Netflix testuje w Polsce podwyżki cen abonamentów. Każdy użytkownik może zobaczyć inne opcje cenowe dla każdego z dotychczasowych miesięcznych planów subskrypcyjnych.

W piątek 1 marca 2019 roku Netflix rozpoczął testy nowych cen swoich usług w Polsce. Przedstawiciele serwisu streamingowego zapewnili w komunikacie dla Nflix.pl, że są to wyłącznie testy, a liczba dostępnych pakietów i ich funkcjonalności pozostaje taka sama.
Akcja skutkuje tym, że nawet jeden użytkownik na różnych urządzeniach i przeglądarkach może widzieć inne ceny poszczególnych pakietów. Netflix zapowiedział, że niedługo przedstawi ostateczne stanowisko po testach. − Testując różne poziomy cenowe, chcemy lepiej zrozumieć, jak użytkownicy postrzegają i cenią platformę Netflix. Testy te niekoniecznie oznaczają wprowadzenie konkretnych, nowych cen, a ich testowe wartości nie będą widoczne dla wszystkich − Netflix komentował sprawę dla serwisu Nflix.pl.
Netflix wprowadzi podwyżki jak w Stanach Zjednoczonych?
Widmo podwyżek cen wisi nad polskimi użytkownikami już od dłuższego czasu, ponieważ podwyżki stawek w Stanach Zjednoczonych dokonano już w 2017 roku. Biuro prasowe Netfliksa zapewniło nas jednak wtedy, że w Polsce aktualizacja cennika nie jest planowana. – Cennik serwisu Netflix dostosowywany jest co jakiś czas do ciągle powiększającej się biblioteki, nowych funkcji oraz jeszcze lepszego komfortu użytkowania. Koszty subskrypcji zmieniają się obecnie w niektórych krajach, jednak nie dotyczy to Polski. Na ten moment Netflix nie planuje zmiany cen na naszym rynku.
Kolejna podwyżka cen abonamentów Netfliksa została zapowiedziana Amerykanom na początku tego roku. Podwyżki mają sięgnąć od 13 proc. do nawet 18 proc. To najwyższa podwyżka cen, od kiedy przed 12 laty spółka ruszyła z platformą streamingową.
Netflix zakończył rok podatkowy z 1,2 mld dol. zysku netto i przychodami na poziomie 16 mld dol. W samym czwartym kwartale 2018 r. Netflix odnotował przychody w wysokości 4,19 mld dol. oraz zysk netto na poziomie 134 mln dol. Rok wcześniej obie pozycje wynosiły odpowiednio 3,29 mld dol. i 186 mln dol. Analitycy spodziewali się zysków na poziomie 107 mln dol. i przychodów rzędu 4,21 mld dol.
MG
