Integracja z biznesem i z firmowymi aplikacjami
Nowe funkcje integracyjne Adobe Acrobat X pozwalają przetwarzać dokumenty PDF w rozwiązaniach bazujących na środowisku SharePoint na takich samych zasadach, jak w przypadku dokumentów tworzonych za pomocą aplikacji pakietu Microsoft Office. Dzięki takiemu podejściu praca grupowa na dokumentach PDF staje się bardziej wygodna i efektywna. Możliwe jest m.in. dodawanie komentarzy i śledzenie przepływu informacji wśród osób zaangażowanych w proces opiniowania dokumentu. To istotna wartość dla rozproszonych organizacji działających w warunkach globalnej gospodarki.
Uniwersalny format PDF umożliwia wyświetlanie cyfrowych materiałów zgodnie z zamysłem autora – niezależnie od używanego oprogramowania, czy sprzętu. W dokumentach PDF mogą być również osadzane materiały multimedialne - pliki dźwiękowe i animacje wykorzystujące technologię Adobe Flash. Wykorzystanie formatu PDF jako bezpiecznego nośnika dla dokumentacji biznesowej daje m.in. możliwość bliskiego odwzorowania układu ostatecznej formy materiałów w układzie graficznym. Integracja zaś z platformą Microsoft SharePoint skutkuje m.in. bezpośrednim dostępem do korporacyjnych bibliotek dokumentów z poziomu oprogramowania Adobre Acrobat X oraz łatwego ich ewidencjonowania. Najnowsza wersja systemu Adobe Acrobat X pozwala również uzupełniać dokumenty PDF m.in. o metadane oraz informacje na temat wersji biblioteki dokumentów zbudowanej na bazie środowiska SharePoint.
Integracja pakietu Adobe Acrobat X z aplikacjami biurowymi Microsoft Office daje zaś możliwość szybkiego tworzenia w pełni zgodnych ze standardami dokumentów PDF wiernie odwzorowujących zawartość plików tworzonych przy pomocy aplikacji takich jak Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher oraz Microsoft Project. Dokumenty PDF tworzone przy pomocy narzędzia PDFMaker są w pełni zgodne z firmowymi zasadami bezpieczeństwa lub oznakowania pod względem dostępności, a także standardami, m.in. w zakresie archiwizowania oraz przygotowania do druku.
Sprawne recenzowanie i zatwierdzanie materiałów
Wykorzystanie formatu PDF, jako bezpiecznego i standardowego nośnika danych może również przyspieszyć proces recenzowania i zatwierdzania materiałów. Możliwe jest m.in. automatyczne odbieranie i zbieranie komentarzy recenzentów w jednym dokumencie, wyznaczanie terminów recenzji z wykorzystaniem kalendarza Microsoft Outlook oraz wysyłanie zaproszeń i przypomnień do zrecenzowania wygenerowanego pliku PDF. Ich treść zostanie automatycznie uzupełniona o odnośnik do odpowiedniego dokumentu.
Komentarze i uwagi recenzentów mogą być nanoszone za pomocą oprogramowania Adobe Acrobat X lub bezpłatnego programu Adobe Reader i są automatycznie zapisywane w bibliotece dokumentów środowiska Microsoft SharePoint. Stanowiące część pakietu Adobe Acrobat X narzędzie do śledzenia postępów pracy i uczestnictwa pozwala m.in. na zarządzanie zespołem recenzentów i terminami. Ułatwia też komunikację z poszczególnymi osobami zaangażowanymi w proces tworzenia dokumentu.
Ostateczną wersję dokumentu, w formacie PDF lub też utworzonego na jego podstawie dokumentu Word PDF można w łatwy sposób zarchiwizować za pomocą Microsoft SharePoint. Na wyszukiwanie tekstu w zarchiwizowanych za pomocą tego środowiska dokumentów PDF pozwala dodatkowy, udostępniany bezpłatnie filtr Adobe PDF iFilter.
Bezpieczeństwo grupowej informacji
Pakiet Adobe Acrobat X posiada szereg funkcji pozwalających na zabezpieczenie dokumentów PDF rozpowszechnianych poza repozytorium opartym na Microsoft SharePoint. Materiały zapisane w formacie PDF mogą być objęte wielopoziomową ochroną hasłami i dodatkowo szyfrowane 256-bitowym kluczem AES. Mechanizmy te pozwalają zapobiegać nieuprawnionemu dostępowi, kopiowaniu, drukowaniu i edycji informacji. Oprogramowanie Adobe Acrobat X zawiera też narzędzia redakcyjne, które pozwalają w łatwy sposób usuwać z dokumentów zawarte w nich informacje poufne, w tym ukryte metadane, adnotacje, załączniki, pola formularzy, warstwy i zakładki.
Adobe Acrobat X uzupełniając Microsoft SharePoint i Microsoft Office w zastosowaniach biznesowych pozwala szybko oraz wydajnie wdrażać elastyczne i bardziej bezpieczne rozwiązanie do współpracy grupowej. We współpracy z rozwiązaniami Microsoft Adobe Acrobat X tworzy wydajne, łatwe do wdrożenia i bezpieczne środowisko pracy zespołowej, które umożliwia m.in. wysyłanie powiadomień do recenzentów, śledzenie odpowiedzi, zbieranie komentarzy, czy archiwizowanie danych.
Korzyści z integracji Adobe Acrobat X z Microsoft SharePoint i Office
- Bezpośredni dostęp do korporacyjnych bibliotek dokumentów z poziomu oprogramowania Adobe Acrobat X oraz łatwego ich ewidencjonowania.
- Uzupełnienie dokumentów PDF o metadane oraz informacje na temat wersji biblioteki dokumentów zbudowanej na bazie środowiska Microsoft SharePoint.
- Możliwość szybkiego tworzenia - w pełni zgodnych ze standardami - dokumentów PDF wiernie odwzorowujących zawartość plików tworzonych przy pomocy aplikacji takich jak Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher i Project.
POBIERZ:
Adobe Reader X : http://get.adobe.com/reader/
Adobe Acrobat X Pro (30 dniowa wersja próbna) :
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=acrobat_pro&loc=en
.