REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Prezes PKP Intercity: Pendolino to sukces

2015-09-10 14:30
publikacja
2015-09-10 14:30

Pendolino to sukces i możemy powiedzieć to z pełnym przekonaniem. Po 5 miesiącach wygenerowaliśmy dodatni wynik na poziomie zysków ze sprzedaży - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Prezes PKP Intercity: Pendolino to sukces
Prezes PKP Intercity: Pendolino to sukces
fot. Bankier.tv / / bankier.tv

Z punktu widzenia pasażerskiego projekt ten świetnie pracuje. Mamy ponad 2 mln przewiezionych samym Pendolino, natomiast jeśli mówimy o całej siatce, to w lipcu osiągnęliśmy wzrost na poziomie 27 procent. Od początku tego rozkładu przewieźliśmy 2,5 mln pasażerów więcej, niż w roku 2014. Gonimy rok 2012 - mówi Leonkiewicz.

W tej chwili realizujemy największy w historii spółki program inwestycyjny, który wynosi prawie 6 mld zł. Od nowego rozkładu jazdy wprowadzamy sporo nowego składu innego niż Pendolino. Liczymy bardzo na to, że wprowadzenie nowego taboru, oznaczające podniesienie standardów, wygeneruje kolejne wzrosty liczby pasażerów i o ile ten rok planujemy zamknąć liczbą 30 mln przewiezionych pasażerów, to liczymy, że kolejny rok przyniesie nie mniejszą dynamikę - mówi prezes PKP.

Dla nas bardzo ważne jest to, że po boomie, który nastąpił w kategorii ekspresowej, w ofercie pociągów nieco droższych, nowy rozkład jazdy będzie stawiał na pociągi ekonomiczne, które są bardzo ważne dla naszego biznesu. W kategoriach ekonomicznych wozimy 80% naszych pasażerów. Dojdą do tego jeszcze skrócenia czasów przejazdów na trasach - powiedział Leonkiewicz.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (60)

dodaj komentarz
~ewalyf76
Niewygodne siedzenia!!nierozkladajace sie!!!twardo .ciasno .lepiej bylo z przedzialami
~andrea
Pa prezes nic nie mówi o udziale związkowców , w tym " sukcesie " ? Dlaczego milczy i milczą związki ? Cisza przed burzą ! Dobry wynik , wybory , to wyborna okazja do życzeń i żądań ! Hej !
~gazda
"Dart lepszy niż Pendolino? Najszybszy polski pociąg na torach. "
To jest tytuł w Polskiej prasie ( VI 2015r. .)

Najnowszy pojazd bydgoskiej Pesy podczas testów osiągnął prędkość 200 km/godz. Pierwszy skład ED161 Dart zabierze pasażerów w grudniu tego roku."

"Polskie „Pendolino” ma być wyposażone
"Dart lepszy niż Pendolino? Najszybszy polski pociąg na torach. "
To jest tytuł w Polskiej prasie ( VI 2015r. .)

Najnowszy pojazd bydgoskiej Pesy podczas testów osiągnął prędkość 200 km/godz. Pierwszy skład ED161 Dart zabierze pasażerów w grudniu tego roku."

"Polskie „Pendolino” ma być wyposażone w wiele udogodnień dla pasażerów, poza obowiązkowym Wi-Fi i klimatyzacją także w ogrzewane fotele, gniazdka elektryczne, a nawet system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej. Jeden skład pociągu to 352 miejsca, w tym 60 w pierwszej klasie".

PKP Intercity poszło wreszcie po rozum do głowy i zamówiło 20 składów PESO za 1,4 mld zł to jest za 300 mln Euro, tymczasem za Pendolino włoskie zapłacono 1/3 więcej. Czy warto było się śpieszyć kiedy i tak nie było torów do szybkiej jazdy Pendolino. Niech każdy sobie sam odpowie.

PESA dalej będzie rozwijać te sklady i wkrotce będą mogły jeździć z jeszcze większą predkością.
źródło:
http://polska.newsweek.pl/polski-pociag-lepszy-od-pendolino-osiagnal-200-km-h,artykuly,364374,1.html
~kzyn
Prasa kłamie, to nie nowość. Dart Pesy pojechał w TESTACH 200 km/h, a jest pociągiem na 160 km/h. Kiedy zamawiano Pendolino, Darta nie było nawet w planach, ten pociąg nadal nie otrzymał dopuszczenia do ruchu i jest niezgodny ze specyfikacją zamówienia! To jest pierwszy polski dalekobieżny EZT, na dodatek na 160 km/h. Dużo wolniejszy,Prasa kłamie, to nie nowość. Dart Pesy pojechał w TESTACH 200 km/h, a jest pociągiem na 160 km/h. Kiedy zamawiano Pendolino, Darta nie było nawet w planach, ten pociąg nadal nie otrzymał dopuszczenia do ruchu i jest niezgodny ze specyfikacją zamówienia! To jest pierwszy polski dalekobieżny EZT, na dodatek na 160 km/h. Dużo wolniejszy, krótszy, lżejszy, jednosystemowy, bez szczelnociśnieniowości i na dodatek niewiele tańszy.

Dalej kłamiesz o braku torów do szybkiej jazdy Pendolino, jak one już są! CMK i E65 jest stale modernizowana.

Jeszcze śmieszniejsze jest podniecanie się Pesą (nawet nazwy nie potrafisz poprawnie napisać, a próbujesz się wymądrzać), że ona osiągnęła w testach ledwie 200 km/h, podczas gdy Newag bez większego echa, trochę po ciuchu, pobił swoim regionalnym(!) pociągiem Impuls swój rekord prędkości (226 km/h). Poprzedni rekord (211 km/h) również należał do regionalnego Impulsa z Newagu.

A tutaj media piszą o Darcie Pesy jako o "polskim Pendolino", podczas gdy jest to przerobiony regionalny pociąg, niezgodny ze specyfikacją zamówienia (za ciężki o kilkanaście ton), który wyjedzie na tory dopiero w marcu (miał w grudniu), na dodatek wolniejszy w testach od regionalnego Impulsa od Newagu. Nie mówiąc już o Pendolino, które pojechało w testach 293 km/h.
~gazda odpowiada ~kzyn
Nawet Niemcy i Czechy kupują składy PESY.
PESA ma historyczny kontrakt z Deutsche Bahn, wart ponad miliard euro. (ponad 4 miliardy zł)

"Największym kontraktem w historii Pesy jest ramowe zamówienie od Deutsche Bahn warte ponad miliard euro. Na razie niemiecki przewoźnik potwierdził zamówienie ponad 70 pojazdów, z
Nawet Niemcy i Czechy kupują składy PESY.
PESA ma historyczny kontrakt z Deutsche Bahn, wart ponad miliard euro. (ponad 4 miliardy zł)

"Największym kontraktem w historii Pesy jest ramowe zamówienie od Deutsche Bahn warte ponad miliard euro. Na razie niemiecki przewoźnik potwierdził zamówienie ponad 70 pojazdów, z których pierwsze mają trafić do ruchu w 2017 r. Cały kontrakt ramowy obejmuje nawet 470 "Linków". Poza tym pociągi te zamówiła także spółka Niederbarnimer Eisenbahn, obsługująca połączenia w rejonie Berlina. "Linki" jeżdżą już także w Czechach."

źródło "MONEY"
http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/pesa-ma-historyczny-kontrakt-z-deutsche-bahn-,186,0,1792442.html

~gazda odpowiada ~kzyn
Trasy po których jeździ Pendolini, to w ok 90 % trasy do 160 km/h i mniej. Taka jest na dziś rzeczywistość.

CMK (ca. 224 km dł) Począwszy od grudnia 2014 jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa na odcinku Olszamowice – Zawiercie, który jako pierwszy otrzymał zezwolenie Urzędu Transportu Kolejowego na prowadzenie przewozów
Trasy po których jeździ Pendolini, to w ok 90 % trasy do 160 km/h i mniej. Taka jest na dziś rzeczywistość.

CMK (ca. 224 km dł) Począwszy od grudnia 2014 jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa na odcinku Olszamowice – Zawiercie, który jako pierwszy otrzymał zezwolenie Urzędu Transportu Kolejowego na prowadzenie przewozów z tą prędkością[. Długość tego odcinka wynosi około 100 km z czego 85 km jest dostosowanych do prędkości 200 km/h.

Oczywiście są plany na dalsze oddawanie tras szybkiego ruch ale dosyć skromne niestety., Prawda na dziś brzmi tak jak sam piszesz: , że będą jeśli nie będzie opóźnień, wybuduje się , wyremontuje się, miały być ale są opóźnienia, stale modernizowane, a tak naprawdę stan taki jest jak opisałem wyżej..

~kzyn odpowiada ~gazda
Pesa ma w Niemczech 3 kontrakty na spalinowe 1-2 członowe pociągi Link na 120-140 km/h! To tak zwane szynobusy, bez porówania do jakiegokolwiek składu dalekobieżnego, nie mówiąc o pociągach dużych prędkości. To jakby porównywać małego busika lokalnej firmy do dużych dalekobieżnych vanholli Polskiego Busa

. Na dodatek Pesa
Pesa ma w Niemczech 3 kontrakty na spalinowe 1-2 członowe pociągi Link na 120-140 km/h! To tak zwane szynobusy, bez porówania do jakiegokolwiek składu dalekobieżnego, nie mówiąc o pociągach dużych prędkości. To jakby porównywać małego busika lokalnej firmy do dużych dalekobieżnych vanholli Polskiego Busa

. Na dodatek Pesa straciła już jeden z tych kontraktów, Link z powodu m.in. zbyt dużej masy nie został dopuszczony do ruchu. No i co z tego, że na razie jest gotowe 10%? Niedługo zostanie oddane docelowe ok. 300 km torów na tą prędkość, w ciągu kilku lat to będzie jeszcze kilkadziesiąt km.

Co jest winne Pendolino, że są opóźnienia w modernizacji torów? Od dawna było wiadomo, że mają wyjechać w grudniu 2014 roku, na modernizacje były lata, są niestety opóźnione. Głupotą byłoby budowanie torów i potem czekanie lata na pociągi.
~7W
Łacińskie słowo - pedlum - wahadło. Stąd niemieckie pendeln, włoskie pendolino itd. Stąd też nazwa pociągu. Problem w tym, że to, co jeździ po Polsce wyhylnego pudła nie ma.

Dlatego u nas NIE MA ŻADNEGO PENODOLINO.

Są natomiast firmy, które produkują pociągi jeżdżące powyżej 160 km/h. Szybciej się nie da, bo nie
Łacińskie słowo - pedlum - wahadło. Stąd niemieckie pendeln, włoskie pendolino itd. Stąd też nazwa pociągu. Problem w tym, że to, co jeździ po Polsce wyhylnego pudła nie ma.

Dlatego u nas NIE MA ŻADNEGO PENODOLINO.

Są natomiast firmy, które produkują pociągi jeżdżące powyżej 160 km/h. Szybciej się nie da, bo nie ma i szybko nie będzie odpowiedniej infrastruktury.
CAPITO?
~kzyn
Będziesz uczył producenta Pendolino jak ma nazywać swoje własne pociągi? Bo te pociągi właśnie nazywają się Pendolino, nieważne czy mają wychylne pudło czy nie! Prawie połowa ze wyprodukowanych ok. 400 Pendolino nie ma tego systemu, np. wersje dla Hiszpanii czy dla Chin. No i dla Polski.

Wychylne pudło nie jest w Polsce potrzebne!
Będziesz uczył producenta Pendolino jak ma nazywać swoje własne pociągi? Bo te pociągi właśnie nazywają się Pendolino, nieważne czy mają wychylne pudło czy nie! Prawie połowa ze wyprodukowanych ok. 400 Pendolino nie ma tego systemu, np. wersje dla Hiszpanii czy dla Chin. No i dla Polski.

Wychylne pudło nie jest w Polsce potrzebne! Może niektórzy są słabi z geografii, ale jesteśmy głównie krajem nizinnym, i mamy w tym kraju kilka linii kolejowych o geometrii 200-250 km/h.

Oczywiście, że są inne firmy produkujące pociągi powyżej 160 km/h. Takie jak niemiecki Siemens, kanadyjski Bombardier czy szwajcarski Stadler (ale od niedawna). Polskie firmy nie produkują pociągów powyżej 160 km/h, dopiero od niedawna produkują swoje pierwsze pociągi dalekobieżne.

Nie bredź o braku infrastruktury, bo ona jest albo niedługo będzie.
~Zdzicho
Jezeli to mowi prezes PKP, to musi byc prawda . Wszystkie moje dzieci to geniusze , mowie Wam to jako ojciec , a wiec to tez jest prawda .

Powiązane: Pendolino na polskich torach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki