Rusza Gamescom 2018. Co pokażą spółki z GPW?

Już we wtorek rozpoczną się jedne z największych targów gier na świecie – Gamescom 2018. Sprawdzamy, co zamierzają zaprezentować polskie spółki.

(fot. Gamers play video games during the opening of the world's largest computer games fair Gamescom in Cologne, Germany, August 22, 2017. / FORUM)

Już we wtorek, 21 sierpnia, ruszają jedne z największych targów gier na świecie – Gamescom 2018. Tradycyjnie odbędą się one w niemieckiej Kolonii, gdzie wystawcy z ponad 50 państw będą przedstawiać swoje gry i produkty. Sporą reprezentację będą miały także polskie spółki, których na Gamescomie pojawi się aż kilkadziesiąt.

W tym roku polskie stoisko na targach będzie jeszcze bardziej widoczne niż dotychczas, a ich powierzchnia wystawiennicza obejmie rekordowy obszar 160 metrów kwadratowych. Obecność polskich firm na stoisku przyjmuje trzy formy. Więksi funkcjonują jako partnerzy stoiska i finansują odpowiadające im sektory. Mniejsi, w tym twórcy niezależni, będą prezentować swoje gry w strefie Indie Games Polska. Wreszcie Game Industry Conference przygotowuje strefę spotkań dostępną dla wszystkich polskich uczestników Gamescomu.

Wśród wystawców nie mogło także zabraknąć podmiotów z polskiej giełdy. Postanowiliśmy zobaczyć, co zamierzają zaprezentować podczas najbliższych targów.

CD Projekt bez sensacji?

Niewiele na temat Gamescomu wypowiada się główny gracz na naszym rynku – CD Projekt. Wiadomo na pewno, że spółka na targach będzie obecna, raczej jednak nie ma co liczyć na duży przełom w sprawie „Cyberpunka 2077”. Ze szczątkowych wypowiedzi spółki można się dowiedzieć, że prezentacja najnowszej produkcji po raz kolejny odbędzie się za zamkniętymi drzwiami (podobnie jak na E3 2018). Zatem tylko wybrani będą mogli zapoznać się z fragmentem rozgrywki z nowej gry CDP.

No public booth, sorry.

11 bit studios szykuje niespodziankę

Inaczej jest w przypadku 11 bit studios, które zaprezentuje nowe materiały dotyczącego pierwszego dużego dodatku do "Frostpunka". Spółka pokaże ponadto nadchodzące premiery z portfolio wydawniczego, a także zapowiada, że ujawni kilka informacji dotyczących ich gier, nie zdradza jednak więcej szczegółów.

W oczekiwaniu na „World War 3”

Jednym z magnesów polskiego stoiska przyciągających uczestników targów będzie z pewnością nowy tytuł The Farm 51, czyli „World War 3”. Gra ta zbudziła ostatnio bardzo duże zainteresowanie, szczególnie po zaprezentowaniu trailerów.

– Szykujemy dla was mnóstwo atrakcji na targach, ale co najważniejsze, każdy z was będzie mógł się z nami spotkać i osobiście przetestować „World War 3”! Na halach entertainment czekać będzie na was stoisko „WW3”, na którym będziecie mogli zmierzyć się z innymi uczestnikami targów w boju na ulicach Warszawy, Berlina oraz Moskwy. Dla partnerów biznesowych, influencerów oraz mediów przygotowaliśmy stoisko w strefie business, gdzie z dala od targowego zgiełku odbywać się będą spotkania, wywiady oraz pokazy „World War 3 – podaje The Farm 51.

– Gorąco zapraszamy wszystkich zainteresowanych „World War 3” do spotkania na Gamescomie. Będzie to pierwsza okazja, aby przetestować grę i wymienić się uwagami odnośnie do jej rozwoju w przyszłości – wasza opinia jest dla nas kluczowa! – mówi Kamil Bilczyński, szef projektu i dyrektor kreatywny projektu „World War 3”.

CI Games pokaże nowego „Snipera"?

Na targach pojawi się także CI Games, które dopiero co ogłosiło wydanie kolejnej części „Snipera”
- „Sniper Ghost Warrior Contracts” będzie shooterem taktycznym, w którym wykorzystane zostaną rozwiązania techniczne oraz doświadczenia zespołu produkcyjnego spółki zdobyte w czasie realizacji gry „Sniper Ghost Warrior 3”. ”Sniper Ghost Warrior Contracts” będzie czwartą grą w serii SGW - czytamy w komunikacie.

Informacja o premierze nowej gry - choć poprzedzona plotkami - mogła być sporym zaskoczeniem. Spółka dopiero co ogłaszała bowiem strategiczną restrukturyzację, która doprowadziła m.in. do znacznego zmniejszenia zespołu deweloperskiego. Już od ponad roku CI Games zapowiada natomiast zmianę strategii i rozpoczęcie wydawania szerszej gamy gier z wyraźnym cięciem kosztów. Powiedziano nawet wyraźnie, że spółka rezygnuje z produkcji dużych gier klasy AAA i koncentrację na mniejszych projektach „opartych o niższe budżety promocyjne oraz zrównoważone budżety marketingowe”. Najnowsza gra wciąż pozostaje sporą tajemnicą, o której nieco więcej będzie się można dowiedzieć właśnie na Gamescomie.

Z czym jedzie Artifex Mundi?

Dwie gry na targach będzie również promować nieco zapomniany producent gier z GPW – Artifex Mundi. Podczas targów odbędą się publiczne pokazy produkcji „My Brother Rabbit” oraz „Irony Curtain: From Matryoshka with Love”.

„My Brother Rabbit” (premiera jesienią 2018) to eksploracyjna gra przygodowa z mnóstwem łamigłówek, piękną, ręcznie rysowaną grafiką, osadzona w surrealistycznym świecie, w którym rzeczywistość miesza się z dziecięcą wyobraźnią.

Natomiast „Irony Curtain: From Matryoshka with Love” (premiera w 2019 roku) to satyryczna gra point & click, która ma graczy „wyrwać z burżuazyjnej strefy komfortu i rzucić w sam środek walki klasowej na śmierć i życie. Przynajmniej do czasu oddania papieru toaletowego”, jak opisuję grę spółka.

Symulator pszczoły od polskiego studia

Obecne na New Connect Varsav VR (wkrótce zmieni nazwę na Varsav Games Studios) jedzie z kolei na Gamescom z nowym tytułem „Bee Simulator”. Ten symulator życia pszczoły skierowany głównie do młodszych graczy został zaprezentowany na początku sierpnia w specjalnym trailerze z myślą o zbliżających się targach. Trzeba przyznać, że zwiastun spotkał się z całkiem niezłym przyjęciem, co może rozbudzać nadzieje odnośnie do tej produkcji.

– Jesteście gotowi zagrać w "Bee Simulator"? Bo my jesteśmy gotowi wam ją pokazać! Po raz pierwszy zaprezentujemy wam naszą grę! – zapowiada producent tuż przed Gamescomem. „Przygotowaliśmy dla was stanowiska do gry, konkursy z super nagrodami i parę innych niespodzianek, których nie możemy wam póki co wyjawić. Możemy jednak obiecać, że będziecie się świetnie bawić i nikt nie opuści naszego stanowiska z pustymi rękoma” – dodaje.

"Fabryka" PlayWaya też się pokaże

Swój ślad na Gamescomie zaznaczy również pośrednio Playway. Grę „ElectrIX: Electro Mechanic Simulator” ma bowiem promować jego spółka zależna – SimFabric. To produkcja, o której już jakiś czas temu było głośno, po tym jak ogłoszono, że oprócz naprawy sprzętu elektronicznego będzie tam m.in. dostępny symulator kopania kryptowalut.

Dwie gry promować zamierza z kolei inna spółka związana z PlayWayem - Movie Games („Illusion Ray Studio - The Beast Inside” oraz „Lunarium - Lust for Darkness”). Szczególnie udana okazała się ta druga gra, której produkcja zwróciła się w ciągu zaledwie jednej dobyOprócz licznych premier Movie Games planuje wkrótce również debiut na rynku NewConnect.

– Niemcy to kierunek, który darzymy dużą sympatią przez wzgląd na pozytywne przyjęcie wielu naszych produkcji. Zarówno Lust for Darkness”, jak i The Beast Inside, które zamierzamy promować na targach, spotkały się z ogromnym zainteresowaniem mediów niemieckich, a także youtuberów i streamerów Twitcha takich jak Pandorya, która nagrała cała serię filmów o "Lust for Darkness" czy GRONKH, który z entuzjazmem promował z własnej inicjatywy "The Beast Inside" podczas kampanii Kickstarter dla gry, co przełożyło się bezpośrednio na znaczącą liczbę artykułów publikowanych na portalach niemieckich – mówi Dominika Szot, marketing manager Movie Games.

To nie tylko prezentacja gier

Na targach obecnych będzie także wielu mniejszych producentów gier. Przykładowo 7levels ma reklamować „Castle of Heart", a iFun4all grę „Ritual”. Zainteresować swoimi produkcjami będą się starały także m.in. Forever Enterteinment, Jujubee czy planujący wkrótce debiut BoomBit. Pamiętać należy jednak, że Gamescom to dla polskich spółek nie tylko okazja do własnej prezentacji. Coraz częściej również i nasze rodzime podmioty szukają na targach gier do swojego portfolio (także poza Polską). Gamescom to zatem, oprócz pokazania się nowym graczy, świetna okazja do nawiązania kontaktów biznesowych, które mogą zaprocentować w przyszłości.

Adam Hajdamowicz

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 10 sasklacz

Dla partnerów biznesowych, influencerów oraz mediów przygotowaliśmy stoisko w strefie business

Zeby jutubery mialy prywatne stoliki razem z inwestorami...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG 0,76% 41 532,37
2020-04-03 17:15:01
WIG20 1,00% 1 506,48
2020-04-03 17:15:00
WIG30 0,68% 1 730,87
2020-04-03 17:15:00
MWIG40 0,03% 2 860,32
2020-04-03 17:15:00
DAX -0,47% 9 525,77
2020-04-03 17:37:00
NASDAQ -1,53% 7 373,08
2020-04-03 22:03:00
SP500 -1,51% 2 488,65
2020-04-03 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.