REKLAMA
QUIZ

DM PKO BP obniżył rekomendację dla PKP Cargo do "sprzedaj", cenę docelową do 70 zł

2015-08-18 08:27
publikacja
2015-08-18 08:27

DM PKO BP, w raporcie z 11 sierpnia, obniżył rekomendację dla PKP Cargo do "sprzedaj" z "trzymaj", obniżając jednocześnie cenę docelową jednej akcji do 70 zł z 93 zł wcześniej.

Rekomendację sporządzono przy kursie 74,2 zł.

"Bardzo duża aktywność zarządu w szukaniu oszczędności w grupie PKP Cargo przynosi wymierne efekty, ale nie są one w stanie zrekompensować silnych spadków cen przewozów. Bardzo silna dźwignia operacyjna skutkuje mocno kurczącymi się wolnymi przepływami pieniężnymi" - napisano.

"Potencjalne ryzyka to również oczekiwany wzrost nakładów inwestycyjnych, presja na wzrost płac, przejęcie AWT, oczekiwany wzrost opłat za dostęp do infrastruktury oraz zawirowania polityczne" - dodano.

DM PKO BP prognozuje, że przychody PKP Cargo w latach 2015 i 2016 wyniosą odpowiednio: 3,9 mld zł i 4 mld zł. Ich zdaniem, EBITDA w 2015 roku wyniesie 689 mln zł, a w 2016 roku wzrośnie do 810 mln zł. Zysk netto może wynieść w tym roku 207 mln zł, a w przyszłym 257 mln zł. (PAP)

pel/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
~Wróżbita-analityk
Jacy analitycy, takie i rekomendacje. A jeszcze niedawno cena docelowa była ponad 100 zł. Śmiech sali, to za analityk, który nie patrzy systemowo, w dłuższej perspektywie, a tylko na bieżący trend i że ktoś ostro zjechał z ceną, wyprzedając kupę akcji.

A ja za to prognozuję cena docelowa 120 zł (coś ok. grudnia), a zysk netto
Jacy analitycy, takie i rekomendacje. A jeszcze niedawno cena docelowa była ponad 100 zł. Śmiech sali, to za analityk, który nie patrzy systemowo, w dłuższej perspektywie, a tylko na bieżący trend i że ktoś ostro zjechał z ceną, wyprzedając kupę akcji.

A ja za to prognozuję cena docelowa 120 zł (coś ok. grudnia), a zysk netto za 2015 - ok. 260 mln.
No wielcy analitycy (spekulanci), zobaczymy kto będzie miał rację ;)
~Analityk
Bardzo chciałbym poznać nazwisko autora rekomendacji, dzięki którym wiarygodność domu maklerskiego PKO BP regularnie się obniża. Gość na szczycie cenowym zalecił trzymaj i wróżył dalszy wzrost, zaś na dołku rekomenduje sprzedaj. Cena akcji jest w tym momencie identycznie niska jak w zeszłym roku i szykuje się kolejna górka. Jeśli Bardzo chciałbym poznać nazwisko autora rekomendacji, dzięki którym wiarygodność domu maklerskiego PKO BP regularnie się obniża. Gość na szczycie cenowym zalecił trzymaj i wróżył dalszy wzrost, zaś na dołku rekomenduje sprzedaj. Cena akcji jest w tym momencie identycznie niska jak w zeszłym roku i szykuje się kolejna górka. Jeśli chodzi o ceny przewozów to nie ma zmiłuj, cały rynek ma takie, zalezne od kosztów dostepu do infrastruktury a cargo i tak na większość usług ma niemalże monopol. Jeśli chodzi o inwestycje to trwają one nieprzerwanie i są wciąż bieżącą reakcją no dotychczasowe wyniki, więc to raczej nie jest powód do obaw. Pamiętajmy że wyniki PKP Cargo bardzo mocno korelują z z wzrostem gospodarczym kraju. W tej chwili za pasem mamy kolejną transzę dotacji i kończące się rozbudowy elektrowni w Opolu i Kozienicach, których produkcja eneregii ma wzrosnąć o ok. 33% za czym idzie zwiększone zapotrzebowanie na węgiel i jego transport - to wiąze się za stałym wzrostem dochodu. Jeśli chodzi o przejęcie AWT, to raczej sygnał o poszerzających się perspektywach niż powód do zmartwień. Jedyny mankament spółki to te związki zawodowe które utrudniają oszczędności, sęk w tym że optymalizacja pracy takiej starej kadry jest trudna w implementacji. Taki pokomunistyczny człek nie rozumie, że w korporacji można zarobić 5 k netto za zwykłą robotę ale trzeba zapierdalać efektywnie 60 godzin ( przy rozliczeniua za 40) i całować w rączkę.

Dodam że autor zbytnio wierzy w przepływy pieniężne i pomija realną wartość rynku i udziału Grupy w niej.

Przypominam że sezon przewozowy dopiero się zaczyna.
~Hh
Pojęcia nie masz człowieku o tej firmie i tyle. Korporacjonizm tylko zniszczy struktury i przewagę konkurencyjną jaką miało Cargo nad innym spólkami. Korporacja uczy wykonywania poleceń, a nie myślenia. Jakoś związki były kilka lat temu dużo silniejsze, a zyski furmy przekraczały 400 mln zł. Teraz związki mało znaczą a zyski po kilkadziesiąt Pojęcia nie masz człowieku o tej firmie i tyle. Korporacjonizm tylko zniszczy struktury i przewagę konkurencyjną jaką miało Cargo nad innym spólkami. Korporacja uczy wykonywania poleceń, a nie myślenia. Jakoś związki były kilka lat temu dużo silniejsze, a zyski furmy przekraczały 400 mln zł. Teraz związki mało znaczą a zyski po kilkadziesiąt mln.
Akcje tej firmy jeszcze w tym roku zblizą sie do 60 zł i to będzie skutek działań zarządu.
~olek
http://www.dm.pkobp.pl/media_files/633833ab-bd8c-436b-8426-868bf1a46109.pdf


masz
~Analityk odpowiada ~Hh
Baranie mam pojęcie. Zyski w 2011 i 2012 były większe, bo przychody były znacznie większe, dzięki przewozowi kruszywa i materiałów budowlanych na duże inwestycje infrastrukturalne, które zakończyły się w większosci w 2013 roku! Kolejna transza dotacji ma przynieść jeszcze więcej inwestycji tyle że przyjdą one w 2016 roku. Zwiazki Baranie mam pojęcie. Zyski w 2011 i 2012 były większe, bo przychody były znacznie większe, dzięki przewozowi kruszywa i materiałów budowlanych na duże inwestycje infrastrukturalne, które zakończyły się w większosci w 2013 roku! Kolejna transza dotacji ma przynieść jeszcze więcej inwestycji tyle że przyjdą one w 2016 roku. Zwiazki zawodowe właśnie przyczyniły się do obniżki ebitu, bo stare pierdziele (większość załogi) odchodzą na emeryturę i musiały dostać niezasłużone odprawy. W dodatku cały czas negocjują podwyżki chuje co przekłada się na koszty. Związki zawodowe to największa głupota socjalistów którzy powinni siedzieć we więźniu za upośledzanie gospodarki. Korporacjonizm ma uczyć zapierdalania a kto nie myśli ten wylatuje. Co, posiedziałbyś sobie na papierosku na zajezdni nie? Wypiłbyś 3 kawy, pogadał z sekretarką. Jak się zwiazkowcą nie podoba, niech idą do DB, to będą robić dwa razy więcej za dwa razy mniej - wystarczy poczytać opinie pracowników w sieci. Tyle w temacie związkowców.
~Analityk odpowiada ~olek
Olek, nic nadzwyczajnego w tej analizie. Wszystko zgadza się z tym co napisałem.
~czytacz odpowiada ~Analityk
No i wyszła cała Twoja kultura

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki