Polityka dywidendowa Wirtualnej Polski ma być przygotowana i przedstawiona do końca roku, spółka nie wyklucza dywidendy już za 2016 rok pod warunkiem, że nie dojdzie do nowych akwizycji. Start telewizji Wirtualnej Polski nastąpi 2 grudnia, nakłady na jej uruchomienie w tym roku sięgną 2,9 mln zł. Według Presserwisu, rozmowy o współpracy z Wirtualną Polską prowadzi Maciej Orłoś.


"Potrzebujemy jeszcze około trzech miesięcy na przygotowanie polityki dywidendowej. Myślę, że będziemy gotowi w listopadzie, grudniu. Chcemy, żeby nasza polityka zakładała przeznaczanie części środków na dywidendy dla akcjonariuszy, ale też żeby uwzględniała nasze potrzeby rozwojowe i plany akwizycyjne" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski.
Pytany o możliwość wypłaty dywidendy z zysku za 2016 rok Świderski odpowiedział: "Na pewno będziemy mieli w tym roku zysk netto. Ale wypłata dywidendy będzie zależała od tego, czy nie pojawią się ciekawe okazje akwizycyjne. Cały czas ich szukamy" - dodał.
Wirtualna Polska przedstawiła w środę swoje wyniki finansowe za drugi kwartał. Okazały się one zbieżne z oczekiwaniami analityków. Zysk netto Wirtualnej Polski, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w tym okresie 13,4 mln zł, tyle ile zakładał konsensus PAP. Zysk operacyjny spółki wyniósł 22,3 mln zł, o 4,5 proc. więcej niż konsensus, EBITDA przekroczyła oczekiwania o 2,4 proc. i wyniosła 32,4 mln zł. Zgodnie z oczekiwaniami rynku przychody Wirtualnej Polski wyniosły w drugim kwartale 100,8 mln zł.
"Drugi kwartał był dla nas przede wszystkim czasem rozwoju organicznego. W przeciwieństwie do poprzednich kwartałów tym razem dokonaliśmy tylko jednej akwizycji (portal Nocowanie. pl). Koncentrowaliśmy się na optymalnym wykorzystaniu naszych zasobów i szeroko zakrojonej przebudowie produktowej. Stworzyliśmy nową platformę technologiczną, na którą przenieśliśmy już pierwsze produkty, takie jak WP Kobieta, czy WP Gwiazdy, a do końca roku planujemy przenieść kilkadziesiąt pozostałych" - powiedział Świderski.
"Kończymy też prace nad uruchomieniem naszej telewizji, rozmawiamy z operatorami satelitarnymi i sieciami kablowymi, finalizujemy zakup treści do ramówki" - dodał.
Start telewizji Wirtualnej Polski zaplanowano na 2 grudnia. Tegoroczne nakłady inwestycyjne na uruchomienie kanału telewizyjnego prezes Wirtualnej Polski szacuje na 2,9 mln zł.
Maciej Orłoś przejdzie do WP?
Według ustaleń "Presserwisu", rozmowy z Wirtualną Polską prowadzi Maciej Orłoś, wieloletni prowadzący "Teleexpressu", popołudniowego programu informacyjnego Telewizji Polskiej. Orłoś, w rozmowie z "Presserwisem" zaznaczył, że nie może wypowiadać się na ten temat. Dziennikarz ma dzisiaj po raz ostatni poprowadzić "Teleexpress".
Świderski ocenia, że w tym roku rynek reklamy może okazać się trudniejszy niż zakładały to domy mediowe jeszcze na początku 2016 roku. Szacowały one wtedy tegoroczny wzrost na 8-10 proc., ale może się to okazać założeniem zbyt optymistycznym. Wirtualna Polska powołuje się przy tym na szacunki, że w drugim kwartale wzrost rynku reklamy w Polsce sięgnął prawdopodobnie około 7 proc.
"Internet jakoś się broni, wzrost tego segmentu rynku nie jest zagrożony, ale nie będzie on też tak duży, jak można się było wcześniej spodziewać. W drugim kwartale rynek reklamy internetowej wzrósł o 5 proc., w skali całego 2016 roku może sięgnąć 5-8 proc." - powiedział Jacek Świderski.
Po publikacji wyników kwartalnych kurs akcji Wirtualnej Polski na giełdzie w środę lekko zwyżkował. O 11.35 za jedną akcję spółki płacono 49,20 zł, po wzroście o 1 proc. (PAP)
pr/ osz/