REKLAMA
TYLKO U NAS

Koniec e-płatności w Citibanku

2004-09-14 10:44
publikacja
2004-09-14 10:44
Ku zaskoczeniu klientów i konkurencji, Citibank Handlowy rezygnuje z autoryzowania płatności dokonywanych przez internet. Usługa CitiConnect ma funkcjonować do października. Z decyzji banku cieszą się Polcard i eCard, którzy już zaczęli rozmowy z współpracującymi z Citibankiem sklepami – podaje „Puls Biznesu”.

Świadczona przez bank usługa nie cieszyła się zbyt dużym powodzeniem, czego dowodem była liczba i wartość przeprowadzanych transakcji. Zrealizowanych od początku 2002 r. 60 tys. transakcji opiewa na kwotę 8 mln zł.
Jak twierdzi Piotr Karwiński, dyrektor departamentu produktów zarządzania środkami finansowymi banku, decyzja ta wynika z wewnętrznej strategii banku. Citibank zamierza skoncentrować się na rozwoju systemów rozliczeń między firmami.

Na decyzji banku na pewno skorzystają jego konkurenci. Polcard i eCard już przechodzą do ofensywy i próbują przekonać dawniej współpracujące z Citibankiem sklepy do swojej oferty. Mają czas do października, bo wtedy Citibank definitywnie rezygnuje z usługi CitiConnect.

Wartość transakcji w internecie rozliczanych za pomocą kart rośnie lawinowo. W 2003 r. była to kwota 70 mln zł, a szacuje się, że w bieżącym roku kwota ta wyniesie 230 mln zł. Trudno więc się dziwić, że konkurenci, którzy postrzegali Citibank jako najgroźniejszego rywala są zaskoczeni jego decyzją.

J.B.
Źródło:
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Karty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki