Sprzęt IT czy materiały biurowe dla firmy przedsiębiorcy coraz częściej kupują online. I są bardzo wymagający.


Rośnie liczba klientów biznesowych, którzy robią zakupy dla firm w sklepach internetowych, a informacji o produktach również poszukują w sieci. Takie wnioski przynosi raport o najnowszych trendach w sprzedaży B2B przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, która przeprowadziła ankietę wśród kilkudziesięciu przedstawicieli kadry zarządzającej i pracowników w randze specjalistów. 44 proc. przebadanych polskich firm z sektora B2B sprzedaje wielokanałowo, czyli oferuje swoje produkty i online, i offline.
Tylko 4 proc. prowadzi sprzedaż wyłączenie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. 27 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ma własny dział e-commerce, w którym sprzedażą internetową zajmuje się zazwyczaj od dwóch do pięciu pracowników. Justyna Skorupska, przewodnicząca rady Izby Gospodarki Elektronicznej, zwraca uwagę, że dzisiejszy klient B2B ma wiele wspólnego z klientem B2C, a coraz częstsze dokonywanie zakupów w internecie przez tego pierwszego to efekt powszechności urządzeń mobilnych.
— Konsumenci korzystają z zalet wielokanałowego handlu w sektorze B2C, zaczynają domagać się podobnej obsługi od swoich dostawców w segmencie B2B — mówi Justyna Skorupska
W 2013 r. wartość polskiego rynku e-commerce B2B była szacowana na 140 mld zł, obecnie wynosi ok. 215 mld zł. W ciągu 4-5 lat ma wzrosnąć jeszcze o połowę. Ale Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, zwraca uwagę, że branża e-commerceB2B to nadal niezbadany obszar polskiej gospodarki.
Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"