REKLAMA

Chińczycy zbudują fragment Rail Baltica. "Bardzo ambitny termin"

2020-06-26 14:37
publikacja
2020-06-26 14:37

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek w Białymstoku umowę na modernizację ok. 71 km odcinka Czyżew-Białystok trasy kolejowej Rail Baltica. Koszt inwestycji, którą zrealizuje polsko-chińskie konsorcjum, sięga 3,3 mld zł. Trasa ma być gotowa w 37 miesięcy, licząc od rozpoczęcia prac.

Chińczycy zbudują fragment Rail Baltica. "Bardzo ambitny termin"
Chińczycy zbudują fragment Rail Baltica. "Bardzo ambitny termin"
/ Twitter/PKP PLK SA

To umowa o najwyższej wartości przy tego typu inwestycji w Polsce - poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, który liczy na to, że w lipcu 2023 roku odcinek będzie gotowy do eksploatacji.

Merchel podkreślał w czasie uroczystości, że po modernizacji odcinka Czyżew-Białystok, podróż pociągiem z Białegostoku do Warszawy będzie mogła skrócić się do 1 godziny i 25 minut; z przystankami na stacjach pośrednich - będzie trwała 1 godzinę i 40-45 minut. Na całej tej trasie możliwy bowiem będzie przejazd pociągów osobowych z prędkością do 200 km/h. "Mam nadzieję, że będzie to środek transportu bezkonkurencyjny, wygodny, bezpieczny, a jednocześnie wkomponowany w cały projekt Unii Europejskiej" - powiedział.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (lider), Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited. Prezes PUT Intercor Piotr Jurczyk, który umowę podpisał w imieniu wykonawcy, przypomniał że dla jego firmy to trzeci odcinek linii kolejowej Rail Baltica (wcześniej Rembertów-Sadowne a obecnie jeszcze kończony Sadowne-Czyżew). Przyznał, że termin 37 miesięcy na realizację jest "bardzo ambitny".

Inwestycja obejmuje m.in. budowę 200-metrowego mostu na Narwi między Łapami i Uhowem oraz kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych. Pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem powstaną skrzyżowania wielopoziomowe - przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione przez wiadukty i tunele. Zmodernizowanych zostanie też pięć stacji: Czyżew, Szepietowo, Łapy, Racibory i Białystok, a przebudowanych kilkanaście przystanków.

Mówiąc o zaawansowaniu prac przy budowie Rail Baltica zarówno w Polsce, jak i krajach nadbałtyckich prezes PKP PLK wyraził nadzieję, że w 2027 cała trasa od Tallina do Warszawy będzie gotowa. W Polsce, oprócz przebudowy odcinka Czyżew-Białystok, konieczna jest jeszcze modernizacja dwóch odcinków - od Białegostoku przez Ełk, do granicy z Litwą w Trakiszkach.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówił, że tak duża inwestycja daje "setki miejsc pracy w trakcie jej realizacji". "Polskie budowy nie zostały zatrzymane w czasie epidemii koronawirusa" - dodał Adamczyk. Podkreślał, że w ramach polityki zrównoważonego rozwoju kraju realizowane są w Polsce "wielkie projekty". Zwracając uwagę na wartość projektu przebudowy odcinka kolejowego Czyżew-Białystok mówił, że to potwierdzenie "pozycji inwestycyjnej" Polski w UE.

Na uroczystości podpisania umowy, zorganizowanej na peronie dworca kolejowego w Białymstoku, było wielu polityków PiS z regionu: parlamentarzyści, wojewoda podlaski i marszałek województwa. Wszyscy podkreślali znaczenie tej inwestycji dla województwa.

Minister edukacji narodowej i szef PiS w regionie Dariusz Piontkowski podkreślał, że nie tylko Rail Baltica (kolejowa) ale i inne trasy (drogowe) przebiegają przez Podlaskie i są w trakcie realizacji; wymienił trasy Via Baltica i Via Carpatia. Mówił, że dzięki temu region "odrobi" zaległości komunikacyjne, infrastrukturalne. "Dla nas to doskonałe informacje, że będziemy mogli skomunikować się z centrum Polski, z pozostałymi częściami kraju nie po to, żeby wyjechać, ale ściągnąć tu inwestorów albo - po prostu - wyjechać na wakacje i tu z powrotem wrócić" - mówił Piontkowski.

Jak poinformowały PKP PLK w piątkowym komunikacie, trwają przygotowania do prac modernizacyjnych na odcinku Białystok–Ełk. "W pierwszej kolejności prowadzone będą roboty budowlane na stacji Ełk. Linia kolejowa z Białegostoku do Ełku ma być modernizowana w latach 2022-2024. Dla odcinka z Ełku do Suwałk i Trakiszek (granica państwa) opracowywane jest studium wykonalności. Roboty budowlane planuje się na lata 2023–2027" - podano w komunikacie.(PAP)

autor: Robert Fiłończuk

rof/ drag/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
gregzacha
Niczego na porażkach z budowy dróg się nie nauczyli. Po co nam Chińczycy?
jes
Już u nas budowali. Z wielkim skutkiem. Ani drogi, ani pieniędzy.
Prawda jest taka, że tylko oni zgodzili się na takie pieniądze jakie oferowano czyli tych dróg na pewno nie będzie.
drakejj
Chińczycy powinni najpierw zapłacić odszkodowania za wirus z Wuhan który wyprodukowali. Do tego czasu zamknąć ich ambasadę, połączenia z Chinami i wygnać z kraju wszystkie chińskie szkodniki! Do tego 50% cła na wszystkie towary i komponenty. Dopóki nie zapłacą za szkody!
ajwaj
Nie da rady
Corona opatentowana, wykonana, posiadana w USA > ochrona patentu. Portal Jankesów
__________________________________
""Urzedowy PATENT USA na korona-virusa 22.05.2007
""Niepokojące jest odkrycie, że wszystkie najważniejsze badania nad bronią bakteriologiczną finansowane i koordynowane
Nie da rady
Corona opatentowana, wykonana, posiadana w USA > ochrona patentu. Portal Jankesów
__________________________________
""Urzedowy PATENT USA na korona-virusa 22.05.2007
""Niepokojące jest odkrycie, że wszystkie najważniejsze badania nad bronią bakteriologiczną finansowane i koordynowane przez Pentagon rozwinęły się przede wszystkim w dwóch krajach, w Gruzji i na Ukrainie , które stały się kolonią USA dzięki kolorowym rewolucjom finansowanym przez Open Society George Soros wziął całą zasługę .

Stało się to dokładnie w latach, w których „królowa” inteligencji Demsów, Avril Haines, pracowała na szczycie Centralnej Agencji Wywiadowczej i Bezpieczeństwa Narodowego Białego Domu, zanim przewidziała, z wyjątkowymi talentami proroczymi, że pandemia zakaźnych czynników chorobotwórczych podczas konferencji w 2018 r., a następnie podczas podejrzanego ćwiczenia na symulowanym nagłym wypadku wirusa CoronaVirus w październiku 2019 r. w Nowym Jorku.

Poszukiwania te zostały przeprowadzone (ale kontynuowane, ponieważ niektóre mechanizmy Pentagonu, które raz uruchomiono, działają prawie autonomicznie) w republice Kijowa, szczególnie po zamachu stanu otwarcie wspieranym i finansowanym przez Waszyngton podczas rządu byłego demokratycznego prezydenta Baracka Obamy i jego zastępcy Joe Biden znalazł się w celowniku podejrzanych spraw jego syna Huntera, w powiązaniu z „uczniem” sekretarza stanu Johna Kerry'ego w najważniejszej ukraińskiej firmie energetycznej Burisma z koncesjami na wydobycie gazu i ropy w rosyjskim Donbasie - region mówiący od 2014 r. odcięty od prawie zapomnianej wojny domowej. ""

https://beforeitsnews.com/health/2020/03/covid-19-bioweapon-deep-state-cia-nwo-top-secret-military-missions-in-ukraine-fort-detrick-sigonella-wuhan-modena-videos-3016425.html
jes odpowiada ajwaj
ajwaj, może w Rosji taka tępota, że napiszesz bzdurę i zawrzesz w cudzysłowie to ludziska uwierzą, że to prawda :)
Nie podejrzewam, że wirusa zrobiono w Rosji ponieważ z powodu głodu zjedzono by wszystkie laboratoryjne nietoperze.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki