REKLAMA

Rzecznik Finansowy bada niedostępność usług bankowych online

2020-10-20 13:00
publikacja
2020-10-20 13:00
Rzecznik Finansowy

Niedostępność usług oferowanych zdalnie, a w szczególności sposobów informowania i traktowania klientów w takich sytuacjach, są powodem zgłaszania wniosków do Rzecznika Finansowego. Wyniki kwerendy pozwolą na ocenę skali zjawiska - poinformowało Biuro Rzecznika we wtorek.

Kwestie niedostępności usług oferowanych zdalnie, a w szczególności sposobów informowania i traktowania klientów w takich sytuacjach, są powodem zgłaszania wniosków do Rzecznika Finansowego.

Aby w sposób jak najbardziej obiektywny ocenić zakres i skalę tych przypadków na rynku, Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.

- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online – poinformował dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Otrzymane wyniki kwerendy pozwolą Rzecznikowi Finansowemu na ocenę skali zjawiska, jakim są przerwy w dostępności usług bankowych. W zależności od jej wyników Rzecznik Finansowy podejmie decyzję dotyczącą dalszych kroków formalnych lub prawnych.(PAP)

pgo/ je/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
rysiek58
Brawo dla Rzecznika Finansowego. Od dawna obserwuję absurdalnie częste przerwy techniczne w bankach. Doszło do takich kuriozum że trzeba pisać całe artykuły by podsumować co w którym banku nie działa, nie będzie działać, kiedy i dlaczego. Po prostu plaga bankowych niedomagań. Trzeba zacząć w końcu wyciągać konsekwencje Brawo dla Rzecznika Finansowego. Od dawna obserwuję absurdalnie częste przerwy techniczne w bankach. Doszło do takich kuriozum że trzeba pisać całe artykuły by podsumować co w którym banku nie działa, nie będzie działać, kiedy i dlaczego. Po prostu plaga bankowych niedomagań. Trzeba zacząć w końcu wyciągać konsekwencje nakładając kary i nagle wszystko jak za dotknięciem magicznej różdżki powróci do działania jak w szwajcarskim zegarku.

Powiązane: Przerwa techniczna

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki