REKLAMA

"Cyberpunk 2077" ze średnią ocen 91/100 pkt. na portalu Metacritic

2020-12-07 18:30, akt.2020-12-08 09:46
publikacja
2020-12-07 18:30
aktualizacja
2020-12-08 09:46
fot. CD Projekt Red / www.cyberpunk.net

Średnia ocen nowej gry CD Projektu, "Cyberpunk 2077", na portalu Metacritic wynosi jak dotąd 91 pkt. Wśród 44 recenzji przeważa pozytywny odbiór, jednym z głównych zarzutów jest jednak spora liczba błędów. Wiele z nich mogło już jednak zostać wyeliminowanych.

[Aktualizacja] Wtorkową sesję akcje CD Projektu zaczynają od przeceny sięgającej ok. 6 proc. To reakcja graczy na pierwsze recenzje gry. Póki co, zapowiada się druga z rzędu pełna emocji sesja na akcjach spółki.

- Piękny miejski krajobraz z ogromną liczbą wyborów do podjęcia i z nieco zbyt dużą ilością błędów - tymi słowami swą recenzję "Cyberpunka 2077" rozpoczyna Tom Marks z branżowego serwisu IGN. We wtorek o godzinie 18 zdjęto embargo na publikacje recenzji dotyczącej gry, która ma trafić do graczy 10 grudnia. Słowa Marksa to dość trafne podsumowanie przyjęcia przez branżowe media gry CD Projektu. Odbiór jest zdecydowanie pozytywny, jednak temat błędów powraca w części recenzji

- Pomimo kilku wad "Cyberpunk 2077" jest jednym z najbardziej zdumiewających gier, jakie miałem przyjemność konsumować - to już God is a Geek. - Pomimo imponującej liczby błędów i gliczy, "Cyberpunk 2077" pozostaje niezrównanym doświadczeniem. Żadnych frazesów i żadnych kompromisów. "Cyberpunk 2077" to szczytowe osiągnięcie w branży, którego, mówiąc najprościej, być może nigdy nie uda się przebić - ocenił Windows Central.

Tylko dwie recenzje bez pozytywnej oceny

Warto podkreślić, że część recenzentów, którzy zwracają uwagę na bugi i tak opatrzyła opis swoich doświadczeń maksymalną możliwą oceną. Z 44 opinii aż 14 to "setki", 6 kolejnych przyznało grze 95/100 punktów lub więcej. W zasadzie tylko dwie zebrane przez Metacritic oceny są mieszane.

- Twoje doświadczenie może być odmienne od naszego, jednak w naszym przypadku bugi były tak natrętne i istotne, że wielokrotnie zmuszały nas to ponownego uruchamiania gry. Ciężko jest wczuć się świat, który co chwila musisz opuszczać - napisało  GameSpot oceniając grę na 70/100. GamesBeat przyznał "Cyberpunkowi" jeszcze niższą ocenę: 60. - "Cyberpunk 2077" dostarcza emocji charakterystycznych dla wysokobudżetowych gier, których wiele osób poszukuje. Moim jednak zdaniem gra wypada blado w kilku ważnych obszarach, niektóre kwestie wyglądają, jak cień ambicji, które towarzyszyły ich powstawaniu - napisano.

Błędy mogą zniknąć

Niemniej 91 pkt. to wciąż bardzo wysoka ocena, choć nieco niższa niż w przypadku "Wiedźmina 3", którego oceniono na 93 pkt. Według jednak obecnej oceny, "Cyberpunk 2077" jest szóstą najwyżej ocenianą grą na PC w tym roku.

Dodatkowo warto pamiętać o tym, że wciąż trwają prace nad grą. Dziennikarze, by móc ją przejść i należycie ocenić, swoje kopie otrzymali przecież nie dziś, a dużo wcześniej. CD Projekt z kolei w ubiegłym tygodniu zaaplikował grze aż 43 GB aktualizację. Kolejna ma trafić do gry w dniu premiery. Warto zatem brać na to poprawkę. Jeżeli odfiltrować z recenzji zarzuty o bugach, odbiór gry jest bardzo pozytywny, a nawet entuzjastyczny.

Zachwyty nad cyberpunkowym światem

Wspomniane IGN tłumaczy, że "Cyberpunk 2077" przeniesie do pięknego i olśniewająco gęstego miasta z niewielką liczbą ograniczeń. - Oferuje oszałamiające możliwości wyboru sposobu budowania postaci, wykonywania zadań i konfrontacji z wrogami, a twoje decyzje mogą mieć namacalny i naturalny wpływ, zarówno na otaczający cię świat, jak i na historie ludzi, którzy go zamieszkują - napisano.

- Zadanie główne może być krótsze niż oczekiwano, jeśli podejmie się je samodzielnie i nie zawsze jest jasne, co należy zrobić, aby wprowadzić znaczące zmiany w jego zakończeniu, ale mnogość zadań pobocznych dostępnych prawie od samego początku może mieć zaskakująco silny wpływ na opcje, które masz - dodano.

GameInformer oceniono "Cyberpunka" jako "głębokie doświadczenie RPG, które ma problemy z strzelaninami i drobnymi wizualnymi błędami (ang. glitches), ale wyróżnia się swoim światem, postaciami oraz duża liczbą dostępnych łupów (ang. loot)". Portal pochwalił stronę graficzną gry ("poziom detali jest oszałamiający"), dźwiękową oraz wielkość świata gry. Ocenił, że tytuł pozwala graczom na wielokrotną rozgrywkę na różne sposoby.

Adam Torchała/PAP Biznes

Źródło:
Tematy

Komentarze (22)

dodaj komentarz
bha
Cóż teraz wiadomo już dlaczego przenoszono kilkakrotnie datę premiery. Pięć lat czekania na wydanie kolejnego hitu i teraz niestety kolejne lata czekania na latki,aktualizacje,patche etc. poprawiające jakość i komfort rozgrywki graczą . Chyba nie tego wymaga się od wielkiego HITU wcale nie tak taniego.
znawca_wszystkiego
Fejm w całym internecie, jakby ktoś wynalazł lek na raka. A to tylko nijaka gra dla pryszczatych bąków. Wycena akcji CDR najwyraźniej zakłada, że sprzeda się więcej sztuk tej gry niż jest ludzi na świecie.
wtomek
"odbiór gry jest bardzo pozytywny, a nawet entuzjastyczny." wszystko już jest w cenie. Dzisiaj mamy pokaz pięknej manipulacji na GPW. "Niezależne" media ani dudu na ten temat. Reklama za reklamą .....
skrajniak
Nieźle, najlepsze whisky na świecie mają oceny typu 95/100. Tym bardziej należy wspierać polskich twórców i ich produkt wybierając najlepszą decyzję konsumencką jaką jest kupno gry w PUDEŁKU zamiast innych opcji ;) nie dziękujcie! Ale to właśnie tak wesprzemy polską gospodarkę najlepiej bezpissss!
bear_gang
najlepiej to w wersji cyfrowej bezpośrednio od cyberprojektu na ich stronie gog.com - wtedy cała kasa zostaje z nimi, nie ma pośredników
jasiek2017
Bodajże 7-8 lat tworzenia gry, ciągłe przekładanie a oni dalej wypuścili bubla.
jaszczomp-
odezwał się ekspert od wszystkiego, czyli niczego...

a ile Ty wypuściłeś na rynek bezbłędnych programów komputerowych..?

nie musisz odpowiadać.. odpowiedź jest mi znana..
ziom80
Muszom uważać bo ich Obajtek z ORzełlenu wykupi niedługo i będzie cyberpunka sprzedawać na stacjach benzynowych i kioskach ruchu .
skrajniak
nie jestem fanem pisu ale patriotycznie należy wspierać polskich twórców i gospodarkę. Niech polscy podwykonawcy / sprzedawcy też zarobią. Wolę od Polaka kupić i niech podatek tu będzie na te szpitale i wszystko (albo 70mln wybory kurde) niż digitale zza granicznych serwisów. Grę biorę tylko w pudełko.

Powiązane: "Cyberpunk 2077" od CD Projektu

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki