REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Państwowe spółki medialne do audytu. Czy pieniądze wydawane były zgodnie z misją?

2025-08-21 11:13
publikacja
2025-08-21 11:13

Ministra kultury i dziedzictwa narodowego Marta Cienkowska zapowiedziała w czwartek audyt państwowych spółek medialnych. Wynik działań kontrolnych przedstawimy maksymalnie za dwa miesiące - powiedziała.

Państwowe spółki medialne do audytu. Czy pieniądze wydawane były zgodnie z misją?
Państwowe spółki medialne do audytu. Czy pieniądze wydawane były zgodnie z misją?
fot. Zbyszek Kaczmarek / / FORUM

Podczas konferencji prasowej ministra kultury przedstawiła plany resortu, a także bieżące projekty. - To, co udało nam się zrobić i o co poprosiliśmy, to przeprowadzenie audytów finansowych w państwowych spółkach medialnych, w tym audyt w Telewizji Polskiej - powiedziała ministra kultury Marta Cienkowska podczas czwartkowej konferencji prasowej. Jak dowiedziała się PAP, chodzi o TVP i rozgłośnie radiowe.

Chcemy się dowiedzieć, czy przez ostatnie półtora roku rozchód środków finansowych był odpowiedni i zgodny z misją, które te podmioty mają wpisane w swoje statuty. Wynik przeprowadzonych działań kontrolnych przedstawimy maksymalnie za dwa miesiące - zapowiedziała szefowa MKiDN.

Pytana o prace nad ustawą medialną, Cienkowska powiedziała, że „jest napisana”. - Mam nadzieję, że za moment zostanie wpisana do wykazu prac rządu. Jesteśmy w rozmowach z ministrem Andrzejem Domańskim co do finansowania mediów publicznych - dodała. Przypomniała, że „od 8 sierpnia jesteśmy zobowiązani do tego, by wdrożyć Europejski Akt o Wolności Mediów”. 

Ministra kultury: Państwo polskie potrzebuje spójnej, przemyślanej polityki historycznej 

Nowo powołana ministra kultury i dziedzictwa narodowego Marta Cienkowska podkreśliła, że państwo polskie potrzebuje spójnej, przemyślanej i długofalowej polityki historycznej. Dodała, że polityka historyczna kraju musi być oparta na prawdzie, nawet jeśli bywa ona trudna.

Podczas czwartkowej konferencji prasowej ministra kultury przedstawiła plany i bieżące projekty resortu. Jak poinformowała, trwają prace nad strategią wspierania kultury pamięci. – Od dwóch dekad obserwujemy rosnące zainteresowanie społeczeństwa przeszłością. Wzrasta liczba i popularność muzeów historycznych, różnorodne praktyki upamiętniania stają się coraz ważniejszym symbolem budowania wspólnoty – powiedziała.

Szefowa MKiDN zwróciła uwagę, że „ten boom pamięciowy” niesie za sobą także zagrożenia - zarówno ze strony podmiotów zewnętrznych, zainteresowanych dezinformacją, jak i w kraju, gdzie stosunek do przeszłości staje się źródłem polaryzacji. - W najbliższych latach z bardzo dużym prawdopodobieństwem będziemy obserwowali sztuczne podsycanie konfliktów wokół pamięci inicjowane z zewnątrz – stwierdziła.

Cienkowska podkreśliła, że państwo polskie potrzebuje spójnej, przemyślanej i długofalowej polityki historycznej. – Potrzebujemy polityki historycznej opartej na prawdzie, nawet jeśli bywa ona bardzo trudna. Potrzebujemy polityki historycznej, która w pełni wykorzysta inwestycje w obszarze pamięci poczynione w ostatnich latach – wskazała.

Dodała, że polityka historyczna Polski powinna znieść fałszywą opozycję między przeszłością i przyszłością. – Potrzebujemy w końcu polityki historycznej, która wyraźnie zaznacza europejski charakter naszej tożsamości – podsumowała ministra. 

pj/ ksi/ miś/ mow/

Źródło:PAP
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (3)

dodaj komentarz
tomitomi
.... jak , można wydawać pieniądze zgodnie z misją ??? ??? ???
co to jest za stwierdzenie ??
klimaciarz
też gdybam...chyba chodzi o misję, którą Orwell opisał w "Rok 1984", czyli straszenia (plandemia, w0jna, zmiany klimatyczne, itd.), dzielenia (PIS/PO) i urabiania masy ("za 2 lata czeka nas potyczka z Rosją")...

Powiązane: Zmiany w mediach publicznych

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki