REKLAMA
TYLKO U NAS

Nie tak łatwo "naprawić" Allegro

2013-04-05 15:50
publikacja
2013-04-05 15:50

Od początku kwietnia największa internetowa platforma handlowa w Polsce boryka się z problemami spowodowanymi przez ataki DDoS. Najważniejsza pozycja na rynku staje się szczególnie widoczna, gdy użytkownicy tracą dostęp do serwisu. A przedłużenie aukcji czy zwrot opłat wcale ich nie satysfakcjonuje.

foto: Ingimage

Według styczniowych statystyk Gemiusa Allegro odwiedza ponad 11 milionów użytkowników miesięcznie. Nie wszyscy to jednak posiadacze kont w serwisie, a to o nich była mowa w informacji przy ostatnim ataku: 20 proc. pozbawionych było dostępu witryny. I choć z pewnością jest ich znacznie mniej niż 2,2 mln, to nic dziwnego, że w sieci aż zaroiło się od negatywnych komentarzy pod adresem serwisu.

Allegro znów dziś informuje użytkowników: - Wielu z Was nadal ma trudności z dostępem do Allegro. Niedogodności dotyczą Użytkowników korzystających z łącz niektórych dostawców Internetu. Prowadzimy rozmowy z dostawcami, by jak najszybciej wyeliminować problem - czytamy w komunikacie. Z dalszych oświadczeń wynika, że rozmowy z operatorami trwają, a dostęp do serwisu jest sukcesywnie poszerzany.


Takie ataki to codzienność

problemy kupujących w sieci» Problemy kupujących w sieci

Sprawę postanowili zbadać dokładniej redaktorzy Niebezpiecznika, zajmującego się tematyką bezpieczeństwa w sieci. O szczegóły ataków pytali m.in. Michała Grzybkowskiego, prezesa firmy Beyond, jednej z dwóch, w których przechowywane są serwery Allegro.

- Ataki typu DDoS są chlebem powszednim każdej dużej serwerowni. Ze względu na specyfikę branży w Beyond.pl obserwujemy nawet kilka takich zdarzeń dziennie skierowanych przeciwko różnym infrastrukturom kolokowanym w naszym data center

- komentował Michał Grzybkowski.
»Sprzedaję w sieci stare rzeczy. Czy mam to wykazać w deklaracji PIT?

Choć podobne ataki są chlebem powszednim, to jednak nie co dzień się zdarza, by z powodu awarii serwis tak bardzo ucierpiał. Niebezpiecznikowi nie udało się jeszcze rozwikłać tej sprawy, choć dotarli do nieoficjalnych źródeł mówiących o powiązaniach między atakami DDoS na Allegro i grupę BRE.


Rekompensaty będą, niezadowoleni klienci zostaną

Allegro konsekwentnie informuje użytkowników o rekompensatach i przedłużeniach aukcji. Podkreśla, że będzie działać zgodnie z regulaminem. To jednak wcale nie poprawia nastrojów sprzedawców, na których odbiły się problemy z dostępnością witryny.

paragon» Kupiłem towar w sieci i nie mogę doprosić się paragonu
- Allegro zamyka nam sprzedawcom usta informacjami, że oferty kończące się zostaną przedłużone o dobę. A co z ofertami, które przez awarię nie są dostępne dla kupujących przez ostatnie 3 dni? Allegro nie informuje nas również o przewidywanym poradzeniu sobie z problemem. Ja, jako sprzedawca, jak tysiące innych firm nie możemy dokonać wysyłki towaru, nie mamy dostępu do adresów klientów, modeli, kolorów, list wysyłkowych, ponieważ to wszystko jest nieczynne. Sprzedaż spadła o 90%

- pisze do nas jedna z czytelniczek.

Zgodnie z regulaminem Allegro, sytuację, w której zdecydowana większość lub wszyscy użytkownicy stracą dostęp do serwisu i jego podstawowych funkcji, uznaje się za awarię techniczną. W takim przypadku:

- jeżeli awaria techniczna trwa 6 godzin albo krócej, Transakcje, których termin zakończenia przypada na czas trwania awarii oraz w okresie 15 minut po jej usunięciu, są przedłużane o 24 godziny;

- jeżeli awaria techniczna trwa dłużej niż 6 godzin, wszystkie Transakcje, które trwały w momencie wystąpienia awarii, są przedłużane o 24 godziny albo odpowiednio o wielokrotność tego okresu w przypadku awarii trwającej dłużej niż 24 godziny (źródło: regulamin Allegro).

Zwrot opłat i prowizji przewidziany jest tylko jeśli transakcji nie udało się przedłużyć i zakończyła się w czasie awarii. Wówczas albo nie są naliczane, albo, jeśli już zostały pobrane, następuje ich zwrot w terminie do 21 dni.

Trudno dziwić się sprzedawcom niezadowolonym z awarii. Bo choć aukcje zostaną przedłużone brak dostępu do serwisu spowodował u nich dużą stratę, która jest już praktycznie nie do odrobienia - stratę czasu.

Nikt jednak do korzystania z Allegro nie zmusza, co więcej, to również użytkownicy przyczynili się do tego, że serwis stał się najpopularniejszą w kraju platformą handlową. Jeśli więc zgodzili się zaakceptować regulamin, gdy chcieli zarabiać na sprzedaży w sieci, muszą przyjąć jego warunki również wtedy, gdy wystąpił problem.

kj/bankier.pl
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
~Donek
Pytanie. Kto na tym korzysta najbardziej, żeby były takie wpadki. I tam poszukać.
~ObiektywnyFacet
Ciągle narzekacie na innych,a zerknijcie na siebie czy sami nie popełniacie błędów. Tak popełniacie. Zrozumcie,że innym też mogą się zdarzyć wpadki(czy jak po prostu tutaj problemy z dostępnością allegro).
~Realista ...
Był taki wpis na innym forum gdzie trzeba się logować: „Większość Polaków nie wie co to anty wirus”. Moje doświadczenie pokazuje że to oni są wygrani, czytaj nie zmanipulowani.
Mam pełno płatnego Avasta i też padła ochrona. Komunikat o braku ochrony był raczej odkryty przypadkowo, zamiast wyświetlić się w
Był taki wpis na innym forum gdzie trzeba się logować: „Większość Polaków nie wie co to anty wirus”. Moje doświadczenie pokazuje że to oni są wygrani, czytaj nie zmanipulowani.
Mam pełno płatnego Avasta i też padła ochrona. Komunikat o braku ochrony był raczej odkryty przypadkowo, zamiast wyświetlić się w centrum monitora natychmiast. Tak że nie wiem ile czasu byłem bez ochrony. Mam Avasta wykupionego do końca 2014 roku a komunikat był:, że okres upłynął: "0 dni do końca abonamentu w dniu stwierdzenia, czyli 4-04-2013 roku. Zresztą "Odkurzacza' też mi usunęli. Komputer zawiesza się, chodzi wolno, bardzo wolno. Podejrzewam że coś w nim siedzi a antywirus zadowolony z siebie, nic nie stwierdza. Tak że te anty wirusy to też jakiś przekręt. Stara zasada: winowajcą jest odnoszący korzyści, pasuje tutaj jak ulał. Tak, że myślenie o innych, jako o głupszych od siebie, to grzech pychy, typowy dla Polaków. Polaków wierzących w cuda, uzdrowienia i wyzdrowienia. Przecież znając nację wynalazców komputerów i Internetu, to pewne na 200 %, że dostęp do każdego kompa jest zapewniony operacyjnie. Oczywiście trzeba wmówić użytkownikowi jego winę. Winny jest, bo korzysta z tego nowoczesnego narzędzia inwigilacji.
„Większość nigdy nie ma racji.” Ale można im sprzedać ich „nieomylność” i pragnienie przynależności, np. do zbawionych.
Realista, ochrzczony nieświadomie, jak 100 % tzw wierzących, czarna owca, wierząca głęboko w siebie.
~Stuttgart
I dobrze może przerzucimy się na E-Bay, najbardziej przyjazny serwis tego typu na świecie. W przeciwieństwie do Allegro wspierają klientów a nie sprzedawców...
~bertsi
Licytując na Allegro mam prawo wiedzieć, kiedy aukcja się kończy. Natomiast allegro nie potrafi tego zapewnić. Przedłużenie aukcji nie jest widoczne wcześniej, a pojawia się dopiero po skończeniu licytacji. Czasami przez kilka godzin po. Czy to nie jest złamanie prawa? Na ebay'u natychmiast po skończeniu licytacji wiadomo kto Licytując na Allegro mam prawo wiedzieć, kiedy aukcja się kończy. Natomiast allegro nie potrafi tego zapewnić. Przedłużenie aukcji nie jest widoczne wcześniej, a pojawia się dopiero po skończeniu licytacji. Czasami przez kilka godzin po. Czy to nie jest złamanie prawa? Na ebay'u natychmiast po skończeniu licytacji wiadomo kto wygrał, natomiast na allegro często nie wiadomo ani kto wygrał, ani czy licytacja została skończona.
~plazowicz
Często zdarza się też tak, że dzieciak wycofuję aukcję przed upływem czasu, bo nie osiągnał zakładanej ceny za wystawiony przedmiot... a ty tracisz wtedy czas i energię na wyszukiwanie okazji. Mnie zdarzyło się to już ze 20 razy. Allegro przechodzi nad tym do porządku dziennego...
Awarie techniczne, to co innego. Jak widać sprzedaż
Często zdarza się też tak, że dzieciak wycofuję aukcję przed upływem czasu, bo nie osiągnał zakładanej ceny za wystawiony przedmiot... a ty tracisz wtedy czas i energię na wyszukiwanie okazji. Mnie zdarzyło się to już ze 20 razy. Allegro przechodzi nad tym do porządku dziennego...
Awarie techniczne, to co innego. Jak widać sprzedaż sieciowa ma też poważne wady i to jest tego najlepszym przykładem. Trzeba się z tym liczyć podejmjąc decyzję o wchodzeniu w ten interes. Szkoda też, że eBay nie rozwinął się u nas jak powinien, bo myślę że byłoby i taniej i lepiej, nie wspominając o świetnym skomunikowniu tej witryny z serwisami w innych krajach.
~kura24 odpowiada ~plazowicz
no stary to sa aukcje a nie sklep, zgadzam sie ze to nie jest moze specjalnie fair, ale skoro allegro narzuca stosunkowo wysoka oplate za cene minimalna, to jak sprzedajacy ma chronic przedmiot ktory wystawia?

bywa ze zainteresowanie rzecza jest mniejsze niz spodziewane i cena nie siega 50% ceny ktora nas interesuje - i co
no stary to sa aukcje a nie sklep, zgadzam sie ze to nie jest moze specjalnie fair, ale skoro allegro narzuca stosunkowo wysoka oplate za cene minimalna, to jak sprzedajacy ma chronic przedmiot ktory wystawia?

bywa ze zainteresowanie rzecza jest mniejsze niz spodziewane i cena nie siega 50% ceny ktora nas interesuje - i co ja mam sprzedac tylko po to zebys ty zrobil deal zycia?
~zke
Miałem problem z oszustem na Allegro i musiałem skorzystać z programu ochrony konsumenta. Allegro zachowało się bardzo dobrze (z godnie z regulaminem) i zwróciło mi całą kwotę! Całość ze strony Allegro przebiegła bardzo szybko
~Mariusz
Na Ebayu nie musialbys czekac tygodniami i chodzic po Policjach, sadach - zglaszasz problem w formularzu i do 7 dni jak sprzedawca nie udowodni ze odebrales przedmiot - odzyskujesz kase. Allegro to dziadostwo w porownaniu z Ebayem - na Allegro stracilem juz kilka tys zl gdyz nie bylo mnie w kraju jak zostalem oszukany i nie moglem Na Ebayu nie musialbys czekac tygodniami i chodzic po Policjach, sadach - zglaszasz problem w formularzu i do 7 dni jak sprzedawca nie udowodni ze odebrales przedmiot - odzyskujesz kase. Allegro to dziadostwo w porownaniu z Ebayem - na Allegro stracilem juz kilka tys zl gdyz nie bylo mnie w kraju jak zostalem oszukany i nie moglem zalozyc sprawy aby skorzystac z POK - na Ebayu oszukanoo mnie kilka razy ale zawsze odzyskalem w kilka dni swoje pieniadze.
~Chajd
Czytając ostatni akapit artykułu należy pamiętać Allegro.pl i Bankier.pl to ten sam właściciel i kapitał. Pzdr dla myślących

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki