i dzialanie z duzym rozmachem to jeszcze za malo by osiagnac sukces. Potrzebna jest dobra realizacja a z tym nie wszystko tu bylo tak super (np. calkiem sporo nietrafionych polaczen ktore kosztowaly krocie). Wciaz tez nie wiadomo z jakich zrodel byl biznes finansowany.
Co do AG, to KNF musial zareagowac. Pytanie tylko czy forma reakcji byla odpowiednia. Moim zdaniem powinien sie ograniczyc do zawiadomienia prokuratury, publicznym poinformowaniu o tym, jak i o postepach sledztwa. Wywieranie presji na banki to juz bylo o jeden most za daleko, bo dzialalnosc gospodarcza bez korzystania z uslug bankowych jest dzis praktycznie niemozliwa.
Jesli chodzi o sugestie ze to konkurencja wykorzystuje KNF do niszczenia firmy to tez bylbym ostrozny. Takie oskarzenia mozna by rzucac gdyby AG lub jej wlasciciel angazowali wlasny (prywatny) kapital w otwarcie i prowadzenie biznesu lotniczego. Czy tak bylo? AG mialo mnostwo czasu by to udowodnic, a skoro tego nie zrobilo (do dzis nie ma raportow finansowych!) to mozna by domniemywac ze byc moze wykorzystywana jest kasa klientow. I tutaj pojawia sie podstawowy problem, bo jesli osoba prywatna Jan Kowalski wykorzystuje wlasna kase by otworzyc linie lotnicza i sprzedaje tanie bilety, to nikomu nic do tego nawet jesli to wszystko jest nierentowne. Jesli jednak ten sam Kowalski zbiera pieniadze od innych ludzi (oficjalnie w innym celu) i pakuje je w nierentowny biznes, to juz jest calkiem inna broszka. Taka konkurencje trudno nazwac uczciwa i co wiecej ona nigdy nie powinna miec miejsca.

Powiązane: Amber Gold

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki