REKLAMA

Esotiq & Henderson stawia na rozwój e-commerce; chce utrzymać marżę

2021-05-04 11:40
publikacja
2021-05-04 11:40
Esotiq

Esotiq & Henderson, producent bielizny damskiej, stawia na dalszy rozwój e-commerce w Polsce i Europie. Chce utrzymać poziom marży brutto na sprzedaży - poinformowali przedstawiciele spółki podczas telekonferencji.

"Będziemy kładli nacisk na sprzedaż online. (...) Planem jest wprowadzenie dostaw do wszystkich krajów Unii Europejskiej, nad czym pracujemy. Mamy świadomość, że w krajach, gdzie nie mamy salonów, albo jesteśmy mniej rozpoznawalni, będzie się to wiązać z nakładami na marketing. Na pewno da nam to przewagę konkurencyjną w stosunku choćby do sprzedaży hurtowej, gdybyśmy taką chcieli prowadzić. Internet będzie więc głównym kierunkiem rozwoju w 2021 roku" - powiedział prezes Adam Skrzypek.

W 2020 roku sprzedaż spółki w internecie osiągnęła rekordowy poziom 33 mln zł, co oznacza wzrost o 97 proc. rdr.

Grupa ma cztery własne sklepy internetowe, w tym jedną platformę outletową. Prowadzi też sprzedaż na platformach multibrandowych w kraju i za granicą. Jak podano w prezentacji, sieć e-commerce zostanie poszerzona na Ukrainie, w Mołdawii, w Niemczech i Rosji.

Jak poinformował prezes, na polskim rynku spółka chce, poza dalszym rozwojem e-commerce, rozwijać sieć franczyzową sklepów. Chce utrzymać pozycję lidera na krajowym rynku bielizny. Planowane jest otwarcie w tym roku 11 nowych salonów. Spółka nie wyklucza przejęć sieci salonów z korzystnymi lokalizacjami.

Na rynku niemieckim planowana jest zmiana modelu biznesowego i zamknięcie 6 salonów. Rozwój spółki Esotiq Germany GmbH będzie oparty na rosnącej sprzedaży w sklepie esotiq. de, sprzedaży na platformach e-commerce (obecnie About.You, Amazon) oraz 2 salonach w centrach handlowych, które poza sprzedażą stacjonarną będą pełniły rolę magazynów pod sprzedaż internetową.

Prezes podał, że przy rozwoju zagranicznym priorytetem będą rynki wschodnie. Spółka chce m.in. kontynuować tam sprzedaż poprzez salony franczyzowe oraz sprzedaż hurtową. Planuje otwarcie 7 sklepów stacjonarnych. Widzi potencjał do rozwoju w Rumunii, gdzie ma już jeden salon.

"Pracujemy z partnerem nad otwarciem dwóch sklepów w Rumunii w tym roku" - powiedział prezes Skrzypek.

Wśród celów na ten rok spółka stawia utrzymanie wysokiej marży brutto.

W 2020 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 61,8 proc., co oznacza wzrost o 0,2 p.p.

"Jesteśmy firmą, która ma dość agresywną politykę promocyjną, ale będziemy chcieli utrzymać poziom marż w 2021 roku" - powiedział prezes.

Prezes, pytany o pierwsze miesiące tego roku, odpowiedział: "Jako zarząd patrzymy optymistycznie na ten rok, ale trzeba pamiętać, że prawie miesiąc trwał lockdown. Na naszą korzyść przemawia e-commerce".

Spółka będzie kontynuować skup akcji. Za wcześnie na informacje o podziale zysku za 2020 rok.

W 2020 r. grupa E&H odnotowała 173,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 3,4 proc. rdr. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,8 mln zł (-0,7 proc. rdr), natomiast EBITDA 22,7 mln zł (wzrost 4,7 proc. rdr). Na koniec 2020 roku grupa miała 9,3 mln zł środków pieniężnych.

Esotiq&Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz za granicą. Na koniec 2020 r. grupa posiadała 312 salonów, w tym 242 sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 19.405 m kw. (PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1200 zł premii!

Otwórz konto dla firm i zyskaj do 1200 zł premii!

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki