Telewizja Polska rozważa zakup platformy Showmax, która z początkiem bieżącego roku znika z całego kontynentu. Telewizja Jacka Kurskiego zainteresowana jest kupnem całej europejskiej infrastruktury platformy.


O ekspansywnych planach TVP poinformował dzisiaj portal Wirtualnemedia.pl. Południowoafrykański Naspers, który jest właścicielem Showmaksa, planuje skupić się teraz na rynku afrykańskim, stąd decyzja o wycofaniu z Polski, jak i reszty Europy. Platforma jako część spółki MultiChoiceGroup jest obecna w 24 krajach naszego kontynentu, poza Polską to: Andora, Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Luksemburg, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, San Marino, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania i Włochy.
Afrykańczycy szukają kupca na serwis wraz z całym zapleczem technologicznym i infrastrukturalnym na całym kontynencie europejskim, a na ofertę szybko odpowiedziało TVP. Wiceprezes Telewizji Polskiej Maciej Stanecki powiedział, że pomysł na kupno Showmaksa związany jest z planami intensywnego rozwoju serwisu VOD TVP, czyli platformy umożliwiającej oglądanie produkcji Telewizji Polskiej on-line.
Niekwestionowanymi liderami europejskiego rynku w segmencie VOD są amerykańskie firmy Netflix i HBO GO. Potencjalna rywalizacja z tymi platformami na całym kontynencie będzie zadaniem wysoce skomplikowanym, kapitałochłonnym i ryzykownym, ponieważ TVP nie będzie w stanie samodzielnie sfinansować tak wielkiej transakcji. Telewizja Polska musi liczyć więc na przychylne przyjęcie pomysłu przez reklamodawców.
KS