Odświeżony SRX to nowa propozycja Cadillaca na 2012 rok. Cena podstawowej wersji na amerykańskim rynku wyniesie 36 tys. dolarów (około 100 tys. zł) i będzie dostępna w salonach od sierpnia przyszłego roku.
Napęd Cadillaca SRX wzmocni nowa jednostka 3.6 litra V6. Silnik dostarcza o 16% więcej mocy niż jego poprzednia wersja. W niższym zakresie obrotów silnika dostępny jest większy moment obrotowy. Dodatkowo zastosowano nową sześciobiegową skrzynię biegów Hydra-Matic 6T70, która pozwala na ekonomiczną jazdę w trybie ECO. Moment obrotowy wynosi 359 Nm przy 2 400 obr./min. i utrzymuje się do 5 300 obr./min. Poprawę parametrów V6 osiągnięto m.in. przez zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa i zmiennych faz rozrządu.
Pozostałe elementy auta także uległy zmianom. Obniżenie hałasu we wnętrzu uzyskano poprzez wygłuszenie deski rozdzielczej i podłogi pod drugim rzędem siedzeń. Auto posiada także odmieniony szyberdach, który pokrywa ponad 70% powierzchni dachu.

Funkcjonalność auta polepszyła się, dzięki dostępnym standardowo: systemowi Bluetooth i udoskonalonej nawigacji. Z zewnątrz uwagę przykuje na pewno nowy wzór 20-calowych felg dla pakietu Luxury, Performance i Premium Collections, a do palety kolorów dołączył nowy lakier Xenon Blue Metallic.
McPherson i stabilizator – na tej konstrukcji opiera się przednie zawieszenie samochodu. O poprawę jego pracy dbają na nowo zestrojone amortyzatory i zmodyfikowane ich górne mocowania. Tylne zawieszenie to konstrukcja niezależna wykorzystująca wahacze w kształcie litery H. Wersje Perfomance i Premium Collections posiadają aktywne zawieszenie ze zmienną charakterystyką działania amortyzatorów.
Cadillac SRX oferowany jest opcjonalnie z napędem 4x4 oraz tylnym mechanizmem różnicowym eLSD – elektroniczną regulacją siły tarcia.
Ten model Cadillaca to najlepiej sprzedające się auto tej marki. Przeprowadzone zmiany mają na celu zatrzymanie dotychczasowych klientów, którzy zaufali marce, a także zwiększenie udziału Cadillaca na rynku luksusowych SUV-ów.
Fot. Tino Rossini, licencja CC 2.0