REKLAMA
ZAGŁOSUJ

NBP dołączył do Global Money Week. Edukacja finansowa online dla dzieci i młodzieży

2021-03-22 12:15
publikacja
2021-03-22 12:15
NBP dołączył do Global Money Week. Edukacja finansowa online dla dzieci i młodzieży
NBP dołączył do Global Money Week. Edukacja finansowa online dla dzieci i młodzieży
fot. MOZCO Mateusz Szymanski / / Shutterstock

Narodowy Bank Polski dołączył do 8. edycji Global Money Week; z inicjatywy banku centralnego w tym tygodniu odbędą się m.in. lekcje i wykłady online dla dzieci i młodzieży - wynika z poniedziałkowego komunikatu banku centralnego.

Narodowy Bank Polski poinformował w poniedziałek, że dołączył do 8. edycji Global Money Week (Światowy Tydzień Pieniądza) – kampanii na rzecz edukacji finansowej dzieci i młodzieży, która w tym roku odbywa się pod hasłem: Take care of yourself, take care of your money – Zadbaj o siebie, zadbaj o swoje pieniądze.

Wyjaśniono, że Światowy Tydzień Pieniądza 2021 koncentruje się na konieczności budowania u młodych ludzi odporności finansowej (zdolność do przetrwania szoków finansowych), co jest szczególnie ważne w czasach pandemicznych turbulencji.

"Z inicjatywy NBP od 22 do 28 marca tego roku w całej Polsce odbędą się: lekcje i wykłady online, audycje, wirtualne wycieczki po banku centralnym, quizy i konkursy. Odpowiedzi na pytania m.in.: czym jest pieniądz i jaką pełni rolę, jak oszczędzać, jak gospodarować budżetem domowym, jak rozpoznać autentyczność polskich banknotów, jak dbać o bezpieczeństwo finansowe w sieci, będą mogli uzyskać: przedszkolaki, dzieci ze wszystkich klas szkół podstawowych i młodzież ze szkół ponadpodstawowych" - podał NBP.

Bank centralny zapewnia, że opracował wiele ciekawych materiałów edukacyjnych związanych z tematem GMW. Zaprasza do korzystania z nich. Wszystkie są dostępne w formie cyfrowej – na stronie nbp.pl w zakładce Edukacja.

GMW, jak podaje NBP, to ogólnoświatowa kampania na rzecz edukacji finansowej dzieci i młodzieży. Organizatorem akcji jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej działająca przy OECD. Celem kampanii jest zwiększanie umiejętności finansowych młodych ludzi oraz wiedzy, jak mądrze zarządzać pieniędzmi, by osiągnąć samodzielność ekonomiczną i dobrostan materialny.

Autor: Marcin Musiał

Źródło:PAP
Tematy
Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Inspirujące pomysły na urządzenie pomieszczeń dla firm

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki