LPP prognozuje w 2022 roku z wyłączeniem Ukrainy i Rosji wzrost sprzedaży o 13 proc. do ponad 16 mld zł, z czego sprzedaż online powinna przekroczyć 5 mld zł - podała spółka w komunikacie.


"Szybki rozwój w Unii Europejskiej zarówno sieci sklepów, jak i e-commerce (który osiągnął udziały przekraczające 30 proc. w sprzedaży w IV kwartale 2021/22), pozwala na zapewnienie dalszego, szybkiego rozwoju Grupy LPP, niezależnie od działań mających miejsce za wschodnią granicą" - napisano.
LPP planuje dalszy szybki rozwój marki Sinsay poprzez otwarcie 400 sklepów na terenie Unii Europejskiej w 2022 roku, na które podpisano już umowy najmu.
Zarząd LPP poinformował, że sytuacja finansowa spółki pozostaje stabilna. LPP dysponuje kwotą 2,3 mld zł w gotówce, w tym 1,6 mld zł środków własnych i 0,7 mld zł dostępnych linii kredytowych.(
LPP szacuje, że po uwzględnieniu odpisów miało 960 mln zł zysku netto i 1,48 mld zł EBIT w roku 2021/22
LPP szacuje, że po uwzględnieniu odpisów miało 960 mln zł zysku netto, 1,48 mld zł EBIT i 14,2 mld zł przychód w roku 2021/22 - podała spółka w komunikacie.
LPP dokonało odpis wartości aktywów spółki LPP Ukraina w kwocie ok. 270 mln zł oraz odpis aktywów w Rosji na potencjalnie nierentowne sklepy w kwocie ok. 250 mln zł.
PAP Biznes)
epo/