Grupa DataWalk miała w trzecim kwartale 2022 roku 20,2 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 2,9 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie do 7,7 mln zł z 5,9 mln zł przed rokiem.


Strata operacyjna wyniosła 4,4 mln zł wobec 3,2 mln zł straty w III kwartale 2021 roku.
Po trzech kwartałach spółka zanotowała 97,9 mln zł straty netto j.d., 118 mln zł straty EBIT przy przychodach na poziomie 25,8 mln zł. W analogicznym okresie 2021 roku strata netto wynosiła 4,2 mln zł, strata operacyjna 4,6 mln zł, a przychody 20 mln zł.
"Dynamika wzrostu przychodów w trzecim kwartale była podobna do tej, którą raportowaliśmy w pierwszym półroczu 2022 roku. Wtedy nazwaliśmy ją rozczarowującą i byliśmy głęboko przekonani, że uda nam się wrócić na pożądaną trajektorię wzrostu i zrealizować założenia na ten rok. Niestety, w momencie gdy widzieliśmy pierwsze oznaki poprawy naszych wewnętrznych wyników, zaczęliśmy zauważać problemy na szerszym rynku, przynajmniej w niektórych jego segmentach. Na razie wpłynęło to tylko na kilka transakcji, nad którymi pracowaliśmy, np. poprzez znaczne zmniejszenie skali projektu lub przesunięcie terminu rozpoczęcia w innym przypadku" - napisał w liście do akcjonariuszy Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
"Wierzymy, że jest to krótkotrwałe spowolnienie, które dotknie tylko niektórych klientów komercyjnych oraz organy administracji lokalnej, ponieważ widzimy zarówno zwiększoną liczbę transakcji w naszej przestrzeni rynkowej (szczególnie na poziomie federalnym), jak i bardzo interesujące nowe kierunki i projekty, które zostaną rozpoczęte w przyszłym roku. Obserwujemy rynek bardzo uważnie, aby móc szybko zareagować, jeśli spowolnienie stanie się długoterminowym trendem" - dodał prezes.
Jak poinformował, po stronie wewnętrznej spółka m.in. dużo inwestuje w zwiększenie możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o inżynierię systemową.
"W tej chwili skupiamy się na zamknięciu kwartału z wynikami jak najbardziej zbliżonymi do oczekiwań. Nadal spodziewamy się podpisania kilku znaczących kontraktów przed końcem roku. Ciężko pracujemy nad poprawą naszych możliwości go-to-market, z głównym naciskiem na segmenty rynku komercyjnego i federalnego" - napisał prezes.(PAP Biznes)
pel/