REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

MSZ: linie lotnicze Futura zawiesiły loty, m.in. na trasie Polska - Majorka (aktl.)

2008-09-08 19:57
publikacja
2008-09-08 19:57
(dochodzi wypowiedź rzecznika biura Itaka oraz adresy internetowe i telefony do biur podróży)

8.9.Warszawa (PAP) - Linie lotnicze Futura International Airways, z których korzystały także polskie biura podróży, zawiesiły w poniedziałek wszystkie loty. Jak informuje konsulat RP w Barcelonie, biura podróży są jednak przygotowane do przewiezienia klientów samolotami innych linii.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało, że Futura International Airways z siedzibą w Palma de Mallorca zawiesiły loty w związku z utratą płynności finansowej, a dyrekcja tej firmy podejmuje kroki w celu znalezienia przewoźnika dla swych klientów. Łącznie może to dotyczyć ok. 25 tys. pasażerów lotów czarterowych z całej Europy.

Linie lotnicze Futura obsługiwały ok. 6 rejsów tygodniowo na trasie Polska-Majorka dla polskich biur Rainbow, Triada, Skyclub i Eximtours.

Na Majorce i innych wyspach przebywa obecnie ok. 880 obywateli polskich, klientów tych firm. Zapewniły one jednak polski konsulat w Barcelonie, że są przygotowane na to, aby zapewnić turystom transport innymi liniami lotniczymi.

"Wobec obaw, iż Polacy przebywający na Balearach zostaną pozbawieni możliwości powrotu do kraju, Konsulat Generalny RP w Barcelonie skontaktował się z przedstawicielami wszystkich polskich touroperatorów korzystających z usług linii Futura. Zapewnili oni placówkę, iż są przygotowani do przewiezienia swych klientów do Polski samolotami innych linii lotniczych" - czytamy w komunikacie MSZ.

Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Józef Ratajski potwierdził w rozmowie z PAP, że wszyscy polscy turyści wrócą do domu bez kłopotów. "Jestem pewny, że wszyscy turyści wrócą do Polski" - podkreślił.

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu biura Itaka Piotr Henicz, touroperator poszukuje obecnie linii lotniczych, które mogłyby przewieźć polskich turystów do domu, a także umożliwić wylot tym, którzy w najbliższych dniach mają udać się na urlop.

Henicz powiedział, że polscy turyści, którzy przebywają na Majorce i sąsiednich wyspach, zostali na razie w hotelach i są objęci opieką rezydentów. Polacy, którzy mieli wylecieć w najbliższych dniach na urlop, są na bieżąco informowani o opóźnieniach i zmianach w rozkładzie lotów.

Dodał, że biuro Itaka dowiedziało się o upadłości linii Futura od jednego z pracowników przewoźnika. "Nie dostaliśmy żadnej oficjalnej informacji od linii Futura" - poinformował.

Konsulat Generalny RP w Barcelonie oraz Konsulat Honorowy RP w Palma de Mallorca są w stałym kontakcie z przedstawicielami polskich biur podróży - informuje MSZ.

Bliższe informacje można uzyskać na stronach internetowych lub pod numerami infolinii: Rainbow Tours: www.rainbowtours.pl, tel. 0801-310-801 lub +48-42-680-38-80 z zagranicy; ITAKA: www.itaka.pl, tel. 0801-989-000 lub +48-22-500-28-35 z zagranicy; Exim Tours: www.eximtours.pl, tel. +48-22-332-71-00; SkyClub: tel. +48-12-293-38-10.

Numer telefonu do Konsulatu Generalnego RP w Barcelonie: +34-93- 322-05-42. Numer dyżurnego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych: 022-523-97-05. (PAP)

ask/ je/ jra/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~Darek
Dnia 2008-09-11 o godz. 14:44 ~jaga napisał(a):
> brawa dla Itaki za szybka reakceje wczoraj wróciłem z
> Fuerty , samolot litva airlines EXTRA ( picie i jedzinko na
> pokładzie , samolot super), bylismy jeden dzien w hotelu
> Barcelo dłużej i wszystko zapewnione nikt nikogo nie
> wyrzucał z hotelu
Dnia 2008-09-11 o godz. 14:44 ~jaga napisał(a):
> brawa dla Itaki za szybka reakceje wczoraj wróciłem z
> Fuerty , samolot litva airlines EXTRA ( picie i jedzinko na
> pokładzie , samolot super), bylismy jeden dzien w hotelu
> Barcelo dłużej i wszystko zapewnione nikt nikogo nie
> wyrzucał z hotelu a wrecz przeciwnie obsługa była miła
> jakby czuła sie współwina w koncu to ich rodacy Futura
> dali ciał.POLECAM BIURO ITAKA !!!
Lecieliśmy tym samym samolotem.

Zapomniałaś dodać o tym, że picie to kubeczek 0.2L po pierwszej godzinie lotu i w ostatniej godzinie lotu. A posiłek faktycznie był - Futura którą lecieliśmy na Fuertę nie oferowała nic za darmo i za wszystko trzeba było płacić. Nawet za słuchawki do emitowanego w czasie lotu filmu Alwin i Wiewiórki kazali płacić 4 euro. W LAL4412 którym wracaliśmy za to nie działała klimatyzacja. Ale fakt - Boening był szybszy i dzięki temu lot trwal krócej!

W Barcelo może i nikt nikogo nie wyrzucał, ale my byliśmy w innym hotelu w Jandii i tam wyłączano nam karty magnetyczne do pokojów i najpierw rezydentki nas poinformowały, że pokoje mamy cały dzień, a recepcja hotelowa wymagała wymeldowania o 12:00. Potem dostaliśmy informacje że pokoje mamy tylko do 18:00. I dopiero o 18:00 dostaliśmy informację trzecią, że mamy jednak pokój do następnego dnia. Może w Barcelo od razu wam przekazały rezydentki takie informacje, bo u nas zmonotwały nam mega schizę od 22:00 dnia 8 wrrześnia do godziny 18:00 dnia 9 września.

Gdybyście przeżyli to samo co my to nie bylibyście tacy zadowoleni. Was potraktowano jak ludzi, nas jak bydło.
~piter_wro
Byłem na urlopie na Gran Canarii z Itaką. Udało nam sie wrócić na kilka dni przed upadłością Futury, chociaż faktem jest że Futura opóźniła nam wylot z GC o ponad 6 godzin. W tym czasie rezydentka Itaki na GC (pani Magda) cały czas była z nami, służyła swoją pomocą, a nawet (nikt nie wie jak) dostała się w strefę wolnocłową i pomagała Byłem na urlopie na Gran Canarii z Itaką. Udało nam sie wrócić na kilka dni przed upadłością Futury, chociaż faktem jest że Futura opóźniła nam wylot z GC o ponad 6 godzin. W tym czasie rezydentka Itaki na GC (pani Magda) cały czas była z nami, służyła swoją pomocą, a nawet (nikt nie wie jak) dostała się w strefę wolnocłową i pomagała odbierać kupony na darmowe jedzenie, z przeprosinami od Futury. Nie było tego dużo, ale każdy za 16 euro mógł kupić jedzenie na lotnisku. Także mimo tego wszystkiego Itaka zachowała się extra, rezydentka super, a Futura.... no cóż umarłego się nie kopie
~Darek
Dnia 2008-09-12 o godz. 23:40 ~piter_wro napisał(a):
> Byłem na urlopie na Gran Canarii z Itaką. Udało nam sie
> wrócić na kilka dni przed upadłością Futury, chociaż faktem
> jest że Futura opóźniła nam wylot z GC o ponad 6 godzin. W
> tym czasie rezydentka Itaki na GC (pani Magda) cały czas
> była z
Dnia 2008-09-12 o godz. 23:40 ~piter_wro napisał(a):
> Byłem na urlopie na Gran Canarii z Itaką. Udało nam sie
> wrócić na kilka dni przed upadłością Futury, chociaż faktem
> jest że Futura opóźniła nam wylot z GC o ponad 6 godzin. W
> tym czasie rezydentka Itaki na GC (pani Magda) cały czas
> była z nami, służyła swoją pomocą, a nawet (nikt nie wie
> jak) dostała się w strefę wolnocłową i pomagała odbierać
> kupony na darmowe jedzenie, z przeprosinami od Futury. Nie
> było tego dużo, ale każdy za 16 euro mógł kupić jedzenie na
> lotnisku. Także mimo tego wszystkiego Itaka zachowała się
> extra, rezydentka super, a Futura.... no cóż umarłego się
> nie kopie
A naszą rezydentką była pani Alicja Taras i była to najgorsza obsługa z jaką miałem do czynienia. Pani bezczelnie poszeptywała że Itaka wysłała ją na Fuertę za karę i ona tam teraz jest "na zesłaniu" i nie może się doczekać kiedy wyjedzie z tej wyspy.

Jak dla mnie super. Jak jeszcze dodała, że polece dyskotekę Cosmo po północy bo przychodzą tam fajni ludzie to wymiękłem. Jeszcze bardziej byłem w szoku gdy do tej dyskoteki poszedłem we wskazanym przez rezydentkę terminie i zobaczyłem samych czarnoskórych i napakowanych gości zarywających samotne kobiety. Być może panią rezydentkę "jara" taki klimat. Ja byłem zdegustowany!!!!
~KLIENT ITAKI -
Właśnie wróciłem z Fuerteventury gdzie urlopowałem się z biurem podróży ITAKA. Miałem Nieprzyjemność zostać przez nich zrobiony w wała! Posłali turnus na wyspę liniami lotniczymi FUTURA o których od kilku miesięcy PREZESI ITAKI wiedzieli że plajtują i długo nie polatają. I w trakcie turnusu futura pokazała Itace gest Kozakiewicza,Właśnie wróciłem z Fuerteventury gdzie urlopowałem się z biurem podróży ITAKA. Miałem Nieprzyjemność zostać przez nich zrobiony w wała! Posłali turnus na wyspę liniami lotniczymi FUTURA o których od kilku miesięcy PREZESI ITAKI wiedzieli że plajtują i długo nie polatają. I w trakcie turnusu futura pokazała Itace gest Kozakiewicza, a Prezesi ITAKI pokazali swoim klintom wielki środkowy PALEC.

Rezydentki tchórzliwie i arogancko nie miały nawet odwagi nam powiedzieć co się stało tylko jak te szczury pod osłoną nocy powrzucały kartki pod drzwi pokojów z ogłoszeniem, że nie wiedzą co się dzieje, ale jutrzejszy lot został odwołany z niewyjaśnionych przyczyn. Wierutne kłamstwo które pisały tam rezydentki ITAKI można była odkryć w Internecie… gdzie od 5 dni trąbiono że FUTURA kończy loty i sorry.. Ale chciwi prezesi Itaki wymyślili, że A NÓŻ SIĘ UDA… no i jak to mówił Siara „I cały misterny plan też w pizdu”.

ITAKA to najgorsza firma z jaką miałem do czynienia, a do tej pory prym wiodło TELE2. Teraz wiem, że ITAKA to równie wielki bajzel…!!!!!

Co do samej Fuerty to wyspa jest super. Cały mój wypoczynek na wyspie wspominam rewelacyjnie – poziom szamba i szaletu urlop sięgał tylko jak miałem do czynienia na miejscu z Itaką… !!!!!!!!!
Jeszcze tylko dodam, że ostatecznie wylot mieliśmy mieć 9 września o 9:30, a wylecieliśmy 10 września o 16:00. Mieliśmy mieć 9-tego wyjazd spod hotelu o 5:20 rano.

Informacja, że nie lecimy 9-tego została nam podrzucona 8-smego września o 22:00 pod drzwi naszych pokoi z tekstem, że ITAKA nie wie dlaczego FUTURA odwołała lot, ale on na pewno się odbędzie i RADZĄ NAM OD GODZINY 9:00 RANO DNIA 9 WRZEŚNIA CO CHWILĘ ŚLEDZIĆ TABLICĘ OGŁOSZENIOWĄ ITAKI ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ O GODZINIE WYJAZDU Z HOTELU I WYLOTU.

Generalnie info że lecimy 10-tego dostaliśmy dopiero 9-tego po 19:00!!!! A Rezydentki od 9:00 rano do 19:00 bawiły sie nami i podawały nam sprzeczne wiadomośći - w pewnym momencie nie wiedzieliśmy już czy linie spajtowały, czy może samolot miał awarię i będziemy lecieć nim jak go naprawią. REZYDENTKI sprawiły, że mieliśmy bezsenną noc i skopany cały kolejny dzień gdzie przez dwie panienki co 20-30 minut ganialiśmy do holi patrzeć na tę durną ITAKOWĄ tabliczkę z wywieszkami
~lon
z Majorki można sie zabrac samolotem CIA
Majoprka Szymany
ale dobre i to
~jaga
brawa dla Itaki za szybka reakceje wczoraj wróciłem z Fuerty , samolot litva airlines EXTRA ( picie i jedzinko na pokładzie , samolot super), bylismy jeden dzien w hotelu Barcelo dłużej i wszystko zapewnione nikt nikogo nie wyrzucał z hotelu a wrecz przeciwnie obsługa była miła jakby czuła sie współwina w koncu to ich rodacy brawa dla Itaki za szybka reakceje wczoraj wróciłem z Fuerty , samolot litva airlines EXTRA ( picie i jedzinko na pokładzie , samolot super), bylismy jeden dzien w hotelu Barcelo dłużej i wszystko zapewnione nikt nikogo nie wyrzucał z hotelu a wrecz przeciwnie obsługa była miła jakby czuła sie współwina w koncu to ich rodacy Futura dali ciał.POLECAM BIURO ITAKA !!!

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki