REKLAMA
QUIZ

Rośnie konkurencja dla Biedronki i Dino. Vollmart z kolejnymi sklepami

2025-11-18 08:48
publikacja
2025-11-18 08:48

Polska sieć handlowa Vollmart otworzyła w październiku kolejny sklep, tym razem zlokalizowany w Przemyślu. Placówki znajdują się w zasięgu ponad miliona Polaków, a firma zapowiada rozszerzenie działalności na kolejne miasta. Popularne dyskonty jak Biedronka czy Dino mogą mieć powody do niepokoju.

Rośnie konkurencja dla Biedronki i Dino. Vollmart z kolejnymi sklepami
Rośnie konkurencja dla Biedronki i Dino. Vollmart z kolejnymi sklepami
fot. Grand Warszawski / / Shutterstock

Vollmart jest częścią grupy Brand Distribution posiadającej 30-letnie doświadczenie w branży FMCG (artykuły spożywcze i szybkozbywalne). Choć w całej Polsce sieć posiada tylko 12 placówek, to tempo pojawiania się kolejnych jest warte odnotowania. W sierpniu otworzony został 10. sklep sieci, w Białej Podlaskiej, miesiąc później w Dębicy, a w październiku w Przemyślu; pozostałe są zlokalizowana m.in. w Wieluniu, Hrubieszowie i Częstochowie. Sukces tego ostatniego, jak podaje portal WP Finanse, może zachęcić Vollmart do ekspansji w większych miastach.

20% taniej niż u konkurencji

Vollmart chwali się, że ceny są u niego ok. 20% niższe niż u konkurencji. Polityka firmy zakłada, że klienci nie będą musieli polować na promocje i kupować na zapas, ponieważ zawsze będą mieli dostęp do atrakcyjnych cen.

W ofercie sieci znajduje się 1200 produktów spożywczych i przemysłowych, ale spółka nie zamierza bezpośrednio konkurować z Biedronką czy Dino. Z informacji WP Finanse wynika, że w asortymencie sklepów Vollmart nie znajdziemy kilku rodzajów soków czy jogurtów, ale jeden produkt w najniższej cenie, co jest odzwierciedleniem polityki klasycznych dyskontów, które kiedyś nie posiadały tak szerokiej oferty jak obecnie.

Czym są hard dyskonty?

Jak sam pisze o sobie Vollmart, sieć jest w Polsce pionierem modelu hard dyskontu. Opiera się on na minimalizacji niepotrzebnych kosztów i optymalizacji, dzięki czemu sklepy mogą zaoferować klientowi ceny niższe niż u konkurencji. W placówkach brakuje typowych półek i regałów, bowiem produkty wystawione są bezpośrednio w opakowaniach zbiorczych, czyli kartonach i paletach. Sieć rezygnuje także z wprowadzania promocji i gazetek reklamowych.

Oprac. AD

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (5)

dodaj komentarz
helixo
Mogliście przynajmniej pokazać jak wyglądają te magazyny z paletami. Poza tym 12 sklepów, no giganci już się boją :)
bha
Szkoda że przy,tej rosnącej konkurencji rynkowej rosnącej z roku na rok na ryku u poszczególnych Sieci ilości sklepów - szkoda że w detalu nie widać jakoś aby ceny na paragonach szczególnie w ostatnich 4 latach spadały, a raczej wręcz przeciwnie Stałe Rosną i rosną i to większości towarów artykułów i produktów i to nie rzadko nawet Szkoda że przy,tej rosnącej konkurencji rynkowej rosnącej z roku na rok na ryku u poszczególnych Sieci ilości sklepów - szkoda że w detalu nie widać jakoś aby ceny na paragonach szczególnie w ostatnich 4 latach spadały, a raczej wręcz przeciwnie Stałe Rosną i rosną i to większości towarów artykułów i produktów i to nie rzadko nawet co nowa dostawa!?.Dziwny i drogi coraz bardziej z roku na rok robi się ten rynek detaliczny!!!!.
furgas
"W placówkach brakuje typowych półek i regałów, bowiem produkty wystawione są bezpośrednio w opakowaniach zbiorczych, czyli kartonach i paletach"

To może skorygujcie obrazek pod leadem, bo wprowadza w błąd?
daniel_1
Dlaczego polska firma (?) o tak pięknej, "polsko brzmiącej" nazwie Brand Distribution, nazywa sklepy w Polsce - Vollmart ???
prawdziwynierobot
ktoś lubi Voldemorta i Wallmart :)

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki