Reklamy Levi'sa będą tworzone przez AI. Znany koncern odzieżowy zapewne wypowie umowy modelom i modelkom w ramach zapowiedzianych zwolnień grupowych. W tym samym czasie rozpoczął współpracę z firmą Lalaland.ai z Holandii. To ona ma dostarczyć sztucznie wygenerowane osoby do prezentacji produktów. Firma wyjaśnia, że zapewni to różnorodność.


Jak podaje Spiderweb, dzięki AI można stworzyć wiele modeli o różnych sylwetkach, odcieniach skóry, budowie ciała czy cechach, zaznaczając przy tym, że "sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy nie zastąpi u nas modeli". Jeśli nie zastąpi, to znacznie ograniczy.
Jest jeszcze bardziej prozaiczny powód - AI jest tańsza niż żywi modele.
Levi Straus w ostatnich miesiącach znacznie zaciska pasa. Firma zapowiedziała zwolnienia grupowe, które obejmą 800 pracowników, a więc około 20 proc. wszystkich zatrudnionych. To część planu restrukturyzacyjnego, który spowoduje, że firma będzie w stanie oszczędzić nawet 100 mln dolarów rocznie.
***
Popkultura i pieniądze w Bankier.pl, czyli seria o finansach "ostatnich stron gazet". Fakty i plotki pod polewą z tajemnic Poliszynela. Zaglądamy do portfeli sławnych i bogatych, za kulisy głośnych tytułów, pod opakowania najgorętszych produktów. Jakie kwoty stoją za hitami HBO i Netfliksa? Jak Windsorowie monetyzują brytyjskość? Ile kosztuje nocleg w najbardziej nawiedzonym zamku? Czy warto inwestować w Lego? By odpowiedzieć na te i inne pytania, nie zawahamy się zajrzeć nawet na Reddita.