REKLAMA
TYLKO U NAS

InPost szacuje 7-10 proc. zwyżkę e-commerce w Polsce w ilościach w II poł. '22; VII i VIII pozytywne dla grupy

2022-09-01 10:04
publikacja
2022-09-01 10:04

InPost spodziewa się 7-10 proc. wzrostu rynku e-commerce w Polsce w ujęciu ilościowym w drugiej połowie 2022 roku - poinformował podczas telekonferencji z dziennikarzami prezes spółki Rafał Brzoska. Zaznaczył, że pierwsze dwa miesiące III kwartału wyglądają dla InPostu pozytywnie, a jeśli u innych krajowych graczy sytuacja jest podobna, wzrost rynku może przebić 10 proc.

InPost szacuje 7-10 proc. zwyżkę e-commerce w Polsce w ilościach w II poł. '22; VII i VIII pozytywne dla grupy
InPost szacuje 7-10 proc. zwyżkę e-commerce w Polsce w ilościach w II poł. '22; VII i VIII pozytywne dla grupy
fot. Andrzej Hulimka / / FORUM

"To jest funkcja wzrostu inflacyjnego, na poziomie GMV możemy powiedzieć, że to będzie 20 proc. plus. Jeśli popatrzymy na wolumen, to konserwatywnie patrzymy na drugą połowę roku i nie sądzę, żeby ta dynamika rynku była daleko różna od tej, którą pokazujemy za II kwartał. Mówimy, że w II kwartale wolumenowo rynek wzrósł o 7 proc. To w drugim półroczu, gdzie jest IV kwartał, który jest mocny, ale to może być raczej 7-10 proc. niż 10-15 proc."- odpowiedział prezes na pytanie o perspektywy rynku e-commerce w Polsce drugiej połowie 2022 roku.

"Aczkolwiek, trudno obecnie wnioskować. Pierwsze dwa miesiące III kwartału wyglądają przynajmniej u nas bardzo ciekawie. Jeżeli podobnie jest w pozostałej części e-commerce, to wzrost może przekroczyć 10 proc." - dodał.

Brzoska zapowiedział, że InPost chce rosnąć powyżej rynku we wszystkich krajach działalności w 2022 roku.

W II kwartale 2022 roku w Polsce grupa osiągnęła całkowity wzrost wolumenów o blisko 20 proc. - przy wzroście rynku o 7 proc., we Francji wzrost wyniósł 7 proc. – przy spadku rynku o 24 proc., natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 225 proc. – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7 proc.

Prezes poinformował, że InPost nie planuje dalszych podwyżek cen w 2022 roku na polskim rynku, ale nie wykluczył ich w 2023 roku.

"Jeśli będziemy obserwowali dalszy wzrost cen paliwa, kosztów energii i pracy w 2023, to nie wyobrażam sobie, żeby jakikolwiek podmiot logistyczny, tego wzrostu kosztów funkcjonowania nie przełożył na ceny swoich produktów. W ubiegłym tygodniu Deutsche Post i DHL ogłosiły kolejną podwyżkę cen" - podkreślił Brzoska.

InPost od 1 kwietnia 2022 roku podniósł ceny niezakontraktowanych usług o 8 proc., a następnie o 5 proc. od 1 maja. Zapowiedział też od początku listopada dwucyfrową zwyżkę cen usług dla Allegro.

Dyrektor finansowy InPostu Adam Aleksandrowicz podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że InPost spodziewa się pogorszenia rentowności działalności w Polsce w 2022 roku.

W II kwartale 2022 roku przychody grupy w Polsce wzrosły o 17,4 proc. do 993,9 mln zł Skorygowana EBITDA w kraju zwiększyła o 15,1 proc. do 451,3 mln zł. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki