REKLAMA

To dopiero produkt placement. Serial tylko z reklamami na Netfliksie

Agata Wojciechowska2023-07-05 12:30redaktor
publikacja
2023-07-05 12:30

Aston Martin prowadzony nonszalancko przez Jamesa Bonda, tablet Samsung, z którego korzystała Czarna Wdowa w Avengersach czy Gilette w Człowieku ze Stali - to udany produkt placement, który subtelnie (mniej lub bardziej) zachęca do skorzystania z produktów. Teraz Netflix chce ten pomysł przeszczepić na swój grunt, ale zapomniał o złotej zasadzie "co za dużo, to niezdrowo". 

To dopiero produkt placement. Serial tylko z reklamami na Netfliksie
To dopiero produkt placement. Serial tylko z reklamami na Netfliksie
fot. ssi77 / / Shutterstock

Tu Always, tam Domestos? Oglądanie reklam, szczególnie dla pokolenia, które nie pamięta, że w wakacje do wyboru był tylko Agrobiznes albo obrady Sejmu (i to i tak przy dużym szczęściu), może się wydawać czymś odrażającym. Co więcej, jeśli one powtarzają się do znudzenia w czasie każdej przerwy (jak bywa to m.in. na YouTubie), to irytacja wzrasta, a od niej jest już tylko krok do rezygnacji z danego medium.  

Netflix w 2019 roku w liście do inwestorów napisał "jesteśmy wolni od reklam", dodając, że taka polityka stanowi część "kręgosłupa firmy". Nieładnie się to stwierdzenie zestarzało. Nie od wczoraj wiadomo, że platforma musi ciąć wydatki, a zwiększyć dochody, by utrzymać się na szczycie.

Z jednej strony szaleńczo atakuje użytkowników współdzielących konto czy likwiduje najtańszy abonament, a z drugiej - jak się okazuje, planuje stworzyć coś na kształt miniserialu, w którym wybrane produkty mogłyby się reklamować, a które tworzyłyby spójną historię (z nadzieją, że widzowie to kupią) - donosi "Financial Times". Dotyczy to abonamentu "podstawowy z reklamami". Już teraz jego użytkownicy muszą oglądać cztery - pięć minut reklam na godzinę. W praktyce oznacza to, że podczas godzinnego programu cztery razy pojawią się odbiorcy reklamy (pierwszy raz na początki i trzy razy podczas seansu). Użytkownicy żartują, że to prawie jak na Polsacie.

Stworzenie serialu reklamowego pozwoli, by te same produkty mogą być reklamowane podczas jednego filmu, ale w inny sposób, co może zadowolić, a przynajmniej nie znudzić/ zdenerwować subskrybentów powtarzalnością. 

Obecnie Netflix korzysta z technologi Microsoftu w zakresie reklam, ale planuje stworzenie swoich własnych narzędzi, które lepiej spersonalizują działania marketingowe. 

***

Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach "ostatnich stron gazet". Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita. 

Źródło:

Redaktor działu newsroom w portalu Bankier.pl. Absolwentka historii, którą studiowała dłużej niż statystyczny student, ale za to przeszła przez kilka uniwersytetów, w tym uczelnię w Edynburgu. Swoje życie zawodowe rozpoczęła dziesięć lat temu z portalem Bankier.pl. Później współpracowała z licznymi redakcjami, pisząc dla "Gazety Wrocławskiej", nagrywając dla Polskiego Radia i - ku zgorszeniu niektórych - kreując rzeczywistość w "Fakcie". Na pewno nie napisze nic o WIG20, a jeśli już to tylko w kontekście plotek, pogłosek czy domysłów. Dla czytelników siedzi nocami, oglądając seriale, podliczając gaże, czytając książki, śledząc nietypowe aukcje czy podróżując palcem po mapie. Nienawidzi wyrazu “dedykowany”, przeciw któremu prowadzi osobistą krucjatę w internecie. Telefon: 502 924 211

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
andrettoni
Skasowałem tam abonament. Teraz serwisów VOD jest pełno.
stain
No ale w sumie czego mieliśmy się spodziewać? Czasy "ideowo" darmowego internetu już dawno za nami. Tym niemniej porównanie z Polsatem bardzo trafne, bo aby oglądać Polsat nie trzeba płacić abonamentu. I tu "stare" może wygrać z "nowym".
tomm33
Agrobiznes i obrady sejmu - pamiętam, i wie Pani co myślę że to było znacznie zdrowsze bo pozwalało spotkać się z własną nuda i było jasnym wskaźnikiem by odejść od ekranu i coś zrobić ze swoim czasem.

Teraz jak nie trylion seriali na Netflixie to milion albumów na Spotify czy niekończące się mielenie newsów skutecznie trzyma
Agrobiznes i obrady sejmu - pamiętam, i wie Pani co myślę że to było znacznie zdrowsze bo pozwalało spotkać się z własną nuda i było jasnym wskaźnikiem by odejść od ekranu i coś zrobić ze swoim czasem.

Teraz jak nie trylion seriali na Netflixie to milion albumów na Spotify czy niekończące się mielenie newsów skutecznie trzyma młodych i starych przy ekranach monetyzując ich uwagę.
stain
Żeby te seriale na Netfliksie były przynajmniej normalne - pozbawione tej równie nużącej i nachalnej co absurdalnej w kontekście wielu fabuł propagandy "inkluzywności" i tym podobnych. Ale nie są.

Powiązane: Popkultura i pieniądze

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki