RPP

PODCASTJak się robi biznes na mundialu

Marcel Zatoński2022-12-03 08:00redaktor
publikacja
2022-12-03 08:00

Goście „PB do słuchania” mówią o oglądalności piłkarskich mistrzostw świata, marketingowym wykorzystaniu reprezentacji, ostrożności reklamodawców i wynikach bukmacherów.

Jak się robi biznes na mundialu
Jak się robi biznes na mundialu
fot. MARKO DJURICA / / Reuters

Polacy na mundialu – o ile w ogóle się na nim zjawiali – za pamięci wszystkich poniżej czterdziestki grali mecz otwarcia, potem nie szło im w meczu o wszystko, a na koniec raczyli kibiców meczem o honor. Jednak w środę, 30 listopada, reprezentacja Polski po raz pierwszy od 36 lat wyszła z grupy na piłkarskich mistrzostwach świata. Radość z tego sukcesu jest – umówmy się – nieco przytłumiona ze względu na styl gry naszej kadry. W ogóle jest to dziwny mundial – i ze względu na porę roku, i przede wszystkim na jego gospodarza, który, mówiąc oględnie, jest kontrowersyjny, a mówiąc wprost, łamie prawa człowieka i nigdy nie powinien organizować takiej imprezy.

Piłka jest jednak w grze, a wraz z nią w grze są duże pieniądze – generowane przez telewizję, wydawane przez reklamodawców i zarabiane przez bukmacherów. O tym wszystkim można posłuchać w podkaście "Pulsu Biznesu".

Mecz Polaków z Argentyną był jednym z największych hitów w historii polskiej telewizji i największym hitem w historii transmisji sportowych w internecie. Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, który dowodzi zespołem realizującym transmisje meczów oglądanych przez miliony Polaków, opowiada m.in. o tym, jak jesienno-zimowy termin organizacji turnieju wpływa na oglądalność – i jak ta oglądalność w ogóle wygląda.

Potencjał marketingowy reprezentantów Polski jest spory, a za jego wykorzystanie od sierpnia współodpowiedzialna jest agencja Publicon Sport, która wygrała przetarg na obsługę praw wizerunkowych Polskiego Związku Piłki Nożnej. Jej twórca i szef Szymon Sikorski opowiada o tym, co udało się ostatnio wynegocjować ze sponsorami i co jeszcze jest do wynegocjowania.

Kolejnym gościem jest Grzegorz Kita, specjalista od sportowego konsultingu i marketingu oraz prezes firmy Sport Management Polska. Odpowiada m.in. na pytania o to, jak wizerunek gospodarza i sama pora rozgrywania turnieju wpływają na zachowania reklamodawców.

Zakłady bukmacherskie i obstawianie wyników sportowych są po pierwsze przeznaczone tylko dla dorosłych, a po drugie - mogą wywoływać poważne uzależnienie, nie mówiąc już o stratach finansowych. Biznes bukmacherski jest jednak w Polsce legalny, a mundial to dla niego wyjątkowy czas i okres żniw. Audycję kończy więc rozmowa z Adamem Lamentowiczem, szefem firmy Superbet i prezesem Polskiej Izby Gospodarczej Branży Rozrywkowej i Bukmacherskiej. Opowiada on o tym, co obstawiają Polacy i jak – biorąc pod uwagę kilka sporych niespodzianek w fazie grupowej – idzie bukmacherom.

  • 1'10" Marek Szkolnikowski o oglądalności mistrzostw
  • 8'01" Szymon Sikorski o sponsoringu reprezentacji
  • 14'30" Grzegorz Kita o walce mundialu ze świętami
  • 23'00" Adam Lamentowicz o wynikach bukmacherów

<

Źródło:

W "Pulsie Biznesu" pracuję od wiosny 2011 r. Od samego początku pisałem o sieciach spożywczych i producentach papierosów (ale nie alkoholu!), a z biegiem lat w obszarze moich zainteresowań znalazł się też m.in. rynek telekomunikacyjny i pocztowy. Najchętniej piszę jednak o firmach na skraju upadłości, niezależnie od branży. Po godzinach lekturę bilansów spółek zamieniam na lekturę bilansów drużyn NBA i nudnych powieści, z naciskiem na literaturę obozową, z przyjemnością podyskutuję też z tobą o wyższości gangsterskiego rapu nad każdym innym gatunkiem muzycznym.

Tematy
Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Konto firmowe z premią do 2000 zł od Banku Millennium + 400 zł od Bankier.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Podcast

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki