REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Przez uszkodzenia nie jeździ blisko połowa pendolino

2018-01-24 14:23
publikacja
2018-01-24 14:23

Od wtorku osiem składów wagonowych jeździ zamiast pociągów pendolino. Szybkie pociągi musiały zostać zastąpione, bo w podwoziu wykryto uszkodzenia po uderzeniach tłuczniem – ustalił portal Rynekkolejowy.pl.

fot. Andrzej Bogacz / / FORUM

Problemy zaczęły się już w piątek. Od wtedy sześć składów pendolino zostało odstawionych na bocznicy w Olszynce Grochowskiej z powodu znacznych uszkodzeń podwozia. Zgodnie z relacją pracowników przewoźnika, pociągi wyglądają na ostrzelane. - Sześć pojazdów pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu – potwierdziła rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.

W związku z tym blisko połowa pociągów Express Intercity Premium musiała zostać zastąpiona składami wagonowymi. Mimo gorszego standardu pociągów i większego prawdopodobieństwa opóźnień, pasażerowie za bilet muszą zapłacić taką samą cenę, jak za bilet na pendolino.

Przedstawicielka PKP Intercity zapewnia, że tabor jest obecnie dokładnie sprawdzany. – Analizy przyczyn prowadzone są przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury – mówi Serbeńska.

Jak podaje Rynek Kolejowy, do dyspozycji PKP Intercity jest 20 pociągów pendolino, które kosztowały 400 mln euro. 16 z nich miało jeździć codziennie, pozostałe służyły jako „rezerwowe”. Jak na razie na torach pojawia się 15 pojazdów tego typu.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
ajwaj
Artykul bankier.pl nie bardzo polit.poprawny :) Moglo by byc euforycznie "nawet 1/2 Pendolino juz jezdzi, a reszte Pan Gjenio wyklepie i pospawa i bedzie OK"

""A Chinczycy to zawsze popsuja zabawe - DAILYMAIL kapital. gazeta dot. tez Muska (bez maski):
""Chiny planują budowę naddźwiękowego
Artykul bankier.pl nie bardzo polit.poprawny :) Moglo by byc euforycznie "nawet 1/2 Pendolino juz jezdzi, a reszte Pan Gjenio wyklepie i pospawa i bedzie OK"

""A Chinczycy to zawsze popsuja zabawe - DAILYMAIL kapital. gazeta dot. tez Muska (bez maski):
""Chiny planują budowę naddźwiękowego "latającego pociągu", który pokonuje 2500 mil / h - trzy razy szybciej niż Hyperloop Elona Muska""
stawiam na real-Chinczyków
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4839534/China-s-supersonic-flying-train-travel-2-500mph.html
search
Te cale cudzo na polskich torach buja sie max 150 km/h. Na zachodzie kolejami sie podrozuje z predkosciami dochodzacymi do 300. Francuskie TGV znane, we Wloszech Frecciarossa do250- 300, nawet w takiej Portugali intercity z Lizbony do Porto pomyka sie z predkoscia 240 km/h.
Jestesmy daleko za murzynami. A przeciez to takie piekne
Te cale cudzo na polskich torach buja sie max 150 km/h. Na zachodzie kolejami sie podrozuje z predkosciami dochodzacymi do 300. Francuskie TGV znane, we Wloszech Frecciarossa do250- 300, nawet w takiej Portugali intercity z Lizbony do Porto pomyka sie z predkoscia 240 km/h.
Jestesmy daleko za murzynami. A przeciez to takie piekne wsiadac w warszawie i po dobrej godzinie byc w Krakowie czy gdansku
mhm
Oczywiście ogólnie masz rację, ale uczciwie trzeba przyznać, że na odcinku CMK Pendolino osiągają 200 km/h, a nie 150 — nawet zwykłe IC (wagonowe i EZT) osiągają 160 km/h.
mjwhite odpowiada mhm
Tak tylko właśnie w artykule możemy przeczytać z jakim skutkiem, więc jedyne sensowne rozwiązanie na teraz to.... ograniczenia prędkości.
cyklonb
Najłatwiej zrobić z publiczności głupków, problem istnieje od lat sześćdziesiątych gdy zaczęto testować we Francji pociągi TGV - tam lekki wapienny tłuczeń z podtorza (podsypka pod podkładami) latał nawet 40 m za pociągiem, spowodowane jest to tym że przy dużej prędkości pierwszy wagon, lokomotywa rozpycha powietrze ale pod trzecim Najłatwiej zrobić z publiczności głupków, problem istnieje od lat sześćdziesiątych gdy zaczęto testować we Francji pociągi TGV - tam lekki wapienny tłuczeń z podtorza (podsypka pod podkładami) latał nawet 40 m za pociągiem, spowodowane jest to tym że przy dużej prędkości pierwszy wagon, lokomotywa rozpycha powietrze ale pod trzecim czwartym wagonem powstaje podciśnienie i tłuczeń się unosi. Problem występuje od samego początku kursowania pendolino ale wraz ze starzeniem się szlaków się nasila . Winne jest PKP PLK które sprzedaje dostęp do torów przewoźnikom rzekomo przystosowanych do prędkości 200 km/h co jest nieprawdą. Gradacja tłucznia i jego waga właściwa nie upoważnia do jazdy powyżej 150km/h.
karbinadel
Winny jest osioł, który kazał kupić te pociągi, zupełnie nie dostosowane do polskich warunków (i zupełnie w Polsce niepotrzebne)
heldbaum odpowiada karbinadel
Co jest dostosowane? ETZ? Autobusowa komunikacja zastepcza?
heldbaum odpowiada heldbaum
Mialo byc EZT.
mhm odpowiada heldbaum
Przecież Pendolino to właśnie EZT...

Powiązane: Pendolino na polskich torach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki