Celem strategicznym Dino poprawa marży EBITDA w '19 i '20, ale to duże wyzwanie

Celem strategicznym Dino Polska jest poprawa marży EBITDA w 2019 i 2020 roku, ale to będzie duże wyzwanie - poinformował prezes Szymon Piduch. Dodał, że jest miejsce do wzrostu marży brutto na sprzedaży. Spółka spodziewa się, że wzrost LFL w 2020 roku będzie dwucyfrowy.

"Odnosząc się do marży EBITDA oczyszczonej o wpływ MSSF 16, warto zauważyć, że w czwartym kwartale 2018 roku marża EBITDA wynosiła 10,6 proc. To wyjątkowo wysoki poziom, trudny do powtórzenia w tym roku. Naszym celem strategicznym jest oczywiście poprawa marży EBITDA zarówno na 2019 rok, jak i 2020 rok, ale to jest duże wyzwanie, biorąc pod uwagę wysoką bazę. Stąd zakomunikowaliśmy, że poprawa marży będzie trudna do osiągnięcia" - powiedział prezes Szymon Piduch podczas telekonferencji.

Wcześniej powiedział, że celem na ten rok jest, by marża EBITDA w tym roku nie była niższa niż w 2018 roku. Do tej pory przedstawiciele spółki informowali, że celem jest wzrost marży EBITDA w tym roku.

Po trzech kwartałach marża EBITDA wyniosła 9,2 proc. i była o 0,4 pkt. proc. wyższa rdr (po uwzględnieniu wpływu MSSF 16). Przed uwzględnieniem nowego standardu wzrost wyniósł ok. 0,2 pkt. proc.

Prezes pytany o spodziewany wzrost kosztów w 2020 roku, odpowiedział: "Płaca minimalna w 2020 roku wzrośnie o 15 proc. Zakładamy, że nasza efektywność pracy będzie nadal rosła, upraszczamy procesy w sklepach. (...) Spodziewamy się, że baza kosztów wynagrodzeń wzrośnie nisko dwucyfrowo, a na pozostałych kosztach spodziewamy się pewnej optymalizacji".

Dodał, że spółka spodziewa się w 2020 roku dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LFL.

"Uważamy, że mamy duży potencjał do optymalizacji marży EBITDA poprzez optymalizację kosztową i zwiększanie marży brutto" - powiedział prezes.

Pytany o powód spadku marży brutto na sprzedaży w III kwartale, po raz pierwszy od wielu kwartałów, odpowiedział: "Dbamy przede wszystkim o marżę EBITDA i mogliśmy sobie pozwolić na to, by być dość atrakcyjnym cenowo".

Prezes dodał, że jest miejsce do wzrostu marży brutto na sprzedaży.

"Oczywiście w skali tego i przyszłego roku zakładamy, że cały czas mamy dużo miejsca na wzrost marży brutto i będziemy kontynuować nasze działania poprzez renegocjację kontraktów handlowych i poprawianie warunków wraz ze wzrostem skali każdego roku" - powiedział Piduch.

Poinformował, że spółka buduje percepcję sieci, która - jak powiedział - cenowo jest już postrzegana w mediach na poziomie sieci dyskontowych.

Po trzech kwartałach 2019 roku przychody grupy Dino wyniosły 5.523,4 mln zł i były o 30,7 proc. wyższe rdr. Koszt własny sprzedaży wzrósł w tym czasie o 30,0 proc. do 4.181,7 mln zł.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w trzecim kwartale tego roku 12 proc. rdr. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,4 proc.

Narastająco, po 9 miesiącach 2019 r. zysk EBITDA zwiększył się o 36,5 proc. rdr do 505,7 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł 281,9 mln zł, co oznacza wzrost o 35,1 proc. rdr.(PAP Biznes)

pel/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
DINOPL 1,31% 139,30
2019-12-11 09:54:30
WIG -0,31% 55 435,64
2019-12-11 09:54:00
WIG20 -0,40% 2 045,81
2019-12-11 10:07:45
WIG30 -0,41% 2 350,27
2019-12-11 10:09:00
MWIG40 -0,16% 3 814,13
2019-12-11 09:54:45
DAX -0,01% 13 070,03
2019-12-11 10:07:00
NASDAQ -0,07% 8 616,18
2019-12-10 22:03:00
SP500 -0,11% 3 132,52
2019-12-10 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.