REKLAMA

Jaśkiewicz: W branży odzieżowej liczą się głównie fundamenty

Łukasz Piechowiak2015-11-22 01:10główny ekonomista Bankier.pl
publikacja
2015-11-22 01:10
materiały dla mediów

- Małe spółki nie są tak mocno nastawione na ryzyko polityczne, może politycy też tak mocno nie interesują się tego podmiotami. Chociaż tutaj też bywa różnie, dlatego na każdą spółkę patrzyłabym oddzielnie – mówi Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ.

- W branży odzieżowej sytuacja wygląda zbyt różowo. Jak popatrzymy za okno, to mamy porę suchą i deszczową, nie ma 4 pór roku. To jest niekorzystne, te krótkoterminowe trendy, widzimy sprzedaż z metra porównywalnego w LPP czy z CCC, to mamy naprawdę słabe wyniki. Jeśli zobaczymy, że te spółki też zwiększają powierzchnię handlową, to te wyniki wyglądają na jeszcze gorsze.

Spółki bardzo starają się ciąć koszty i bardzo pracują na poziomie kosztów, ale w przypadku LPP, o ile koszty z metra spadają, to czego spółka potrzebuje to poprawa przychodów. Pytanie brzmi, czy to kwestia kolekcji, czy tylko zła pogoda, czy to nie jest problem szerszy, czyli klienci bardziej starają się kupować rzeczy lepszej jakości lub te bardzo tanie, problem jest w segmencie medium.

Zdecydowanie klienci wchodzą w segment internetowy, w Europie stanowi on 10-15% sprzedaży, w Polsce dosłownie kilka procent. CCC do niedawna w ogóle nie miało sklepu internetowego, natomiast LPP to jest 1-2%. To jest dosyć mało – komentuje Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ.

Z Sylwią Jaśkiewicz rozmawiał Łukasz Piechowiak.

Źródło:
Tematy
Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1100 zł premii!

Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1100 zł premii!

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~mk
Dobry fundament, to płacić pół dolara dniówki za szycie skarpet ;(
~Budowlanka
Fundamenty to najważniejsze w budowlance, no chyba, że w odzieżówce przygotowują się do produkcji betonowych butów :)

Powiązane: Konferencja Profesjonalny Inwestor

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki